volgend jaar ga ik naar de 1e klas. ik heb K (Kader) niveau toe gekregen.
eerst vond ik het best goed om dat ik zwaar dyslectie’s en daar naast erg veel moeite heb met rekenen. maar nu moet ik naar een school die speciaal is voor vmbo terwijl (bijna) al mijn vrienden naar een andere school gaan.ik wil graag ook naar die school maar daar voor moet ik eerst havo hebben. nu heb ik vakantie en ik wil graag veel oefenen om naar de havo te kunnen (t niveau zou ik snel kunnen halen zegt mijn oude leeraar) erg bedankt
XOXO
wat is je vraag?
als het betekend of je van kader naar havo wil in 6 weken, dat red je denk ik niet. maar je kan toch gewoon contact houden met je vriendinnen? al mijn vriendinnen (op de basisschool) gingen naar vmbo terwijl ik als enige naar vwo ging, maar dat komt allemaal goed hoor (:
Ik denk niet dat dat kan eigenlijk. Je kan vaak wel een niveau lager, maar hoger ( en van kader naar havo is veel hoger) is toch wel heel erg moeilijk?
Persoonlijk denk ik ook niet dat als je kader als advies krijgt dat je havo zal redden. En op je nieuwe school zul je echt wel vrienden krijgen.
denk niet dat je ineens aangenomen zou worden op havo als je kader hebt als advies.
Snap dat je baalt, maar ook op deze school zal je nieuwe vriendinnen maken en je oude vriendinnen kan je altijd na schooltijd zien
het verschil tussen vmbo K en havo is heel, heel groot. Op je nieuwe school leer je heus wel nieuwe leuke mensen kennen! Je kunt wel proberen naar vmbo-t te gaan en daarna havo.
ik denk dat dat écht niet kan hoor…
K - G - T dan pas havo
dus ik denk dat het niet mogelijk is.
Havo is niet zo appeltje eitje als het lijkt hoor…
Behalve als ze diep van binnen hoogbegaafd is. :'D
En niet alleen daarheen gaan voor je vriendinnen… Het is juist superleuk om andere mensen te ontmoeten! Echt waar, je zal wel merken hoe leuk nieuwe vriendinnen zijn!
OP je nieuwe school zitten vast ook aardige mensen.
Ik zou niet meelopen met al je andere vrienden. Je moet je eigen weg kiezen en niet gaan doen wat je vriendinnen allemaal gaan doen.
kader is gewoon je niveau en daar moet je gewoon mee verder. ik zou niet hoger gaan zitten want dat zul je waarschijnlijk toch niet redden en kom je alsnog weer lager te zitten.
Ik zou gewoon kader doen. kader en havo is een heel groot verschil
Dat is een heel groot verschil. Blijf gewoon waar je zit en trouwens je kan toch ook gwn buiten schooltijd met je vriendinnen afspreken.
trueeee, maarja, kweet niet, anders had ze wel Theoretisch ofzo gekregen he?
MAAR MEEEID je kunt na vmbo altyd nog havo doen!
Zeker er blyven wat van je vriendinnen zitten ;p
Like komop, er blijven kei vaak mensen zitten he=D
En er is; msn sms twitter BELLEN ping pang al die shit
dus je houdt er vast nog wel contact mee
Verplaatst naar school
lijkt me niet echt haalbaar. probeer anders of je niet naar theoretisch kunt en daarna eventueel nog naar havo. en je moet geen keuze maken omwille van je vriendinnen. op je nieuwe school krijg je vast ook wel vriendinnen.
Het is wel haalbaar maar niet in zo’n korte tijd. Ik ben zelf van basis naar mavo gegaan in een jaaar, Heb daarvoor na een jaar een individualitietstest gemaakt en dan kijken ze welk niveau je aankan. Maar je moet er sowieso zelf in geloven als jij denkt dat je het kan dan kan je het en dan moet je je door niemand ontmoeidgen doordat ze zeggen dat je het niet kan, Bij mij hebben ze ieder jaar gezegd dat het misschien een te hoog niveau is voor me maar ik wist dat ik het kon en ben dit jaar geslaagd voor me mavo diploma. Dus als je wil kan je het!
Maar om het alleen voor je vriendinnen te doen is mss wel overdreven, in jou klas maak je vast wel nieuwe vriendinnen. Maar als je nog meer informatie over die test wil kan je me altijd noten!
uhm, ik ben van T naar naar VWO gegaan en dat was wel mogelijk dus wrm zou dit niet mogelijk zijn? Gewoon hard werken
Maar nog succes
dat lukt je niet in 7 weken denk ik hoor? nou misschien dat je in de 2de klas nog naar vmbo-t kunt gaan en dan na vmbo-t havo kunt gaan doen. Maar je kan dat niet nu al helemaal gaan doen. Wat maakt het uit dat al je vriendinnen naar een andere school gaan? Je maakt heus wel weer nieuwe vriendinnen. Dat is toch ook leuk?