Smoesje voor klasgenoten

Ik moet vaak langs de dokter en psycholoog door privéredenen maar heb liever niet dat klasgenoten dit weten, vooral de psycholoog niet. Ik heb al enkele keren gezegd dat ik naar de tandarts was, maar ik weet niet echt wat ik nog meer kan zeggen. Soms zeg ik ook ortho, maar dat kan natuurlijk niet té vaak. Hebben jullie nog een idee wat ik als ‘smoesje’ kan vertellen als mensen vragen waar ik heen ben geweest? Of tips wat ik kan zeggen/doen? :slightly_smiling_face:

Ik heb dit ook en ik zeg altijd: “Ik had een afspraak”. Meestal wachten ze dan af totdat ik mijn zin afmaak en ze vertel waar ik die afspraak had. Maar dat doe ik niet en dan begin eigenlijk meteen over een ander onderwerp.

zeg gewoon: door prive redenen was ik er niet en school weet er vanaf… en verder zeg je gewoon niets, dan is het zeker wel duidelijk dat je er verder niets over wilt zeggen;)

Ik zei altijd ik moest naar de dokter of ik had een afspraak. Ik was ook vaak ziek, dus als mensen doorvroegen waarom ik naar de dokter ging, zei ik dat het daar aan lag.

Ik moet er binnenkort ook heen, maar heb er nog niet echt over nagedacht. Een vriendin van mij zegt het gewoon altijd als ze er is geweest en mensen ernaar vragen. Dat lijkt mij de beste oplossing. Het ligt er misschien aan hoe oud je bent, maar ze gaan denk ik echt niet doorvragen.

Fysiotherapie?
Dat moet vaak elke week (:

Niet liegen! Gewoon zeggen dat je een afspraak had. Je hoeft natuurlijk niet te vertellen wat voor afspraak, en als ze er naar vragen zeg je gewoon dat het privé is. je klasgenoten hebben niet het recht om te weten waar je uithangt, dus hoef je dat ook niet te vertellen!

-----

upje omdat ik ook wel zo’n smoesje kan gebruiken!

ik zou ook voor fysiotherapie gaan ja, bij ‘‘een afspraak’’ vragen ze toch wel door…

Zeggen dat je houding therapie hebt. Ik moest daar vaak heen dus misschien kan je dat gebruiken.

Ik zei gewoon dat het prive was. Dan ben je niet verplicht het te melden naar klasgenoten toe. Als je zegt afspraak en ze vragen door, dan moet ‘houd ik liever prive’ wel genoeg zeggen dat ze niet doorvragen.

Als zou ik liever ‘gewoon een afspraak’ niet gebruiken, bij ons op school vinden ze dat geen goede reden en dan gaat men praten over je wat het zou kunnen zijn enz…
Als je zegt ‘prive’ gaan ze sneller uit van familiedingen. En dat begrijpen ze ineens weer wel :’)

Ik heb namelijk dezelfde situatie gehad.

Ik zou nou niet ineens iets gaan verzinnen waarvan niet te merken is dat je er last van hebt of iets waar je nooit over begonnen bent. Je zou eigenlijk iets kleins en alledaags moeten verzinnen waar iedereen last van heeft, want als je bijvoorbeeld ineens naar houdingtherapie moet zonder dat er ook maar enig teken was dat je zoiets nodig zou hebben, valt het alleen maar meer op. Eigenlijk een klein leugentje om bestwil dus.

‘waar ga jij heen?’
‘Je hond uitlaten.’
:’).
gewoon zeggen ‘fysio’ of ‘prive’

maar bij mij in de klas is het heel cool als je naar de psychiater etc moet :’’)

sorry dat ik het zeg, maar wat voor klas heb je dan?

^ Is het nodig dat te uppen?
Daarnaast is het waarsch een grapje omdat het is doorgestreept (omdat je dan school kan skippen gok ik)

up