Snel en Gezond Afvallen

Hallo!
Ik ben 15 jaar oud en weeg 62 ik ben niet tevreden met dit gewicht en wil dus graag naar de 50 kilo. Maar hoe vind ik die motivatie om dat te doen en niet halverwege te stoppen want ik heb het eerder geprobeerd alleen ik haakte altijd af. Dus ik zou graag willen weten hoe ik meer motivatie krijg en hoe ik sneller maar gezond af val

Ik denk dat het heel belangrijk is om te beseffen dat snel én gezond niet kan. Er zijn ontzettend veel crashdiëten te vinden waarbij je snel afvalt, maar waarbij dit niet op een gezonde manier gaat waardoor het gewicht er net zo snel weer aanzit. De beste manier om blijvend af te vallen is een gezonde levensstijl in het algemeen, dus overwegend gezond eten en regelmatig bewegen. Met regelmatig gezond eten wordt dan het 80/20 systeem bedoeld: 80% gezond eten en 20% ‘treat yourself’. Zo leg je jezelf niet teveel beperkingen op en is de kans kleiner dat je bijvoorbeeld vreetbuien krijgt. In combinatie met regelmatig bewegen (fietsen naar school, wandelen, sportschool, youtube workouts, Kayla Itsines, personal body plan etc) zal dit ervoor zorgen dat je gewicht zult verliezen. Het gaat misschien minder snel dan een crashdiëet, maar het is veel makkelijker vol te houden op de lange termijn!

Hoe lang ben je? Want 50 kg is echt niet zoveel als je een redelijk normale lengte hebt.

Ten eerste is het best slecht om je obsessief te focussen op een nummer op de weegschaal. Focussen op gezonder zijn is mentaal veel beter voor je + dan gaat het gewicht vanzelf ook naar beneden. Je kunt weinig afvallen maar door meer spieren te krijgen er toch heel anders uit zien!

Snel & Gezond kan niet echt. Het ding met zulke hardcore plannen is dat je het ook zo snel opgeeft omdat het zo intens is en zo anders dan je normale levensstijl. Ik zou het opbouwen! Begin met meer water drinken, consequent 3-4 keer per week (of begin met 2 en bouw het op naar 4) naar de sportschool te gaan. Eet meer groenten en minder koolhydraten, neem gezondere tussendoortjes mee naar school, etc.

Dit is waarschijnlijk niet wat je wilde horen maar als iemand jaaarenlang heeft geprobeerd snel af te vallen ben ik het, en het was nooit gezond.

Quick fixes helpen je vrij weinig, je vasthouden aan een routine wel!

Hey, ik vind ook dat ik te zwaar ben en wil graag een kilootje of 7 afvallen. Ik volg dus. :slightly_smiling_face:

Tja het allerbeste advies wat ik je kan geven is naar een dietist gaan. Want dan heb je wel motivatie om het vol te houden omdat je het niet in je eentje doet, maar iemand je op weg helpt en in de gaten houdt of je je aan het dieet houdt.

Daarnaast: snel én gezond afvallen kan niet. Het is of het een, of het ander. En natuurlijk is gezond afvallen dan de betere keuze.

Dit denk ik ook ja. Sowieso gaat snel en gezond afvallen al niet samen inderdaad, en er zijn meer dan genoeg topics waar je terecht kunt. Slotje.