smoesjeshulp voor liefde nodig

Heey
Ik heb zaterdag een feest bij iemand thuis vanaf 20u. Nu had ik tegen mijn moeder gezegd dat ik vanaf 18u naar de stad ga om met mijn crush te gaan eten na zijn werk omdat hij geen tijd heeft om meer naar huis te gaan, dat was dus niet waar ik vertelde het alleen maar om van haar gezeur af te zijn. Maar nu vraagt hij dus of hij vanaf 18u tot 20u bij mij kan blijven. Hoe moet ik dit aan mijn moeder vragen. Met welk smoesje? want ik had dus eigenlijk al gezegd dat ik naar de stad ging.

Zeg “mam, ik vertelde je toch laatst over een vriend met wie ik samen zou winkelen. Nou, dat gaat niet door, dus kan hij van 6 tot 8 uur hier blijven?”

Tadaaa

Nou je zult hem in ieder geval wel moeten zeggen dat je dat tegen je moeder had gezegd want hij moet dan wel met je ‘meespelen’ anders val je sowieso door de mand. En tegen je moeder moet je dan iets in de richting van we hebben toch maar besloten om niet de stad in te gaan, hij is iets eerder vrij van werk dus mag hij dan hier blijven?

Eigenlijk niet slim om te liegen tegen je moeder erover, maar goed ik begrijp het wel het zijn typische onschuldige leugentjes. Ik ken ze maar al te goed van mezelf :grinning_face_with_smiling_eyes: