Snap jij het nog?

Joden beledigen mag niet, want dat valt onder antisemitisme.
Negers beledigen mag ook niet, want dat valt onder discriminatie.
De koningin beledigen mag ook niet, want dat valt onder majesteitsschennis.
De scheidsrechter beledigen mag ook niet, want dan wordt de hele voetbalwedstrijd stil gelegd.

Maar moslims beledigen, dat mag weer wel, want dat valt onder ‘vrijheid van meningsuiting’.

Snappen jullie het nog?I k niet, maar Geert Wilders wel.

Hij beledigt moslims persoonlijk niet. Hij heeft kritiek op de Islam. En dat mag wel.

Heb je die rechtszaak niet gevolgd? Zorg dat je eerst de feiten kent voordat je begint te zeuren.

lezen voor dat je reageert, het is gewoon een tekstje verder geen bedoelingen. het is de waarheid, omdat geert het meest hierover heeft staat er ik snap het niet maar geert wel.

En waar valt Nederlanders beledigen onder? Want dat gebeurt ook genoeg. Of dikke mensen beledigen? Dunne mensen beledigen? Homo’s beledigen? Domme mensen beledigen? Slimme mensen beledigen? Blonde mensen beledigen?
En zo kan je nog wel uren doorgaan.

uuhm ja…

Als je er verder geen bedoelingen mee hebt moet je geen topic openen. Daar is een forum juist voor namelijk.

Ben jij moslim? is wel beetje makkelijk om voor iemand anders te zeggen dat hij moslims niet beledigd, ik ben moslim en voel me degelijk WEL beledigd, is net zoals, homos moeten zich niet aanstellen het is heus niet zo erg hoor, jij weet niet wat een ander denkt en Voelt.

ehm ik hoef geen reacties met uff heb je de rechtzaak niet gevolgd blabla, en het is een qoute die mag je hier wel plaatsen.

Het is de waarheid dat jij het niet snapt, het is ook de waarheid dat hij het wel snapt ja.

Maar het is niet de waarheid dat hij moslims beledigt, want dan was hij wel veroordeelt geweest. Hij heeft kritiek op het geloof de Islam. Dit neemt niet weg dat moslims zich daardoor beledigt voelen, maar wat jij zegt klopt dus niet: “Moslims beledigen mag wel, want dan is het vrijheid van meningsuiting.”

ik weet niet hoor, maar er zijn ook zat mensen die christenen beledigen, en daar hoor je ook niemand over…

Agree.
Ik wil niet zeggen dat ik voor Wilders ben, totaal niet zelfs van mij mag hij oprotten, maar hij heeft moslims ‘beledigd’ tot zover het van de wet nog mag (of ja, dit moet natuurlijk nog precies worden bekeken in de rechtszaak) Wacht de rechtszaak nou maar af, dan pas weet je of hij echt moslims heeft beledigd!

wel veroordeelt? o dus mensen gaan hem zomaar aanklagen, en die rechtzaak is nog niet afgelopen hoor, hij zei niets dan kun je moeilijk iemand veroordelen he, en zeggen dat de islam een dom geloof is is Wel een belediging, en als je iets over de islam zegt heb je het ook over de moslims, want zij zijn de islam, je zegt toch ook niet de jodendom is dom maar de joden niet, joden die in het jodendom geloven zijn dan ook dom volgens mij snap jij het ook niet maar zeg jij van wel, je mag ook gewoon zeggen dat je het niet snapt maar wel met wilders eens bent, dat bespaart een hoop gedoe.

zet alsjeblieft een punt als je eindigt met een zin, zo kan ik het echt niet lezen.

nu zit je wel fout, want antisemitisme is echt tegen joden zelf en heeft op zich weinig met het joodse geloof te maken.

iemand heeft al 'n x vanwege dit tekstje een topic geopend. Zet dit gewoon in het Geert Wilders topic.

Slotje.

Nee, dat doen ze niet zomaar, dat doen ze omdat ze zich beledigd voelen, hem niet mogen, een schadevergoeding willen… Whatever.

En het OM vond het niet nodig om hem aan te klagen. Nou, over het algemeen zijn dat toch behoorlijk slimme mensen die er meer verstand van hebben dan jij en ik.

En als hij vind dat de Islam een gevaarlijk geloof is, dan heeft hij het volste recht om dat uit te spreken. Net zoals iemand mag zeggen dat hij niet in God gelooft of het Jodendom een stom geloof vindt.

Daarmee heeft hij niet de moslims persoonlijk aangevallen.

Als jij je beledigt voelt moet je dat zelf weten. Maar ga niet lopen beweren dat Wilders strafbaar is geweest of discrimineert.

klopt wel met over nederlands word niets gezegd. Het is altijdmaar die nederlanders discriminieren maar meot je is opletten hoe sommige buitenlandse mensen je aankijken.
Ik zit op een school met bijna alleen maar buitenlands dus ja ik weet er vanaf.
Negerzoenen mag niet
Jode koek mag niet
En wat mag wel blanke vla dat is toch het zelfde

Waarom zou ik liegen? Ik snap het hartstikke goed, ik leg het je zelfs uit.
Als je het vervelend vind om een discussie aan te gaan moet je geen topic openen met deze vraag.

Als je verder wilt zeuren raad ik je aan om naar het Geert-Wilders-topic te gaan trouwens, deze zal wel gesloten worden zo.