Snel in vorm raken?

Hallo! De laatste tijd stoor ik me heel erg aan een beetje overtollig vet op mijn buik tot aan mijn dijen. Voor de rest ben ik namelijk erg tevreden met mijn figuur (aangezien ik niet een conditie sport doe en ook niet erg gezond eet.).
Maar nu heb ik voor mezelf gekozen om eens in vorm te gaan raken.

Qua sporten doe ik zelf al 3 uur in de week aan dansen (Ballet, hiphop en funky dance). Dus aan spierkracht kom ik niet te kort maar ik moet dus een goed eetpatroon vinden en oefeningen die ik thuis kan doen om m’n conditie te verbeteren.

Iemand tips?

ja ! daar heb ik dus ook last van, heeel irritant. Ik doe wel aan hiphop -ofzo- en tjah, gym met school ( waar ik me altijd helemaal inzet xd ) maar het kan altijd meer… Maar misschien kan je elke ochtend en avond buikspieroefeningen, beenoefeningen enz. doen ? Je vindt er veel als je ffe op google zoekt. Met eetpatroon weet ik niet echt wat, misschien beetje sonja bakkeren ofzo, geen verstand van haha…

xx

Ik heb net een goede eetpatroon gevondne

Je zou op vaste tijdstippen kunnen eten, zodat je het gewend raakt

DUs met school bijvoorbeeld euh, 7 uur je ontbijt ( ik weet niet wanneer je eet xD ) daarna een tussendoortje rond 10/11 uur, liefst gezond natuurlijk ( peperkoek, mueslireep, appel etc. ) daarna neem je gewoon brood mee met magere kipfilet, of pindakaas ( bouwstoffen ), kaas is ook altijd goed. En daarna je 3uurtje, ook iets gezonds, en de avond, wat de pot schaft ? xD Dit heft bij mij heel erg geholpen

En oja, ik doe iedere avond in bed, 100 x buikspieroefeningen, helpt ook. :wink:

Misschien al het snoep vervangen door rijstwafels, fruit enzo, japanse mix ipv chips. Veel water of thee ^^ [Probeer het zelf al heel lang, maarja, ik val toch telkens weer terug:fieuw:]

Oeh, ik doe mee. =]
Ik ga gewoon vanaf vandaag geen snoep meer eten,
alleen gezond enzo.
&ik sport al genoeg; 4 uur in de week.

Weetjewat, ik doe ooko mee =D

Alleen heb dan wel een probleem: ik werk bij de chinees, zat. en zondags. Dus dan eet ik best wel vet… iemand tips? [a]

En ik ga gewoon 2 keer per week 1,5 uur sporten =D

gewoon je eigen eten meenemen? en anders gewoon beetje wilskracht laten zien door geen vette dingen te nemen maar bv soep ofzo.

Goed bezig! Kleine tip: spieroefeningen werken minder goed in bed, dat is te zacht. Je kan beter op een dun matje op de vloer oid. :wink:

Op internet zijn trouwens genoeg spieroefeningen te vinden. Met een beetje afwisseling train je beter en wordt het ook ietsje leuker. Het is trouwens ook belangrijk dat als je buikspieroefeningen doet je alle buikspieren traint (dus ook schuine) en dat je ook ter compensatie rug traint, anders kan je last van je rug krijgen. damn ik klink best wel betweterig

Succes ermee! uiteindelijk is het volhouden volgens mij nog het moeilijkste. Ik heb meestal dat ik er na 2 weken het wel weer genoeg vind XD

owja oefeningen voor thuis: een hometrainer is wel handig maar wrs nogal duur om op impuls aan te kopen. je kan squats doen en andere oefeningen, op youtube zijn daar vast filmpjes over te vinden. en idd buikspieroefeningen doe je best op de grond en niet op je bed, is niet alleen minder effectief maar ook slechter voor je rug. je doet ze ook best niet vlak voordat je ga slapen want dan slaap je minder goed. best ten laatste een uur voor je gaat slapen. en qua eten idd geregelde tijdstippen en gezonde tussendoortjes, als je een slankere buik wilt ook best niet te veel aardappelen, pasta en rijst eten. je verkleint je normale portie van die dingen best en dan in de plaats meer groenten eten. ook van frisdrank afstappen, dat scheelt echt veel!

