Smoesjes om je huiswerk niet te maken

Heyhoi,

Welke smoesjes gebruik jij tegen jezelf/ouders/vriendinnen/leraren enz.
om geen huiswerk te hoeven maken?

Mijn hoofdsmoes:
Sorry, maar ik snapte het niet.

Mijn 2de smoes:
Ik weet zeker dat ik mijn huiswerk heb gemaakt maar het zit niet meer in mijn map.

Ik denk dat dit heel wat grappige smoesjes op levert. Leuk om even te lezen als smoes om je huiswerk niet te maken.

Groetjes van iemand die nou eigenlijk een SE week moet leren maar het totaal niet zoekt.

Misschien klinkt dit heel nerdy… maar ik snap niet waarom je smoesjes nodig hebt. Jij wilt het niet maken? Prima, maar wees dan gewoon eerlijk en zeg: ‘ik had er geen zin in’
Gevolgen zijn voor jou.

ik heb geen smoesjes nodig :stuck_out_tongue:
Ik vind het gewoon leuk om ze te horen haha

Ik spoor geen studie ontwijkend gedrag aan :wink:

Ik heb geen smoesjes, want ik maak mijn huiswerk gewoon. Iedereen moet zelf weten of ze het wel of niet maken, maar er komt eens een moment dat je jezelf tegenkomt en een tentamen oid niet haalt. (tenzij je alles snapt zonder huiswerk te maken)

Nu heb ik ook een leeftijd dat ik me tegenover niemand meer hoef te verantwoorden, maar dan merk ik het wel in mijn participatiecijfer en dus eindcijfer. Smoesjes hebben dan ook totaal geen nut meer!

Waarom zou ik smoesjes verzinnen? Als ik mijn huiswerk niet maak, heb ik mezelf er alleen maar mee en kan ik niet afstuderen dit jaar.
En als ik mijn huiswerk niet gemaakt heb en de docent vraagt er naar, ga ik nog geen smoesje verzinnen en zeg ik dat ik het gewoon niet gemaakt heb omdat ik er geen zin in had.

‘Heb je je huiswerk niet gemaakt?’
‘Nee.’
‘Waarom niet?’
‘Gewoon/Weet niet/Geen zin in/Geen tijd voor’

Zo gaat dat eigenlijk altijd op mijn school, heb nog nooit echt creatieve smoesjes gehoord :stuck_out_tongue:

of je maakt je huiswerk gewoon

ik weet niet hoevaak je je huiswerk niet maakt, maar als je het echt nooit doet
succes dan met je eindexamen.

Ik heb nooit smoesjes, ik zeg gewoon altijd eerlijk dat ik geen zin had of het helemaal vergeten was.

Je zou maar werken aan je toekomst.

ik zeg altijd “had mijn boeken op school laten liggen”/“heb het op een apart blaadje gemaakt, en ben dat nu vergeten”

Want de leraar geeft huiswerk op om jou in de weg te zitten en niet omdat het belangrijk is voor je toekomst of omdat je er iets van leert ofzo. Waarom zou hij ook?

Ik maak het gewoon of ik maak het niet. Ik ga geen smoesjes verzinnen.

En succes he met je SE week. Zal vast hélemaal goed komen…

Wees gewoon eerlijk dan. Of merk je dan te veel dat je slecht bezig bent?

Werp jezelf van de trap, breek je been en maak daarom je huiswerk niet.