S'morgens altijd moe

Wanneer ik s’ochtends wakker moet worden ben ik nog altijd heel moe. Het maakt niet uit of ik nu 4, 8 of 10 uur slaap, ik wordt nooit eens lekker uitgerust wakker. Ik sport 3x per week en eet verder ‘normaal’. Die moeheid trekt na een half uur tot een uur wel wat weg. Maar door die moeheid skip ik ook redelijk wat colleges omdat ik gewoon niet uit bed kan komen.
Doordeweeks slaap ik meestal toch wel 8 uur minimaal.
Iemand ideetjes hoe op te lossen?

Ik heb dit ook, misschien iets minder erg.
Ik lees altijd dat je je goed moet hydrateren en bij mij helpt dat ook. Zet een een fles water naast je bed en drink zodra je wakker wordt.

Momenteel (dat is de reden dat ik vroeg op ben) probeer ik om extra vroeg op te staan (een uur/anderhalfuur voor je je moet beginnen klaarmaken) om zo nog even iets voor mezelf te kunnen doen. Filmpje kijken, wat muziek luisteren, kortom de slaap wat wegwerken en iets leuk doen. Zo sta je ook niet op met een ‘fuck… ik moet straks dit doen’ gevoel.

Ja of dat je de dag ervoor te weinig gedronken hebt. Zoiets las ik laatst ook. Maar zo heb ik ook altijd een flesje water naast mijn bed staan. Ik drink helft van het flesje leeg voor het slapen gaan en de rest als ik wakker word.

wilde ik ook zeggen ja. Tijdens je nachtrust lig je een x aantal uren te slapen zonder drinken. Dan ben je dus gewoon uitgedroogd tegen de tijd dat je wakker wordt. Begin je dag met een groot glas water (of thee, wat jij lekker vind) en dan voel je je als het goed is al een heel stuk wakkerder.

Sta anders eerder op, zodat je echt tijd hebt om goed wakker te worden en ga dan naar school

Meteen als je wekker gaat uit bed. Een glas water drinken en je ritueel doen om de deur uit te gaan.

Heb je wel een vast ritme? Dat je elke dag om dezelfde tijd naar bed gaat en opstaat? Dat kan ook een stuk schelen.

herkenbaar ja. Ook al heb ik 10 uur geslapen, ik ben dood moe en kan onmogelijk mn bed uit komen. T is een wonder dat ik dit jaar over mocht met alles wat ik geskipt heb op school.

Heel herkenbaar… Wat bij mij enigszins helpt is om regelmaat in m’n slaapritme aan te brengen, dus vaker om vaste tijden naar bed te gaan en op te staan (indien mogelijk natuurlijk).

gelijk opstaan, dus niet snoozen(hoe moeilijk het ook is)

Inderdaad gelijk opstaan, water drinken, aankleden en ontbijt maken. Ik doe alles altijd gewoon op de automatische piloot, heb ook een vaste routine haha. Dus gewoon niet te veel nadenken maar doen wat je moet doen. Ik voel me meestal ook een stuk wakkerder als ik make-up op heb gedaan.
En omdat je zei dat de moeheid meestal naar een uurtje weer wegtrekt, denk ik niet dat je te weinig slaapt.

Zet je wekker aan de overkant van je kamer. Dat moét je er wel uit toch? En over dat moe zijn, Dat heeft iedereen wel een beetje. Daar weet ik ook niet echt iets op

Gezicht met koud water wassen?

Goed hydrateren inderdaad. En de avond ervoor niet te laat nog eten. Als je laat nog eet moet je lichaam heel veel doen terwijl je ligt te slapen, dit zorgt ervoor dat je vermoeid wakker wordt.

Heb ik ook last van. Ben denk gewoon niet zo’n ochtendmens.
Mijn tips: koffie, koud water, muziek, niet te lang snoozen.

Wat echt goed werkt is meteen opstaan, en met meteen bedoel ik ook echt METEEN haha. Als je gaat blijven liggen en het blijft uitstellen en je ogen weer dicht doet nee dan werkt het niet :cold_sweat:
Zoals anderen hierboven al zeiden, meteen water drinken als je wakker bent. Heb ergens gelezen dat je na het slapen wel is ‘uitgedroogd’ kan zijn en door water te drinken krijg je weer wat energie.

Hoelaat ga je naar bed?