'Snapping hip'

Hoi allemaal!

Al sinds een tijdje heb ik last van een soort plop in mijn heup. Als ik loop en ik duw een beetje op mijn heup voel ik hem een soort van ‘ploppen’. Ik vermoed dat het een pees is die bij een beweging over het gewricht beweegt. Ik weet niet precies hoe lang ik dit al heb, maar sinds kort is het pijn gaan doen bij elke stap die ik zet. Sinds zo’n 10 weken doe ik aan hardlopen 3x per week, maar tijdens het rennen ondervind ik geen pijn, daarna meestal wel.
Ik weet niet precies of ik dit hier mag posten, maar wat vinden jullie dat ik moet doen? Ik weet niet direct of het wat met het rennen te maken heeft, maar ik zou hier iever niet mee stoppen. Zijn er meer meisjes die hier last van hebben?
Ik heb op google gezocht en vond het ‘snapping hip syndrome’ maar nergens stond duidelijk of ik er iets aan moet laten doen of dat het geen kwaad kan.

Het zou fijn zijn als iemand me wat uitleg hierover kan geven!
En sorry als ik dit topic niet mag aanmaken hierover.

Gewoon naar de huisarts gaan joh! Hij heeft waarschijnlijk wel het antwoord en wij waarschijnlijk niet :slightly_smiling_face: weet je ook gelijk of je er iets tegen kunt doen.

Dat is dus het probleem, ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest, en hij bleef maar doorgaan over dat het komt door het hardlopen en dat het die spier was die daar zat, maar hij weigerde aan mijn heup te voelen terwijl ik het zegmaar echt voel klikken. Ik zou een ‘runners knee’ hebben, maar als ik hier over opzoek is dit echt totaal niet wat het probleem is, vooral omdat het m in mijn heup zit en niet in mn knie.
Misschien ben ik dan onduidelijk in aangeven wat er nou aan de hand is, dus wilde ik hier vragen of iemand weet hoe dit nou precies komt, zodat ik volgende keer precies kan aangeven hoe het nou zit.
Tenzij iedereen aangeeft dat het geen kwaad kan en het vanzelf over gaat.

Fysiotherapie.

Nog een keer naar de huisarts gaan en aandringen op een beter onderzoek. Anders moet je vragen naar een second opinion, daar heb je altijd recht op. Neem anders je vader of moeder mee als je het lastig vind om door te drammen zegmaar.
Er bestaat wel zeker een kans dat het kan komen door het hardlopen, dat is nu eenmaal een blessuregevoelige sport. Echt even doorzetten dit hoor, want als het pijn gaan doen lijkt het me niet echt goed.
!

Aah dit heb ik ook soms. Ik ben een tijdje geleden een beetje begonnen met hardlopen, en na een paar keer kreeg ik ook pijn aan m’n linkerheup als ik liep enzo, alsof het eruit en erin plopte de hele tijd inderdaad. Toen ben ik een tijdje niet gaan hardlopen, maar ik had er ook weer last van nadat ik een keer ging skaten. Ik had het toen aan m’n tante gevraagd (ze is fysiotherapeut) en die zei dat ik strekoefeningen moest doen voordat ik ging hardlopen/sporten. Ik heb sindsdien niet echt meer hardgelopen dus ik weet niet of het echt helpt, maar dat is het enige dat ik weet :stuck_out_tongue: Het is heel vervelend inderdaad

Ik had dat ook, veel meiden in de puberleeftijd hebben dat. Ben er mee naar de ha geweest en heb een tijdje fysio gehad.
Heb dr nu geen last meer van, ookal heb ik die oefeningen al jaren niet meer gedaan :’)

Ugh, dit is echt zo’n modedingetje net als shin splints. Als je maar iets in die richting mankeert doet een dokter het al af met die term en daarmee is het klaar. Ik zou het er niet bij laten en zelf naar een fysio gaan. Hiervoor heb je geen verwijzing van de huisarts nodig.

Ik denk dat ik niet had moeten zeggen dat ik hardloop. Dit was namelijk een van de eerste dingen die ik vertelde en ik denk dat hij hier gelijk van alles achter ging zoeken. Ik weet namelijk niet of het er wel wat mee te maken heeft. Heupklachten zitten in de familie, en mijn moeder was dan ook gelijk bang dat ik misschien instabiele heupen heb zoals wel meerdere vrouwen uit mijn familie hebben, daarom vind ik het zo gek dat hij niet gewoon even wilde voelen wat ik nou bedoelde. Dan denk ik inderdaad maar om een second opinion vragen.

Ik zou met jouw klacht gewoon naar de fysio gaan en die second opinion even overslaan. Fysio weet hier veel meer van af, onderzoekt je gelijk helemaal en huisarts doet maar wat. Voor fysio heb je inderdaad ook geen verwijzing van de huisarts nodig. En als de fysio het ook niet weet of twijfelt, stuurt ie je vanzelf terug naar de huisarts (misschien wel met rapport) en neemt de huisarts je ook serieuzer!

Ik ben een tijdje geleden ook begonnen met hardlopen en had daarna pijn aan 1 heup. Hetzelfde als wat jij hebt eigenlijk, wat ik uit je verhaal opmaak.
Ik heb ook op internet gezocht en kwam op hetzelfde uit:
De kop van je heupgewricht steekt dan uit en de pees die daar overheen loopt, raakt door het hardlopen geïrriteerd, door de beweging die je maakt en de klappen die het opvangt.
Ik denk dat het een kwestie van die spier van die pees trainen, daardoor kan die pees meer aan. Maar hiervoor zou ik naar de fysio gaan.