Snel last van vet haar.

Hoi meiden. Ik heb dit topic aangemaakt om te kijken of iemand me kan helpen. Vroeger waste ik mijn haar elke dag, toen was ik er nog niet echt mee bezig. (een jaar of 13/14). Maar sinds je veel leest en ziet op internet, zie je vaak dat het beter is om je haar om de 3/4 dagen te wassen. Bij sommige mensen helpt dit enorm maar bij mij niet, ik heb snel jeuk aan mijn hoofdhuid, waardoor ik aan mijn hoofd ga krabben en mijn haar snel vet word. Erg vervelend natuurlijk. Ook lijkt het alsof mijn haar vet is omdat ik donker kleur haar heb met plukken erin. Ik heb al conditioner en droogshampoo gebruikt, maar volgens mij word het daardoor juist nog vetter. Heeft iemand goede tips?

Ik waste het ook elke dag maar nu doe ik dat ook niet meer. Ik krijg ook een beetje jeuk aan mijn hoofdhuid als ik het niet elke dag was. Als jij haar spul in je haar smeert moet je dit niet bij je aan zet doen. Ik heb hier een linkje en daar staat. Wat de reden kan zijn voor vet haar. Verder kun je droogshampoo gebruiken tegen vet haar.
Linkje: 6 oorzaken die je haar vettig maken – Moderngirls
Succes! x

Ik merk nooit echt verschil met shampoos maar ik heb nu een shampoo die enorm goed werkt tegen vet haar (en ik ben echt net snel zo enthousiast over een shampoo)
Ik gebruik garnier loving blends, en dan de groene fles, met groene klei en nog iets, is ook bedoeld voor vet haar.
Je haar wordt best wel gestript, het voelt heel squeeky clean na het wassen, maar ik kan nu 2 dagen langer zonder wassen. Ik ben echt enorm enthousiast over deze shampoo!

Mijn haar wordt ook snel vet de laatste tijd maar als je je wasbeurt een keer over slaat en dat volhoud tot een week of twee went je haar daar ook weer aan. Het heeft wel bij mij geholpen. Ik doe mijn haar altijd vast als het een beetje vettig er uit ziet.
In dit filmpje van Mascha van Beautygloss heeft ze er ook over

Wanneer je je haar wast, verwijder je de natuurlijke vetten die je klieren hebben opgebouwd. Hierdoor willen je klieren weer meer talg aanmaken dat je haar weer vettig maakt. Je klieren maken meer talg aan, omdat het evenwicht verstoord wordt, hoe vaker dit gebeurd, hoe meer talg je klieren zullen aanmaken.

Het is sowieso heel slecht om je haar iedere dag te wassen, je haar wordt hier heel erg droog en beschadigd van.
Ook als je je haar verft is het slecht om je haar iedere dag te wassen, want hoe vaker je het wast, hoe eerder de kleur vervaagt.

Als je je haar wast, moet je niet teveel shampoo gebruiken, je haar zal hier aan gewend raken en als je de shampoo aan het uitspoelen bent dan zal er meer product in je haar blijven zitten als je veel shampoo gebruikt. De grootte van een 1 euro munt is genoeg voor je hele haar. Je moet er goed voor zorgen dat al je shampoo uit je haar gewassen is, want dan wordt het ook minder snel vet.
Probeer bij het uitspoelen van de shampoo niet grondig de hoofdhuid te masseren, want hiermee stimuleer je de klieren om meer talg aan te maken.

Ik weet niet of je conditioner gebruikt, maar als je dit gebruikt, moet je dit alleen in de lengte en in de puntjes van je haar aanbrengen, dus niet op de hoofdhuid. Ook de conditioner moet je goed uitspoelen, zodat er geen product meer in je haar zit.

Als ik jou was zou ik eerst proberen om, om de dag je haar te gaan wassen, niet gelijk naar om de 3/4 dagen. Je haar zal de eerste weken er wel heel vet uitzien als je begint met minder wassen, maar als je goed volhoudt zal je binnen een paar weken zien dat je haar al minder snel vet wordt.

Verder moet je door de dag heen zo min mogelijk aan je haar zitten, anders wordt het heel snel vet. Dat is opzicht wel logisch. Als je niet van je haar af kunt blijven, is het handig om een staart, een vlecht of een knot in je haar te dragen.

Ook als je je haar te vaak borstelen maakt dit je haar vetter, omdat de punten die in je borstel zitten, je hoofdhuid een soort van masseren en dit stimuleert de klieren weer om meer talg aan te maken. Het handigst is om 's ochtend je haar te borstelen en 's avonds voordat je gaat slapen.

Ben geen expert, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!

xoxoxo

Ik heb precies hetzelfde, alleen ik was mijn haar om de dag. Ik up 'm even!