Snel jaloers

Dag iedereen!
Ik hoop dat er mij toch iemand kan helpen, maar waarschijnlijk zullen er nog wel meisjes zijn die mij snappen!

Ik en mijn vriendje zijn nu al op de 28ste 9 maand samen, het is echt serieus. We zijn al een keer samen geweest maar wel 2 jaar geleden. Toen had hij het na 2 maand uitgemaakt “omdat hij geen gevoelens meer had” maar nog geen maand later had hij al een ander. Maar ja hij bleef een goeie vriend en nu is het gelukkig dus echt serieus.

We gaan nu naar het 4e middelbaar (weet niet wat dit is in Nederland :cold_sweat: ) en er komen veel nieuwe mensen bij uit een andere school. Natuurlijk ben ik bang dat er meisjes gaan bij zijn en in zijn klas. (We zitten in hetzelfde jaar maar niet dezelfde klas)
Ik ben echt bang dat er meisjes gaan zijn die gaan beginnen sturen naar hem enzo, niet alleen over school maar ook over andere dingen. Dat het dan plots door 1 van die nieuwe meisjes gedaan zou zijn. Want ja ik ben nu niet echt van de mooiste, en hij hoort juist bij de knapste jongens (er zijn echt niet veel snelle jongens in mijn jaar) dus daardoor ben ik nog banger.

Natuurlijk vertrouw ik hem wel, maar ik vertrouw die nieuwe meisjes niet. Het is niet zeker dat er nieuwe meisjes bijkomen maar toch ben ik al de hele tijd bang hiervoor ookal is het nog 3 weken vakantie.
Ook omdat hij in een andere klas zit en ik hem dan niet echt in de gaten kan houden maakt me bang. Op de speelplaats tijdens de pauze ga ik waarschijnlijk heel de tijd naar hem kijken of er geen meisjes bijstaan ofzo.

Ik was al van plan om eens met hem te praten, want ik zit er echt mee in. Ik heb al eens een moment ervoor gehuild terwijl ik niet eens weet of er wel nieuwe meisjes bijkomen. Het is wel een goeie jongen, lief, … Dus als ik eens alles zeg zou hij hier niet kwaad voor zijn. (Hij volgde een meisje op insta en ik wees die foto aan en hij ontvolgde haar meteen dus dat betekent voor mij al redelijk veel dat ik hem kan vertrouwen)

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Ik ben echt zo bang ervoor maar toch wil ik niet te snel jaloers worden maar ja ik kan er ook niet veel aandoen…

Greetz

Ik denk dat een groot deel van je jaloezie komt door het lage zelfbeeld dat je nu hebt. Je geeft aan dat je niet bepaald ‘de mooiste’ bent, maar hij heeft wel voor jou gekozen. Een deel van je jaloezie kan komen doordat je vriend je mogelijk niet het gevoel geeft dat je hem kan vertrouwen; voel je bij hem dat je daadwerkelijk belangrijk voor hem bent? Je geeft aan hem te vertrouwen, maar toch ben je ergens bang dat hij verleid zal worden door andere meisjes.

Ik vind het goed dat je hulp vraagt, want je jaloezie neemt wel wat extremere vormen aan (huilen om ‘wat als…’/voorspelling doen dat je naar hem gaat kijken). Je moet goed nagaan waarom je op een bepaalde wijze zo ‘bezitterig’ bent; komt het doordat je hem eerder kwijt bent geraakt? Komt het omdat je zijn ‘bevestiging’ nodig hebt om je goed te laten voelen? Hoe voel je je als jullie niet samen zijn, als hij bijvoorbeeld thuis is?

Waarom ben je zo onzeker over jezelf.

Natuurlijk vertrouw ik hem wel 'ben je daar wel zo zeker van?? Waarom twijfel je dan over wat meisjes gaan doen.

als je hem echt vertrouwt, DENK je er niet aan en weet je dat je je geen zorgen moet maken.
Waarom moet je hem in de gaten houden?
en je zegt dat je hem vertrouwt.

Wat er natuurlijk gebeurde bij het einde van je relatie, dat ie een ander heeft, da’s een ander verhaal.
Heb je dat wel volledig achter gelaten?

Ik zou er inderdaad eens met hem over praten, maar het niet zijn probleem maken. Als in, ga aan jezelf werken. Word minder onzeker. Want inderdaad, hij heeft voor jou gekozen.

Dat is misschien wel waar… En ja dat doet hij zeker!

Ik denk dat het eerder is omdat ik hem al eens ben kwijt geraakt. Ik heb eerlijk gezegd nooit mijn gevoelens verloren voor hem, heb geen 1 keer gevoelens voor een andere jongen gehad toen het uit ging. Voor mij was het alleen hem. Het jaar erachter gezegd dat ik nog gevoelens had maar toen had hij er geen. Nu houden we zo veel van elkaar maar toch blijf ik bang dat het plots gedaan zou zijn… :frowning_face:

Ik denk dat dit alles gewoon nog is omdat ik de vorige keer nog niet achter mij heb gelaten. Ik maak me aan de ene kant geen zorgen, maar aan de andere kant je weet maar nooit…
Ik geef toe ik ben wel een type die jaloers kan zijn, maar nooit kwaad zal worden. Maar ik heb er nog niet met hem over gepraat, ik denk dat ik dit eens ga doen aangezien ik toch wel wil dat hij eens weet hoe ik mij voel soms.

je vertrouwt hem toch? WAT ZIT JE DAN TE PANIKEREN? zonder vertrouwen begint ge geen relatie ehj

Ja ik vertrouw hem, en misschien van wa er de vorige keer is gebeurt? Ma laat maar tis al opgelost

Ik denk dat het helpt om te blijven praten. Mogelijk zorgt het ervoor dat je verdriet van toen verwerkt kan worden.