snel jullie help nodig, verf experts gevraagd!

Hoi! ik was gisteren in een creatieve bui en ging mijn zwarte haar onder handen nemen.
het leek me wel leuk om wat plukjes in mijn pony te doen. na wat testen en klooien heb ik wat plukjes ontkleurd, en ja, het resultaat is wel grappig, maar ik vind het niet echt geweldig staan :’) dus hoe krijg ik mijn koperblonde en blonde plukjes nu weer zwart, zonder dat het groen word? :'D

sorry dat ik hier een apart topic voor maak maar wil zsm antwoord zodat ik het vandaag nog kan verhelpen.

Ik heb hier 2 pakjes zwarte verf staan, dus dat is trouwens geen probleem, verf genoeg, maar ik moet dus iets hebben om het voor te pigmenteren ofzo… maar wat?

Misschien kan je naar de kapper gaan die weten vast wel wat je moet doen!
Ik verf namelijk ook wel eens m’n haar maar niet blond dus heb hier geen verstand van haha.
Maar volgens mij staat er ook in de beschrijving dat als je je haar geverfd hebt je een paar weken moet wachten en het dan pas opnieuw mag verven?

ik weet het maar ik ben eigenwijs enzo. ik heb een kappersopleiding gedaan maar niet afgerond, dus weet helaas nog niet alles, ik weet wel dat je het moet voorpigmenteren etc, maar heb niks in huis en anders moet ik helemaal naar de stad enzo. hmmpf.

Ik heb geen idee, sorry. Maar misschien moet je je haar eens een beetje rust gunnen. :’) Ik kan het mis hebben, maar het lijkt alsof je het erg vaak verft e.d.

Dat doe ik ook, maar ik weet wat mijn haar wel en niet kan hebben… en daar gaat het nu niet om toch… maar toch bedankt voor je reactie.

Met rode verf of spoeling kan je voorpigmenteren, al is het volgens mij geen probleem als je die paar plukjes met zwarte verf doet…

haha oke, nouja ik heb er nu rode henna shampoo in zitten, maar denk niet dat het veel doet. ga zo denk ik maar rode spoeling halen in het dorp dan.
de enige kapperswinkel hier zit 15 km verderop, en aangezien mijn scooter vanmorgen kapot is gegaan en ik geen ov heb, word het lastig daar te komen. :’)

Uhm als je henna gebruikt kun je geen andere haarverf er meer overheen doen he. Weet niet hoe het met henna shampoo zit maar toch.

Ik zou er gewoon zwart overheen doen. Groen wordt het sowieso niet. Het vervaagd wel wat sneller op die blonde plukje maar niet echt dramatisch hoor.

Je kan het gewoon zwart verfen hoor.
Zwart is zwart, daar kan weinig groens an gebeuren omdat zwart het donkerste is wat je kan hebben.

Als je het bruin verft, bruin is dus lichter, kan jet groen worden ja. Maar omdat zwart alles dekt, wordt het niet zo snel groen :slightly_smiling_face:

Er moet iets roods in zitten!
anders word het groen,
probeer eerst donkerbuin te doen met een rode gloed, bijv mahoney ofzo
en daarna weer zwart :wink: