Sneetjes in ooglid

Hoii mensen

Ik heb dus een probleem, er zitten 2 sneetjes in mn ‘onder ooglid’ zegmaar
en het doet echt pijn! zeker als ik knipper.

weet iemand wat ik eraan kan doen?

http://www.hetvlaamsekruis.be/ehbo_info/cursus/06_Wondverzorging/VreemdVoorwerpInHetOog01.jpg

dat stuk waar die hand met dat witte zit

Ik denk dat het het beste is als je er zo min mogelijk aan zit, zodat het dicht kan groeien. Dus niet in je ogen gaan wrijven of je ooglid telkens naar beneden trekken…

Naar de dokter gaan! Het kan misschien oplopen naar een infectie of ontsteking…

Niet te veel aanzitten, zorgen dat je ogen zuiver blijven, afentoe schoonmaken met een wattenstaafje, doet pijn, I know… maar een infectie of ontsteking doet nog meer pijn. Geen makeup gebruiken en als het erger wordt naar de dokter gaan.

Hoe komt het sneetje er? weet je dat? Ik heb het ook wel eens door mijn wimperkruller maar dat is mijn bovenste ooglid. Als je niet weet waar het van komt misschien toch even naar de huisarts gaan voor de zekerheid

ik zou naar de huisarts gaan, misschien heeft hij een zalfje ofzo…

Oke dat plaatje maakt mij misselijk xd.

ik denk dat je het advies wat ik je wilde geven al wel hierboven heb gelezen.

Ogen genezen erg snel. Mijn zusje had bamboeblad in haar oog gehad, binnen een dag was het dicht en binnen een halve week was het volledig genezen. De dokter kan hierbij niets voor je betekenen.

Gewoon vanaf blijven, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Dan geneest het het snelst. Ook niet je oog afplakken, dan komt er minder zuurstof bij je oog en geneest het ook minder snel.