Snel een erg rood gezicht..

Hee meiden!
Nadat ik gisteren een aflevering zag bij ‘Dit is mijn lijf’ waar een vrouw ook een erg rood gezicht had, wil ik hier toch even over informeren.
Ik heb namelijk sinds 3 jaar last van dat ik erg snel heel rood wordt. Dus niet blozen, alleen wat rood op je wangen, nee mijn hele gezicht wordt dan echt knalrood. Ik draag ook al zo’n 3 jaar foundation om het iets te verminderen met groene concealer daaronder, maar m’n roodheid gaat er zo doorheen.

Het rood worden gaat zo snel. Als iemand al hai tegen me zegt, mijn naam word geroepen in de klas, ik even in de belangstelling sta, al is het maar datik tegen een paar vriendinnen wat vertel , wordt ik al knal en knal rood.
Ik weet niet precies waarom want onzeker ben ik eigenlijk niet echt en ik zit hier echt heel erg mee. Heel erg. Ik ben, om het maar even zo te zeggen, nog nooit echt mezelf geweest. Ik ben heel spontaan zelf, maar door die snelle roodheid ben ik nou ’ het stille meisje’ geworden. Jongens vermijd ik al helemaal aangezien ik dan ook zo snel super rood wordt.

Het is niet alleen met praten tegen mensen, maar ook met proefwerken maken. Ik span me dan iets meer in en ik wordt al knal rood. Zo’n proefwerk duurt dan vaan 100 minuten , dus 100 minuten ben ik dan knalrood en dan gaat het meestal de rest van de dag ook niet meer weg…

Ik zou heel erg graag willen weten of jullie hier iets tegen weten want het belemmerd m’n dagelijks leven enorm erg. Ik ben nu altijd stil, niet sociaal en ik durf niks meer. nergens meer heen. niks meer te doen met iemand en ik durf al helemaal geen ‘relatie’ aan te gaan ivm met de snelle roodheid.

Hoop dat jullie hier respect voor hebben en geen kwetsende reacties achterlaten want ik heb het hier echt niet over zomaar wat blozen en dit is iets waar ik gewoon echt heel erg mee zit en me belemmerd bij alles.

Liefs

Wat deden ze precies eraan op de tv dan? Ik zou naar de huisarts gaan die je doorverwijst naar de dermatoloog. En verder zou ik het ook niet weten :stuck_out_tongue:

^ ze lieten het weglaseren, ik denk dat ik het anders eerst even aan m’n moeder meld vandaag dat ik daar zo erg last van heb en morgen maar eens naar de huisarts bel. hoop echt dat er iets aan gedaan kan worden!

Ik ken het probleem, maar dit kun je waarschijnlijk niet weg laseren. Dit kan alleen als het een blijvende roodheid is.
Misschien is er wel een andere oplossing, maar ik heb me er maar gewoon bij neergelegd.

Ik heb het ook, maar ik krijg vlekken. Als ik bijv. een proefwerk heb gemaakt heb ik allemaal vlekken in mn nek en over mn wangen en op mn voorhoofd! Echt heel irritant!
Verder word ik ook heel snel rood met sporten terwijl ik niet zo’n slechte conditie heb of wat dan ook. De rest van mn team ziet er dan gewoon nog normaal uit en ik ben knalrood… Heel vervelend!

^ pff ja precies, ik schaam me dan ook helemaal dood, en iedereen denkt dan ook meteen dat ik dan rood ben omdat ik zo’n slechte conditie heb ofzo, terwijl dit helemaal niet het geval is.

ik heb dat ook maar is volgens mij gewoon je hormonen in de puberteit gaat vanzelf wel weer over (hoop ik)

ach een jongen die ik ken heeft het ook, en die gebruikt geen make-up om het weg te halen. het hoort ook gewoon bij hem en niemand merkt t eigenlijk nog heel erg op. hij is het meeste van de tijd rood en achja, zoals ik al zei het hoort gewoon bij hem :wink:. Hij vind het ook vervelend want heb er wel eens naar gevraagd maar je kunt er niks aan doe noch. Het staat ook wel schattig :slightly_smiling_face:.

