Snap het niet

Hi girls

Vorig jaar begon ik met mijn eerste opleiding op het mbo en er kwam een hele leuke jongen bij mij in de klas. Hoe langer ik hem kende hoe leuker ik hem begon te vinden. Er waren momenten dat het leek alsof hij mij ook leuk vond. In de zomervakantie hebben we na elkaar een tijdje niet meer gezien te hebben weer contact gehad. Dit was heel gezellig en grappig, heb toen na een paar dagen ook eerlijk verteld dat ik hem leuk vond en dat ik wist dat hij niet hetzelfde gevoel voor mij had (wist ik niet maar was te verwachten), toen zei hij nee en was het contact weg. Van onze gesprekken weet niemand behalve mijn vriendengroep en hij heeft (gelukkig) niemand verteld dat ik hem leuk vond (schaamtegevoel bij hem?)

Ik ben gestopt met de opleiding omdat ik het niks vond voor de toekomst en kom hem dus niet meer zoveel tegen als eerst. Maar als ik dan een keer bij hun lokaal stond (komt niet vaak voor) voor mijn hechte vriendengroep waar ik nog steeds contact mee heb deed hij een beetje vreemd. Hij zei elke keer voor de grap dat ik weg moest en soms pakte hij me ook vast om me bijvoorbeeld uit het lokaal weg te krijgen. Ik moest wel lachen maar vond het toch best vervelend. Heb hem dus laatst gezegd dat hij me of moest negeren als ik er was of gewoon normaal moest doen en dat ik er niet voor hem was. Sinds dat moment doet hij gewoon normaal tegen mij en zegt ie op een hele lieve manier hallo tegen mij. Maar hij verward me nog steeds terwijl ik dit al best vaak heb aangegeven. Hij zegt tegen me dat hij wel met me wilt praten maar negeert mijn snapchats en begint nooit zelf een gesprek ofzo. Maar als er een gesprek komt hij wel gewoon geïnteresseerd over (vragen stellen enz, ook al houden onze gesprekken niet lang stand). Ik ben hem vandaag weer tegengekomen en hij zei weer hoi tegen me, heb heel droog hai gezegd en heb hem niet aangekeken. Niet slim maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Heb nu al een paar dagen expres niet meer tegen hem gepraat. Ik kan hem totaal niet peilen, hij is absoluut geen fuckboy, wel een ‘stoere’ jongen maar ben er achter gekomen dat hij een heel groot hart heeft, wat ik niet verwacht had.

Help! Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Nouja, waarschijnlijk snapt hij er ook niks van wat jij wil. Eerst plaagt hij je een beetje, dan zeg jij heel serieus dat hij op moet houden. Dan heb je over en weer een beetje korte gesprekjes en dan ga jij hem negeren. Ook niet logisch toch?

Als je hem beter wil leren kennen zul je gewoon een poging moeten doen eens af te spreken. Stel hem eens voor of hij zin heeft een terrasje te pakken ofzoiets. Is misschien eng, maar als hij dan leuk en geïnteresseerd is kan je het veel beter peilen. En als hij niet wil zegt dat misschien ook al genoeg.

Ja dat kan ik wel begrijpen. Daarom zei ik ook al dat het niet slim van me was om zo te doen vandaag. Maar ik snap hem gewoon niet. Hij vond me in de zomervakantie niet leuk maar nu wilt hij wel aandacht vragen en praten enzo. En dan reageert hij op een selfie met ‘Mooi man * :stuck_out_tongue:’ maar kan dan niet weten of hij er überhaupt iets van meent of niet. Hij weet niet hoe die zich moet gedragen lijkt wel, en ik weet ook niet hoe ik me bij hem moet gedragen. Maar door dit ga ik denken dat er meer aan de hand is want als het allemaal vriendschappelijk was zou die toch niet zo moeilijk doen?

Ik heb nou al 3x om duidelijkheid gevraagd maar krijg geen duidelijke antwoorden en heb geen zin om het nog een keer te vragen omdat ik bang ben dat hij dat op den duur irritant gaat vinden. Wat ik dus idd wel kan doen is wat jij zegt, vragen om een keer iets te gaan doen. Moet alleen ff van te voren weten wat we kunnen doen dan. Maar bedankt!

Ja, en als hij zo onduidelijk blijft zou ik hem uit je hoofd zetten. Want zo’n situatie lijkt me echt vermoeiend. Graag of niet toch? :stuck_out_tongue: