Snapt hij het echt niet?

Ik heb echt advies nodig!!!
2 jaar geleden heb ik een vriend van mijn broer leren kennen en zijn we ook goed bevriend geraakt. Wij gaan vaak samen uit dus ik zie hem wel vaak (we zitten niet op dezelfde school). Sinds een paar maanden begin ik hem steeds leuker te vinden en hebben ookal een keer gekust maar we waren toen allebei dronken dus hij herinnert zich dat niet meer, het stelde dus eigenlijk niet zoveel voor.
Nu hadden we laatst een gesprek (sms) en na een tijdje vroeg hij wie ik leuk vom enzo" ik zei dan dat hij hem kent en toen begon hij al onze gemeenschappelijke vrienden op te sommen. Ondertussen heeft hij iedereen al opgenoemd maar hij zegt dat hij het echt niet weet. Ik heb al hem gezegd dat het echt niet moeilijk is en of hij het echt niet snapt (dat ik hem bedoel dus) maar hij blijft maar sms’en dat hij het echt niet begrijpt en dat hij het heel graag wil weten.
Ik heb niet de moed om het hem te zeggen want stel dat hij mij niet leuk vind op die manier dan is onze vriendschap stuk en dat wil ik liever ook niet.
Mijn vraag is dus, wat denken jullie, doet hij maar alsof en weet hij wel dat ik hem bedoel of snapt hij het echt niet?

ik voel me geroepen

grapje

Hij is heel los in de omgang en ook heel zorgzaam, ik bedoel daarmee dat hij vaak vraag hoe het met me gaat en als ik ziek ben bv stuurt hij heel veel. Daarnaast flapt hij er wel zomaar vanalles uit en daar stoor ik mij soms wel aan. Naar mijn weten is hij ook niet verlegen.

Meid als hij al doorhad dat je hem leuk vond zou hij het toch niet blijven vragen?

als je echt wil weten zal je het toch moeten zeggen hoor

Eerlijk gezegd denk ik dat hij echt wel doorhebt dat je hem bedoeld… Ik denk alleen dat hij een beetje bevestiging wil en het dus uit jou mond wilt horen :wink:

Zoiets zei mijn beste vriendin ook al :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon zeggen. Niemand reageert kut als hij of zij hoort dat iemand hem of haar leuk vindt. En nee, de vriendschap gaat waarschijnlijk niet kapot, al kan het zijn dat het wat ongemakkelijk wordt. Maar dat gaat vanzelf over. Ik zou zeggen: waarom zeg je het gewoon niet? Hij verdient het om het te weten, en het lucht sws voor jou op. Niet geschoten is altijd mis !

Geef hem gewoon meer hints dan als je het echt niet zelf wil zeggen …

Ja dat ja
Zeg gewoon zoiets als ‘dan blijft er maar een iemand over…’
Zijn naam begint met(bijvoorbeeld) p en eindigt met anda
Of zeg het gewoon!

Nee heb je, ja kun je krijgen

rt

Jongens begrijpen dat soort dingen niet, die willen gewoon duidelijkheid.

Zeg het tegen hem hoe moeten wij weten of hij je leuk vind? Terwijl we hem niet kennen…
You can do it.

nou hoe wil je dan dat hij erachter gaat komen?
of wil je alleen vrienden blijven (niet bot bedoelt)
maar als je iets wilt moet je ervoor gaan en je niet zorgen maken om de risico’s;)

Tsja zeg het gewoon. Je wil kennelijk wel dat hij het raadt maar zelf zeggen mag niet?

Ik denk dat hij het wel doorheeft, maar het niet uit wil spreken. Het is namelijk ook een beetje pijnlijk als hij zichzelf zou zeggen, terwijl hij het helemaal niet is. Natuurlijk is hij het wel maar dat weet hij niet zeker.
Aangezien hij er telkens naar vraagt denk ik dat hij wel geïnteresseerd is, dus vertel het hem! Anders kom je er nooit achter of hij jou ook leuk vindt.