Ik ken iemand die dit ook heel erg heeft. Ken haar alleen niet zo goed dus ik zou het niet weten… wel heel vervelend natuurlijk voor je
Sorry ik weet niet zo goed wat je eraan kan doen.

2 van mijn vriendinnen hebben dit ook…
1 van de 2 stresst dan gelijk helemaal, maar de andere wat minder.
en juist bij de 1e wordt het daarom sneller opgemerkt.
je kan het dus beter gewoon accepteren!

Dit kan je wel weg laten laseren volgensmij want het heeft dacht ik temaken met bepaalde bloedvaten die te dicht op het huidoppervlakte liggen waardoor je het heelsnel ziet wanneer je je schaamt. Er zijn ook namelijk mensen die wel voelen dat ze rood worden terwijl er vervolgens niks te zien is op hun huid. Het is tevens wel een manier om warmte kwijt te raken van je lichaam en als jij die dingen dicht laat laseren (weet niet precies wat er gebeurd wanneer je zoiets laat doen) moet de warmte op een andere manier kwijt uit je lichaam en ga je dus bijvoorbeeld meer zweten op je rug… ook niet erg charmant.

De kans is er ook wel dat je een vorm van couperose hebt, dit kan je best even bij de dermatoloog navragen inderdaad. Wat heel hard help tegen roodheid is een soort groene concealer, deze is te krijgen bij hema of kruidvat. Het mag raar klinken maar dit helpt super tegen roodheid.

heb ik ook hoor. al vraagt iemand mij wat ik word snel rood

Die roodheid die die mevrouw gisteren op tv had is er altijd. Jij word alleen rood al je in het middelpunt van de belangstelling staat toch? Daar is volgens mijn niets aan te doen.

^ ja ik wordt vooral snel rood dan als iemand me wat vraagt etc, maar ik heb 3/4 dagen van de week het ook gewoon als ik op sta, soms is mn huid best normaal, maar 3/4 dagen van de week is mijngezicht bij opstaan ook al rood.

Ik word ook snel rood… Als een paar vrienden me lang aankijken ben ik al rood. Echt heel irritant, want ik ben niet verlegen.

wow dit is gewoon precies wat ik ook heb…
Ook als ik wil sporten: dan span ik me niet eens 100% in en ben ik niet eens echt vermoeid, maar mijn hoofd is letterlijk paars. (ik sport niet meer om deze reden, ik durf gewoon niet meer… mensen hebben me altijd uitgelachen om mijn roodheid bij sporten)
Ook als ik niet sport of het niet eens warm heb, heb ik een rooie kop. Vooral als ik moet opletten in college ofzo, zo fucking irritant! Ik heb een hekel aan de zomer of aan warme landen. Niet omdat ik warmte niet fijn vind, maar omdat ik dan zo achterlijk rood/paars word.
Als iemand me aanspreekt, als ik iets moet zeggen tijdens college, als ik aan het woord ben bij vrienden ofzo: knalrood. Alcohol drinken? Altijd foundation, want daar krijg ik een intens rode kop van.

anyway, ik snap je dus helemaal! Laat je weten als je nog naar de huisarts bent geweest? Ik ben benieuwd of er iets tegen gedaan kan worden. Ik hoop het wel…

Liefs

Ik heb dit ook! Is zo mooi aan zo’n forum he. Je komt er altijd achter dat je niet de enige bent (:

moeten we met zn allen een keertje gaan joggen: de tomaten parade haha
(oke sorry ik ben er erg onzeker over, maar om het voor mezelf wat makkelijker te maken maak ik er ook grapjes over)

Haha ja ik ken het ik ook. Ik begin het wel te accepteren hoor. Mn vriend vindt het zelfs schattig xD En als ie dat zegt, word ik alleen maar nog roder!