snel en goed ontbijt

Op dit moment ontbijt ik nooit, maar omdat ik graag een paar kilo kwijt wil lijkt het me toch verstandig om dat wel te gaan doen. helaas heb ik s’ochtends eigenlijk nooit geen tijd om te ontbijten. ik hoor jullie al denken dan sta je toch gewoon wat eerder op. dit heb ik al een aantal keer geprobeerd maar op de een of andere manier kom ik dan toch iedere keer weer in tijdnood zodat ik zelfs zonder dat ik heb ontbeten al moet rennen om de bus te halen.

dus bij deze hebben jullie tips?
hebben jullie ook ervaringen met shakes? zou dat een idee zijn als ontbijt?

thanks!!

Ik denk dat je beter even in het gezond afvallen topic kunt kijken.

Sta een kwartiertje eerder op of ga voortaan 's avonds douchen en neem een bakje cornflakes of andere ontbijtgranen.

Smeer elke avond wat boterhammen en leg die in folie in de koelkast. Die kun je dan de volgende ochtend in je tas doen en in de bus opeten.

Ik weet niet wat jij snel vindt?
Als je echt snel wilt zijn kan je een aantal boterhammen maken en die dan inpakken en in koelkast leggen, en s ochtends even opeten, desnoods op de fiets.

Of je kan ze zelf snel smeren. Ben je 7minuutjes bezig, met eten erbij;)

Je kan ook brinta maken; soort pap van volkoren granen. Bakje melk in de magnetron voor 2minuutjes, en dan kan je even wat anders doen, en dan haal je het eruit, gooi je brita erbij, desnoods even laten indikken en dat kan je ook wel snel weg krijgen!!

Persoonlijk zou ik geen shakes nemen, geloof er niet zo in. Alleen als je elke dag sport en spieren wilt opbouwen en meer eiwitten wilt binnenkrijgen dmv proteineshake;)

Ik snap dat eigenlijk nooit echt, dat mensen geen tijd hebben om te ontbijten.
Als je echt snel je brood smeert en opeet, kun je dat in 5 minuten doen…

Maargoed. als je er echt geen tijd voor hebt misschien de avond van te voren smeren, en dan eten.
Als je ook geen tijd hebt om ze op te eten neem je ze mee naar de bus, en eet je ze in de bus op.

Boterhammen het snelste? Als ik 1 boterham neem bij het ontbijt ben ik toch echt 3 kwartier bezig met m’n ontbijt, terwijl ik met een schaaltje musly met melk of yoghurt maar 10 tot 15 minuten bezig ben.

Ik ga altijd als ik uit bed kom, éérst ontbijten. Geen gezeur, geen gemiep. Ik word wakker en binnen 2 minuten zit ik aan de ontbijttafel.
Dit zorgt ervoor dat ik sowieso rustig kan ontbijten. Als ik eventueel te laat ben kan ik de verloren tijd in halen door niet/korter douchen, of (nog) geen make-up op doen.
Best een slim idee want je hebt dus gegarandeerd ontbeten.

Mijn volgorde is:
Wekker keer of wat snoozen
Washandje met koud water over m’n gezicht
Aankleden en m’n haar borstelen
Ontbijten
Naar school

Douchen doe ik 's avonds en make-up en ik gaan niet samen.

3 kwartier?!!! Wow haha. Ik denk dat jij dan een uitzondering bent, ik smeer en eet een boterham in 2 minuten haha.

Ik heb dus echt moeite met brood te eten als ontbijt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo rond 7 uur sowieso geen honger heb in wat dan ook en dus echt alleen maar eet om niet flauw te worden op school :slightly_smiling_face:.

Ik vind boterhamen met stukjes appel en kaneel heel erg lekker, duurt ook niet zo lang.

Probeer een glaasje (niet het hele pak) goede morgen. Hier zit in: vezels (die het afvallen bevorderen omdat het je darmen gelijk aan het werk zet), koolhydraten en veel vitamines…

helaas krijg ik s’ morgens geen boterham door m’n keel en kan ik dus ongeveer een half uur bezig zijn om dat naar binnen te krijgen. dus bedankt voor de tips maar voor mij helpen ze helaas niet.

ik wil 4 dagen in de week gaan sporten en gezonder gaan eten dus vandaar dat ik aan de shakes zat te denken. als een soort van ondersteuning

Je gaat met het OV naar school zeg je…dan heb je toch genoeg tijd om je in 2 min. gesmeerde boterhammen op te eten?:stuck_out_tongue:

Een heleboel smoothie maken. Groente, fruit of groenten en fruit smoothies. Deze kun je zelfs invriezen.
Als je ze dan in grote bekers of bakjes invriest, haal je er de avond van te voren één uit en die kun je dan 's ochtends gewoon opdrinken.

Als je graag wilt afvallen is het slim om vezelrijke groentes en fruit te nemen en geen yoghurt oid erdoorheen te mengen.