Voeding:
's ochtends 2 crackertjes met jam.
's middags 1 milkbreak of 1 boterham met smeerkaas.
's avonds wat je voor je neus krijgt maar ophouden als je geen honger meer hebt.
Geen snoep of chips alleen in het weekend.
Als je toch iets tussen door wilt eet fruit, maar geen banaan!!
& eet vitamine pillen.

Lichaamsbeweging:
elke dag 10 min. de trap op en af rennen (krijg je slanke benen van)
100 buikspieroefeningen.
Koop een wii-fit en doe daar elke dag alle muscle, yoga en aerobic dingen op.

Dat is mijn schema op het moment.
Wel moeilijk om aan te houden hehe.

niet slecht bedoeld maar oppassen met vitaminepillen! ik weet niet welke je neemt maar van de “klinkers” blijf je best af… vitamine c enzo kan geen kwaad want als je daar teveel van hebt plas je het gewoon uit maar bv vitamine A als je daar teveel van krijgt krijg je levercirose.

klinkers?
+ Ik eet er niet teveel hoor, een multi-vitamine per dag
+3 vitamine c.

Gewoon gezond eten - ookal is ‘gewoon’ niet echt een toepasselijk woord. Hoe ik het probeer vol te houden:
-2 Stuks fruit per dag
-Na school iets lekkers, maar geen dikke koek ofzo. Meestal paar biscuitjes of een soepstengel ^^.
-Genoeg vezels -volkoren brood etc.
-Genoeg zuivel -als ontbijt eet ik yoghurt met cruesli en een kiwi erin, na school drink ik een beker melk.
-Genoeg water drinken. Daar ben ik nog niet zo goed in :’). Meestal drink ik m’n fles op school niet eens leeg, maar dat moet wel. En dan drink ik een paar koppen thee per dag.
-Zo weinig mogelijk broodjes op school enzo kopen.

Ik probéér het vol te houden :’). Ik neem wel braaf biscuitjes, maar daar neem ik er dan weer vijf van ipv twee. Dat moet ik dus nog veranderen. Eén of twee keer per week heb ik ongeveer een dikke koek: eierkoek, stroopwafel, iets in die richting. En één keer per week ongeveer chips; vrijdagavond.

Zo doe ik het, volgens mij is het best een gezond voedingspatroon als je het vol kunt houden. Ik las laatst in het boek ‘Ik ben gezond want ik eet’ dat je meestal niet eens van sporten afvalt, maar van gezond eten wel.
In ieder geval, succes :].

Ik ga ook proberen elke dag 10 min de trap op en af te rennen
&elke dag buikspieroefeningen.

Ik vind een eierkoek geen “dikke” koek hoor. Eierkoeken zijn juist niet slecht voor je.

je weet wel… A, E, etc. zoals jij het doet kan het geen kwaad hoor :wink: tis maar dat je vitamine C overschotten gewoon uitplast maar je hebt een heleboel vitamines die je lichaam gewoon opstapelt en dat kan uiteindelijk je organen overbelasten… maar C en een multivitamientje per dag kan normaal geen kwaad.

je moet als jongere 1 uur per dag intensief bewegen
niet 3 uur per week

verder 's avonds niet teveel eten, bijvoorbeeld niks meer na 8 uur, want dat verteer je niet en dat heeft echt veel invloed op gewicht enzo.
van te voren bepalen hoeveel je mag eten, dus voortaan van alles 80% eten van wat je normaal eet,. bijv.

Leuk topic! Ik doe ook mee. :slightly_smiling_face:
Morgen beginnen (vandaag al begonnen, maar dat ging niet echt goed :cold_sweat:)
Wat zal k gaan ontbijten…?:thinking:

Eierkoek is geen dikke koek, of je meot zon mega ding hebben, normale eierkoek zit 90 kcal, dus best mager :open_mouth:

Het nadeel van bijv beschuitjes eten vind ik dat er dan ook weer beleg op moet, ik neem liever rijstewafel, eierkoek, ontbijtkoek, meuslireep omdat je dan niet ook nog extra calorieen hebt voor het beleg :open_mouth: en het zijn gezonde tussendoortjes