Snel Jaloers ! :$

Hallo ! :slightly_smiling_face:

Ik heb een ‘probleempje’;
ik ben nogal snel jaloers.
Als mijn vriendje niet bij mij is,
maak ik me altijd zorgen of hij niet bij andere meisjes is.
Ik vind het gewoon niet leuk als hij er niet is.
Ook als ik hem op een foto zie sta met een ander meisje,
dan ben ik ook al meteen jaloers en krijg ik meteen een raar gevoel.
Hebben jullie dit ook, of weten jullie wat je er aan kunt doen ?

Laat het me maar weten :wink:

Mss kun je het er een keer met je vriend over hebben? Misschien kunnen jullie samen uitzoeken waar het vandaan komt… misschien een eerder vriendje die niet helemaal betrouwbaar was/

xx

leg je vriendje uit dat jij stiekem toch wel een slechte eigenschap hebt, jaloezie. dan begrijpt hij het misschien beter en kan hij je vaker duidelijk maken dat jij de enige voor hem bent enz.
zodat jij meer vertrouwen in hem krijgt

ik ben ook snel jaloers, maar ik heb m’n redenen haha
als ik een krabbel van een meisje zie staan die ik niet ken die hij met uitgaan ofzo heeft gezien, flip ik.
zoiezo als hij uitgaat flip ik en ben ik bang dat hij weer vreemd gaat.
ik weet wel dat hij dat niet doet en dat het niet nodig is om jaloers te zijn.
maar zeg gewoon tegen hem dat je soms een beetje jaloers bent.
alleen ga hem niet verbieden met meisjes om te gaan en ga ook niet overal mee naar toe!
dan word hij gek en is hij je snel zat, jongens hebben een hekel aan jaloerse vriendinnetjes
maar mijn tip
heb vertrouwen in hem
en als je er echt even niet tegen kan bel hem dan gewoon even
met de smoes van ik wou je stem horen (A)
x

Ik ben ook snel jaloers, heel snel. :stuck_out_tongue:
Maarja hij ook, dus ja. :stuck_out_tongue:

[i]Volgens mij zijn alle meisjes in een realie jaloers, de een wat meer dan de ander.
En niet alleen jij hebt dat maar hij waarschijnlijk ook.
Je kan het gewoon even uitleggen, niet dat hij het dan moet veranderen want het probleem ligt uiteindelijk toch bij jou.

x[/i]

ik ben ook best snel jaloers mya… hij ook dus…

Ik ben ook best snel jaloers. Maar ik heb zelf een hele goede vriend waar ik veel mee omgaat, en daar heeft hij ook best wel moeite mee. Ik weet dat ik echt nooit iets voor hem zal kunnen voelen (geen liefde zegmaar). Dus aan de ene kant begrijp ik het ook wel als hij een goede vriendin heeft.
Misschien kan jij je ook in zoiets verplaatsen? Het hielp mij wel om van m’n jaloezie af te komen.

Hey LOVEandICECREAM
Ik heb hetzelfde als jou, ik ben ook best snel jaloers.
Ik weet waar mijn jaloezie vandaan komt, ik ben een beetje onzeker over alles de laatste tijd. :face_with_raised_eyebrow: Ik zou je ook uitleggen waarom ik dat ben. Ik heb in het verleden, slechte relaties gehad en verkeerde vrienden. Ik ga verder niet vertellen wat er allemaal gebeurt is toendertijd, maar het liep volledig uit de hand! :crazy_face:
Zelfs zo erg, dat ik me kamer werd uitgegooid, me vrienden kwijtraakte en mijn school en werk. Ik werd op straat gegooid. omdat ik om persoonlijke redenen niet bij me ouders wou wonen. moest ik na een crisisopvang. In een klap was ik van een zelfverzekerde meid, na een onzeker meisje veranderd. Ik zit sinds 28 feb 08 in de crisisopvang en heb keihard moeten vechten on mijn leven weer op de rails te krijgen.
In aug 08 leerde ik mijn huidige vriend kennen, ik was toen al aardig op de goeie weg. Heb hem alles verteld, hij accepteerde mij en we kregen een relatie. Sinds ik bij hem ben, voel ik me zo gelukkig. Alles gaat zo goed met me, en ik krijg binnenkort een eigen woning. Maar omdat ik eerder tegenslagen had, en nu niet meer. Word ik soms erg onzeker,onzeker over alles. dan zit ik me af te vragen waarom ik al die ellende moest meemaken omdat het nu hartstikke goed gaat. Mijn vriend had hyves, en zat de regelmatig op dan kreeg hij krabbels van andere meisjes. Niks ergs ofzo, gewoon belangstellende dingen hoe het met hem gaat enz. Ik dan meteen: wie is dat? waar ken je die van? enz. Ik baalde achteraf alweer, als ik zoiets had gevraagd. Maar ik heb er met mijn vriend over gepraat dat ik over alles onzeker ben omdat alles de laatste tijd zo goed gaat, dat ik het niet leuk vond dat hij steeds op hyves zat. Hij heeft hem voor me verwijderd. Als ik niet bij hem ben, denk ik niet van oh die is bij een ander meisje ofzo. Ik weet dat hij dat niet doet, want hij houdt van me en wil me niet kwijt. Ook heeft mijn vriend een grote vriendengroep, waar ook meiden tussen zitten. Vond ik in het begin ook niet leuk, maar nu ik iedereen ken heb ik de geen problemen mee. Ik weet dat de oorzaak van mijn jaloezie aan mijzelf ligt, niet aan mijn vriend. want hij is knap en superlief, ik heb niks te klagen!
Ik moet alleen weer leren om te gaan met dingen die goed gaan, die me gelukkig maken. Dat kan ik normaal gesproken ook wel. maar nu ben ik zo overdonderd,ik moet het even allemaal verwerken en een plekje geven. Dan komt de ouwe ‘‘ik’’ weer na boven, met de nodige dosis zelfvertrouwen. Ik weet dat dat moment terug komt, weet alleen niet wanneer. Maar wat ik je wil proberen te zeggen is, dat je moet nadenken waar je jaloezie vandaan komt. Ik denk door onzekerheid dat is meestal het geval. Als je dat hebt ontdekt, moet je met je vriend gaan praten, waarom je jaloers bent. Eerlijk zijn, vertel hem wat je dwars zit. Als hij echt gek met je is, houd hij rekening met je. Ik vind het ook niet leuk, als me vriend niet bij mij is, maar dat is omdat ik hem dan ontzettend mis. Niet omdat ik jaloers ben. Als je een foto ziet van hem en een ander meisje, kun je hem rustig om uitleg vragen. Aan zijn reactie kun je denk ik wel merken of het goed is of niet. Waarom denk jij dat hij na een ander meisje zou gaan? probeer dat uit te zoeken. Ik weet niet hoelang jullie wat hebben, maar ik denk dat je gewoon een beetje onzeker bent.

