Sneakers in de wasmachine?

Hi!
Ik ben de gelukkige eigenaar van een paar knalroze limited edition Nike Air Max Thea uit Parijs. Nu zijn ze best wel viezig geworden en wil ik ze dus in de wasmachine doen. Maar ik ben heel bang dat dit niet goed zal gaan en de lijm enzo los zal laten. Ik had op andere fora al wel gezien dat gewonen Air Max wel gewoon in de wasmachine konden, maar ik was er niet zeker van met die Thea’s. Heeft iemand ervaring of tips om te delen? Heel graag en alvast bedankt! X

Ik durf dat ook nooit aan… Ik gebruik altijd Jason Markk voor het schoonmaken van mn sneakers, aanrader! :slight_smile:

Ik heb mijn nike’s een keer in de wasmachine gedaan en toen kwamen ze er weer als nieuw uit! Dat waren alleen geen nike air max, dus het kan zijn dat het daar nog weer ietsje anders is. Zou niet leuk zijn als dat stuk met lucht ertussen dadelijk net een aquarium is :’)

Heel veel schoenen kun je prima wassen. Ik heb net nog een hele lading zomerschoentjes gewassen, waaronder van die ballerina’tjes van de Primark (à 5 euro) en komen er mooi schoon, fris en heel weer uit. Je kan ze eventueel in een kussensloop doen maar als er echt veel modder ofzo aan zit blijft dat wel in die hoes hangen. :wink:

je kan ze ook schoonmaken met baby-billen-doekjes!

HG verkoopt een waszak voor schoenen. Natuurlijk weet je dan nog steeds niet wat voor invloed het water en zeep op de schoenen zullen hebben maar de waszak zal wel de druk die op de schoen komt te zitten kunnen verminderen.