Snel gespleten haarpunten..

Hee iedereen.
Mijn haar groeit best snel, en heb dus ook last van gespleten haarpunten!
echt een ramp pff.
Vaak als ik net naar de kapper ben geweest heb ik ze na 1 week ofzo alweer.
Heeft iemand miscchien tips, om gespleten haarpunten te voorkomen?
Bedankt!

Je kan shampoo’s voor kopen of gewoon je haartjes knippen.

haha ja ik gebruik meestal Andrelon Perfecte puntjes. maarja heeft niet echt heel veel nut;(

Dat is dan toch ook zo zonden.

Misschien staat hier iets?
http://www.beautynieuws.n…voor-gespleten-haarpunten

haha achja. die shampoo ruikt superlekker dus daarom gebruik ik hem graag :grinning:

thanks voor de site!
ik kam idd een beetje wild meestal haha.

Een maskertje kan ook goed helpen. Ik doe regelmatig 's avonds een masker in, handdoek erom heen en dan 's ochtends uitspoelen. Helpt bij mij echt onwijs goed.

oooh dat heb ik ook précies. ik gebruik ook allerlei van die middeltjes; van dove en van herbal essences, maar helpt idd niet.
beschouw dit maar als een up

Als je je haar vaak los draagt krijg je ook sneller gespleten puntjes, omdat het dan tegen je rug aan schuurt.

Ik heb er ook last van.

Ik heb er ook last van. Terwijl ik echt heel erg gezond haar heb en ik niks ‘verkeerd’ doe. Weet niet hoe het komt.

minder vaak wassen
niet föhnen, stijlen

maar ik weet niet hoe je dat nu doet natuurlijk :wink:

• Je haar niet of zo weinig en voorzichtig mogelijk kammen
  • Zo weinig mogelijk met hitte op je haar (fohnen, stijlen of krullen)
  • Voorkom vechten en staartjes indoen, hierdoor breekt je haar ook af
  • Je haar niet te veel en voorzichtig! wassen
  • Heel belangrijk; als je het na het wassen met de handdoek droogt; heel voorzichtig doen. Gewoon even de punten van je haar kneden. (Als je haar nat is is het extra kwetsbaar en veel mensen zijn heel ruw met het wassen & vooral met de handdoek daarna)
  • en verder; haarmaskertjes, deep-conditioner, olie op de puntjes, leave-in conditioner,…

Dan ben je al een stuk op weg!