smoothie recept

heey iedereen,

ik ben al een tijdje opzoek naar een paar lekkere smoothie recepten, maar ik kan er verder niet zoveel vinden (alleen met aardbeien ofzo maar het is winter -.-) en omdat er nog geen specifiek topic hierover is (denk ik) dacht ik laat ik er eens eentje maken :slightly_smiling_face:

dus post hier lekkere smoothie recepten!
xxx

Gewoon yoghurt met random fruit, het maakt niet zoveel uit wat. Banaan, appel, mandarijn, peer, diepvriesfruit… Alles is wel lekker in een smoothie!

Ik ben nu niet thuis, waar ik wat lekkere recepten heb liggen. Ze verkopen nu al veel mango’s dus ik heb gisteren een smoothie gemaakt met mango, beetje sinaasappelsap en een beetje magere yoghurt. Was erg lekker!

Jouw opmerking over het zomerfruit: ik koop in deze tijd van het jaar wel eens ingevroren fruit in de supermarkt. Doosje vol zomerfruit van de AH bijvoorbeeld. Heb je meteen een lekkere koude smoothie.

Bevroren aardbeien of frambozen met sinaasappelsap.
Smoothies zijn met vanille yoghurt en dan vind ik banaan/aardbei het meest lekker.
Gewoon kiwi/sinaasappel.

Bevroren aardbeien, yoghurt, banaan en een schepje lijnzaad. Mijn favoriet op het moment! :slightly_smiling_face:

Gewoon alles erin doen wat je kunt vinden haha ;p

Groene smoothies! Zoek maar eens op.

nooooit fruit met melk of yoghurt, het is wel lekker maar niet goed voor je.

Deze maak ik altijd;

• 2 bananen
  • 1 appel
  • beetje kaneel
  • water

Kokosmelk is wel goed voor je. c;

Melk of dunne yoghurt met fruit. Heerlijk. En met citroenzuur is het ook nog extra lekker, hihi.

Oh, als je er banaan doorgooit krijg je wel echt gepureerde stukken in je smoothie, ik denk niet dat je dat graag hebt.

Fruit met yoghurt is toch wel gewoon goed? Ik dacht altijd dat dat gezond was.

Het is wel goed voor je, maar volle producten zijn natuurlijk altijd iets minder. Ik neem zelf altijd magere kwark of gewoon halfvolle, is helemaal NIKS mis mee!

haha lekkere recepten allemaal, ik ga zeker verschillende uitproberen, maar kan je ook gewoon fruit met kokosmelk erdoorheen of geeft dat bij sommige dingen een raar smaakje?

weet iemand trouwens hoe ze die sinaasappel mango smoothies bij de la place maken? ik neem aan sinaasappel met mango (logisch) maar gooien ze er ook nog andere dingen bij?

Klinkt lekker allemaal. Ik ben dol op smoothies!

Dit klinkt allemaal zooo lekker! wil het dolgraag proberen allemaal, helaas gebrk aan fruit in huis

Ik wil mezelf binnenkort trakteren op zo’n miniblender haha.
Nu heb ik totaal geen behoefte aan smoothies of shakes omdat ik al drinkvoeding heb… dan neemt die behoefte wel wat af :cold_sweat:
Maar vroeger maakte ik ze zoveel.
Die discussie over zuivel met fruit is niet goed voor je vind ik trouwens echt onzin. Maar nevermind.
Wie weet er budget recepten met alleen fruit en eventueel melk. Maar geen yoghurt dus? Want ik mag dan alleen sojamelk en je hebt wel sojayoghurt, maar die is zo duur!
En dus ook niet te duur fruit!

Ik heb maandag nog een smoothie gemaakt met mandarijn, appel, banaan en kiwi. Was suuuper lekker!

1 banaan
een halve avocado
magere yoghurt
spinazie
lepel honing

Klinkt vast niet lekker, maar dat is het wel. En ook nog eens super gezond omdat het een “green smoothie” is!

pas heb ik een smoothie gemaakt met appel, banaan 2 kiwi’s en sinaasappelsap gewoon geïmproviseerd haha en het was echt suuper lekker!

Aardbei - banaan smoothie:
Ingrediënten
3/4 kop appelsap
1/2 kop natuur yoghurt
1 bevroren in stukken gesneden banaan
1 kop bevroren aardbeien
Bereiding
Giet het appelsap in de blender. Voeg de yoghurt toe en mix tot een gladde massa. Voeg de bevroren banaanstukken toe en de helft van de aardbeien. Mix wederom tot een gladde massa en dan voeg je het laatste gedeelte van de aardbeien toe. Daarna gewoon uitgieten in de glazen en veel plezier beleven aan deze overheerlijke smoothie.

Abrikoos - nectarine smoothie:
Ingrediënten
1/2 nectarine
1 abrikoos
150 gr vetarme bevroren perzik-yoghurt
1 kop suikervrije limonade
Bereiding
Blenderen tot een smeuĂŻge massa is bereikt en serveren in gekoelde glazen.

Banaan - bosbessen smoothie:
Ingrediënten
2 bananen
1/2 kop bosbessen
1 kop volle yoghurt
Bereiding
De bananen pellen en in stukjes snijden. Deze in de diepvriezer plaatsen gedurende 1 uur. Alles mixen en direct serveren.