Snacks op school

Bij mij op school staan er veel snackautomaten, en daar maken dan ook veel mensen gebruik van. Omdat ik een beetje wil afvallen, koop ik niks meer uit die automaten. Maar dat doen mijn vriendinnen wel, en dan komen ze altijd aan van ‘Wil je ook één?’ dat is erg moeilijk om af te slaan, maar het lukt me wel. Maar het is alsnog moeilijk, ook als ze het niet vragen. Natuurlijk eet ik wel iets tussen die pauze’s, maar dat is niet veel en ik heb dan nog honger meestal. Dus hebben jullie tips om geen honger, of in ieder geval sneller nee kunnen zeggen, zonder dat ik na hoef te denken.

Ik werk op een basisschool en mn leerlingen gaan nu helemaal los met pepernoten.
Ik sla ze af, ook alle traktaties die ik krijg.
Gewoon eventjes wat anders gaan doen als zij zitten te snoepen.

Meer kan je niet doen denk ik. Waarom zou je jezelf en vriendinnen voor de gek houden, nee is toch gewoon nee.
Niet over jezelf heen laten lopen en/of twijfelen.

Als je honger hebt en je wil niet eten, moet je een glas lauw water drinken, dan heb je nergens meer zin aan. :slightly_smiling_face:

Hmm, gewoon discipline denk ik? Afvallen is gewoon moeilijk dus je zult soms door moeten bijten ookal heb je ergens heel veel zin in.
Water drinken helpt, en van tevoren gewoon iets gezonds eten zodat je geen honger meer hebt. Of pak een tussendoortje met minder kcal, zodat je wel iets lekkers hebt maar het niet te ongezond is.

wat zij zegt^^

er zitten vast ook wel gezonde snacks in de automaten, een vriendin van mij heeft met haarzelf afgesproken: ik koop maar 1 of 2 keer per week iets lekkers op school, dat kun je ook doen, zo heb je een minder straf-gevoel, lijkt me. zelf koop ik alleen wat als ik losgeld heb (gnagna, dat klinkt zo eng mannetje-achtig)

Veel drinken! Dan zit je maag (heel) eventjes vol.

misschien kun je een extra boterham met lekker beleg of een stuk fruit meenemen, zo heb je minder honger en sta je niet in de verleiding door je hongergevoel maar iets ongezonds te pakken. maar af en toe iets uit de automaat pakken mag best! spreek bijvoorbeeld af met jezelf dat je maar een keer per week iets pakt, om jezelf te belonen.

Je zegt zelf dat je niet veel eet in de pauzes. Is het dan geen oplossing om gewoon wat meer te eten in de pauzes, en dan bedoel ik gezonde dingen? Zo krijg je minder trek.

echt?

ehm, ik weet dat jij een goed gewicht hebt en niet moet
afvallen, maar als je gezonder wil eten moet je gewoon geen geld meenemen
en van 1 stukje wordt je echt niet dik hoor :open_mouth:
ik neem soms ook een stukje stroopwafel ofzo. Neem gezonde lekkere dingen mee, zoals taaitaai (maar 40 kcal per stuk) of appel, kiwi, mandarijn etc.
wat jij lekker vindt.
gewoon in de kleine pauze een stuk fruit en een taaitaaitje
en in de grote pauze 3 boterhammen met mager beleg en tussen de lessen nog iets kleins zodat je niet naar de ongezonde dingen grijpt.
wij hebben op school in de pauze een bar met allemaal verse gezonde broodjes, een idee voor de leerlingenraad op school? succes, maar sla niet door in het afvallen dat is niet nodig, je bent 12 !

Gewoon nee zeggen. Ik snap nooit wat anderen daar zo moeilijk aan kunnen vinden.
Zorg gewoon dat je zelf voldoende eten/fruit bij je hebt…

neem gewoon zelf voldoende eten mee naar school en misschien gezonde tussendoortjes. Als je vriendinnen dan wat uit de automaat nemen, kun jij zeggen dat je zelf iets meegenomen hebt.

poeh dat is nog beste moeilijk hoor

ja en ik snap dat dus niet. Ik kan heel erg gemakkelijk nee zeggen tegen zulke dingen.

hm dan heb je een zeldzame gave gekregen want voor de meerderheid (voor mij ook) is het verdraaid moeilijk.
ik neem sowieso niet veel eten mee naar school, gewoon omdat ik te lui ben om brood te smeren en ik 's ochtends ff snel 2 sultana’s of iets erin gooi, en op school heb ik geen vaste pauze dus dan ga je er niet echt voor zitten.
en als je dan toch in de kantine terecht komt met de geur van kaasbroodjes enzo is het echt wel moeilijk om nee te zeggen :frowning_face: helaas.

het is wel gewoon een kwestie van een knop omzetten. of met beloningen werken. “als ik de hele week niet snoep, mag ik zaterdag een beetje chips”, maar als het dan lukt heb je meestal zoiets van ‘nou laat die chips dan ook maar zitten’.
dat werkt een beetje als je aan het hardlopen bent. dan loop je heel lang, maar als je eenmaal bezig bent is het zo van ‘oh nou dan kan die extra kilometer er ook nog wel bij’.

Of chocomelk. ;p kom je vol van te zitten en heb je geen honger meer.
1 glas is al genoeg.

Ja :stuck_out_tongue: Doe ik zelf ook altijd :wink:

vooral als je wilt afvallen…

Ik zou wortels meenemen.
Zo’n zakje van 500 gram bijvoorbeeld, en dan kun je daar de hele dag mee doen.
Dat vult harstikke goed en er zitten per 100 gram maar 33 kcal in, per zakje dus maar 165!

Superlekkere gezonde snacks meenemen. Zijn er geen groenten of fruit die je graag eet? Een boterham is ook niet slecht tijdens de pauzes en kan lekker zijn.