snel er slonzig uitzien? veel commentaar

mn zus zegt altijd dat ik er slonzig uitzie, altijd heeft ze commentaar op mijn uiterlijk, maar nu hoor ik ook dingen van anderen, mijn haar is te pluizig en sloom mn gezicht te bleek mn kleren te makkelijk. hoe kan ik een betere look vinden?

Ik zeg schijt hebben.

Wat vind je van jezelf daarover dan? Kleed je je echt slonzig? Verzorg je je haar som een beetje extra of kan het beter? Gebruik je make-up? Kortom: besteed je aandacht aan je uiterlijk of doe je maar wat? Zo ja? Laat ze lekker kletsen, je bent wie je bent. Zo nee? Je kan overwegen een beetje meer aandacht aan jezelf te besteden en vooruitgang boeken.

Ik weet niet wat voor kleding je draagt, maar persoonlijk vind ik te veel dierenprintjes en veel inkijk, te lage /strakke broeken, nepleer dat op plastic lijkt, te veel bontjes, en te korte truitjes vaak ordinair lijken. Verder zou je in lookbooks kunnen kijken wat bij je stijl past en wat toch classy en mooi is. Voor je kapsel zou je naar de kapper kunnen gaan om goede producten te halen waardoor je haar er beter verzorgd uit ziet. Een bleek gezicht vind ik niet slonzig, dat heb je gewoon of je hebt het niet. Ik zou het slonziger vinden als je het bruiner probeert te maken met super veel make up.

ik vind mezelf er niet op mn best uitzien eerlijk gezegd, ik zou er wss beter uit kunnen zien, maar afentoe heb ik zoveel schijt en ben ik gwn te moe en te lui om mn haar te wassen en dan loop ik gwn ook in mn joggingbroek door het huis maar dan krijg ik gelijk weer commentaar van mn zus…

Dan vind ik het wel terecht eigenlijk, niet dat andere perse commentaar hoeven hebben maar nu ik dit lees begrijp ik het wel. Je haar niet wassen als het wel nodig is, is niet heel fris. En je zegt ook dat je er beter uit kunt zien. Wil je dit ook? Dan zou ik er zeker wat aan doen.

Vind ik ook ja :slightly_smiling_face: Gaat er vooral om wat jij ervan vind.

ik wil het wel, maar where to start and how? :flushed:

Dat vind JIJ. Laat dat nu precies zijn wat hier gezegt word, je moet je niets aantrekken van wat anderen vinden. Als zij met een joggingbroek thuis wil rondlopen moet ze dat toch lekker doen?

Anyway, als je commentaar krijgt op hoe je er thuis bij loopt moet je daar helemaal schijt aan hebben. Wat maakt het uit hoe je er bij loopt als je toch de deur niet uit gaat :wink:

Ik zou eerst beginnen met persoonlijke verzorging. Was je haren wat vaker en gebruik dan een keer per week een maskertje zodat het mooier en gladder zit. Verder je huid gewoon schoonmaken en insmeren met een lekkere bodylotion, dat ruikt dan ook gelijk lekker. Dingen zoals je huid goed schoonhouden, je haren goed onderhouden, wenkbrauwen netjes houden. Dan heb je je basisdingen al goed zitten en heb je ook echt geen lagen make-up nodig.

Een joggingbroek in huis is niets mis mee, daar moet je zus niet over zeuren haha,.

Daar zei ik ook helemaal niks over. :wink: En verder geef ik alleen mijn mening, daar kan ze wat aan hebben toch? Ze geeft zelf immers aan dat ze wil veranderen.

Ik ben het ermee eens dat je thuis op een makkelijke dag gewoon lekker aan moet doen wat comfortabel zit.
De koningin (of koning, lol) komt echt niet aan je deur, dus je hoeft er dan ook niet opgejurkt bij te lopen dus dat je zus daar om zeurt is pure aanstellerij, vind ik.

Ik loop thuis altijd in joggingsbroek, ik heb alleen buiten spijkerbroeken aan (’:
Ik zou even bij jezelf langsgaan waarover je niet tevreden bent. Haar wassen zou ik sowieso doen want dat is gewoon hygiënisch, maar als jij je kleren zo prima vindt waarom zou je dat voor iemand veranderen?

Probeer miss iets nieuws, ik heb laatst mijn haar van lang naar kort geknipt en zie er nu totaal anders uit :flushed:

Ik vind dat mensen zich altijd gewoon goed moeten verzorgen. Daarmee bedoel ik gewoon de standaard dingen. Dat je haar pluist, tja daar kan je eigenlijk niet heel veel aan doen toch. Ja olie erin doen ofzo maar dat zou ik zelf niet echt een heel groot probleem vinden. Maar wat vind je er zelf van? Vind je zelf ook dat je je slonzig kleed? Zoja, dan kan je gewoon een paar keer andere dingen aan doen en kijken hoe dat staat. Probeer gewoon is wat anders en misschien voel je je zelf dan ook een stuk beter :slightly_smiling_face:

Er is een verschil tussen je zus die je kledingstijl/uiterlijk niet tof vind en je zus die je erop wijst dat je er niet zo verzorgd bijloopt, denk ik.
Bij het tweede geval: was je haar als het nodig is of gebruik droogshampoo! Misschien kan je ook naar de kapper gaan om iets nieuws te proberen met je haar. Breng altijd deo op, net als een lekker luchtje. Draag geen kleding die vies is, stinkt of heel erg gekreukt is. Epileer je wenkbrauwen zo nu en dan en draag make-up als je je daar fijn bij voelt. Hoeft echt niet gigantisch veel, een beetje concealer en mascara maakt al veel verschil! Zo kom je al een heel eind verder. :slightly_smiling_face:

Schijt hebben aan wat anderen zeggen.

Ik denk wel dat iedereen wel eens thuis rond loopt in een joggingsbroek met vet haar als je nergens naar toe moet :’)