Snap het niet meer!

Hoi allemaal,

Ik heb wat advies nodig, want ik snap mezelf echt niet meer! Er is dus een jongen waar ik over heen wil komen, hij was slecht voor me en hij gebruikte me toch alleen maar. Nu heeft deze jongen mij heel vaak pijn gedaan en hij is er ook nooit voor me geweest. Ik heb hem ook pijn gedaan. Maar goed ik probeer dus over hem heen te komen! Nu is dus het probleem dat ik maar blijf denken aan hoe hij en ik “het doen”. En hij kijkt ook steeds naar me en dan probeer ik ook heel "mooi"te doen terwijl hij kijkt… En ik mag hem zo niet, ik haat hem een beetje dus waarom blijf ik die dingen dan doen!? Hij heeft me overal van geblokt dus we praten niet. En ookal is hij volgens veel meiden “lelijk”, ik kan het maar nuet zien. Kan iemand me aub vertellen wrm ik dit nou doe of advies geven? Want ik zelf weet het antwoord niet.

Ik denk dat t komt omdat je z’n aandacht fijn vindt. En omdat je wilt dat ie ondanks alles nog steeds verliefd op je is, gewoon omdat dat fijn voelt…

Maar als ik niks voor hem voel, waarom zou ik dat dan willen?

Maybe you just still got feelings for tha boy :slightly_smiling_face:

Je hebt ooit wat voor hem gevoeld en dat gaat echt niet zomaar over, hoe graag je dat ook zou willen. Waarschijnlijk heeft het gewoon tijd nodig, en snap je over een tijdje echt totaal niet meer waarom je die jongen zo lang leuk hebt gevonden en het nooit eerder hebt gezien :wink:

Het is een mix van ratio en gevoel, denk ik. Je kunt de situatie wel gaan analyseren en rationaliseren, maar er bestaat geen gevoelsknopje om je gedachten even compleet ‘uit’ te zetten. Gevoelens kunnen trucjes met je uithalen. Daar is deze situatie ook weer een bewijs van.

Je kunt op papier zetten waarom je blij bent dat het einde hoofdstuk is. Ik heb dat ook gedaan en het heeft me een heel stuk op weg geholpen met het verwerkingsproces. Steeds als ik een dipje had, keek ik naar dat lijstje.

Succes!

omdat het fijn is om gewaardeerd te worden :slightly_smiling_face:

Maar het kan echt niet dat ik hem nig leuk vindt, na alles wat ie me heeft aangedaan! Ik heb hem al 1 jaar uit mijn hoofd proberen te zetten, het zou nu echt wel over zijn… Is het misschien niet gewoon lust ofzo?

Lust hoort bij liefde als het om een vrouw gaat.

je hebt toch een verleden, dat blijft hangen.
kun je niks aan doen denk ik. focus je op iemand die superknap is en kijk daar maar af en toe naar ter afleiding :grinning:

Het kan ook dat je jezelf wijsmaakt dat je niks voor hem voelt, maar mis wil je gewoon niet toegeven omdat hij je zoveel pijn heeft gedaan en je wilt niet dat dit je nog een keer overkomt, zou best kunnen, maar als hij je echt zoveel pijn heeft gedaan moet je hem probere te vergete hoe moeilijk het ook is…