Heel erg bedankt voor je verhaal. Ik heb er veel aan. Gelukkig gaat het nu weer beter met je, en heb je zo’n lieve vriend gevonden. Ik zal zeker wat met je advies doen. Bedankt !

heb ik ooooooook ;$
gisteren in de disco,
was mijn crush er,
en me vriendin zij al;
je kijkt de hele tijd naar hem, heel jaloers ;p
want hij was steeeds met andere meisjes aant praten ( soms xd)
en dan wordtik zo jaloers;o
dat heb ik al heeel lang ;p

Ah ik heb het zelfde.
Soms is het heel erg moeilijk, ik heb met de moeder gepraat van mijn vriend. En ze begreep het, maar raadde me aan om met hem te praten. Ik vertrouw mijn vriend wel, maar ik ben superrr jaloers. Mijn vriend vind het nergens voor nodig, hij gaat om met de meiden waarmee zijn vrienden relatie’s mee hebben.

Ik heb erover gepraat met mijn vriend, en het is wat minder geworden.
Maar jaloersheid blijft wel denk ik.

ik was ook vaak jaloers…
maar ik heb me er overheen gezet door jezelf nooit te vergelijken met een ander.
en dat help heel goed;)

oooo dat heb ik ook last van.
voelt echt niet leuk.
ik zeg gewoon tegen mensen dat ik snel jaloers ben, niet dat ze er allemaal rekening mee moet houden ofzo. maar dan weten ze t gewoon snapje.
ik weet zelf ook niet wat ik er aan moet doen. zo ben ik gewoon,
deal with it. dat haha.
misschien moet je het gewoon tegen je vriend zeggen, niet hy er op moet gaan letten ofzo, maar dan weet hy het gewoon.
xx

Het is iig goed om het hem te vertellen tegen hem. Onthoud daarbij wel dat dit iets is wat bij jou hoort en dat je niet (onbewust) de schuld op hem schuift.

Zelf ben ik soms ook wel eens jaloers als we bijvoorbeeld uitgaan en hij staat met een meisje te praten (gewoon vriendschappelijk of zo), maar dan denk ik altijd maar bij mezelf: Er is er maar één waarmee hij vanavond naar huis gaat en dat ben ik! :]

Ik ben ook supersnel jaloers hoor… Maar ook vanwege dingen die er tussen mn vriend en mij gebeurd zijn.
Maar ja, t is gewoon een kwestie van accepteren dat hij een leven naast jou heeft en dat je hem gewoon moet vertrouwen. Heel moeilijk, maar is niet anders. Door je jaloers te gedragen duw je hem alleen maar weg …

ik ben ook best snel jaloers maar zeg het bijna nooit, dan ga ik heel bot doen tegen iemand haha

Hier nog zo’n jaloers typeje.
Ja, ik ben snel jaloers, te snel.
Ik ben jaloers als mn zusje met mijn vriend aan het dollen is. Omdat ik vind dat zij veel mooier is als ik.
Ik ben jaloers als mijn vriend naar zn beste kameraad gaat om te gamen. Dit is ook omdat hij altijd weg gaat bij mij als zijn kameraad zin heeft om te gamen, maar andersom nooit gebeurd. Zijn kameraad zal nooit eens tegen zn vriendin zeggen dat ie een uurtje eerder weggaat zodat ie nog ff met zn kameraad (mijn vriend dus) kan gamen, en dat vind ik niet kloppen.
En verder ben ik gwn vet bang om hem kwijt te raken.

ik ben ook snel jaloers, zijn ex is een soort van vriendin van hun familie. dusjaa, ik zie haar wel eens (gelukkig woont ze best vaak weg) maar ik kan er echt gewoon niet tegen zegmaaar. ik wil m gewoon voormezelf hebben en hoef niet te weten dat ze hebben gehad. als tie dat nooit hadgezecht was ik niet jaloers geweest…

ik ben ook heel snel jaloers, en ik heb erover proberen te praten maar dat lukt niet… hij heeft honderden vriendinnen waar hij mee afspreekt en leuke dingen mee doet, en dat moet ik allemaal maar goedkeuren. maar als ik al hoi zeg tegen een jongendie ik ken kijkt hij mij én die jongen dodelijk aan…