Ik heb dus in de zomer een jongen ontmoet op vakantie, mn ouders weten er niks vanaf. We hebben nog wel contact enzo en zouden graag een x af willen spreken in een stad ofzo. Alleen mn ouders laten me denk echt nooit alleen gaan, dus zou ik een smoes moeten verzinnen om weg te kunnen… Hebben jullie miss ideetjes en tips?? Ik dacht eerst met mn friends alleen dat is ook zo onhandig omdat hun heel vaak niet kunnen. Ik Hoor het wel
Hoe oud ben je en hoe oud is hij?
Waarom ben je er niet gewoon eerlijk over tegen je ouders? Hoe oud ben je? Je kunt wel iets stiekem gaan doen, maar vooral moeders komen daar altijd achter.
Oh, enne, je gebruikersnaam verraadt volgens mij je echte voor- en achternaam. Het is misschien beter om hem aan te passen.
Ik ben 15 (bijna 16) en hij is 17
Dit.
En misschien is het niet zo slim om tegen je ouders te liegen.
Waarom niet gewoon eerlijk zijn? Als ze je niet alleen willen laten gaan kun je toch ook vragen of je een vriendin mee mag nemen.
Echt waar, leugens komen uiteindelijk toch wel uit dus ik zie niet in waarom je een smoes zou verzinnen.
jaa ik zou het zo graag willen zeggen tegen mn ouders alleen ik schaam me zo voor ze…
Wees gewoon eerlijk tegen je ouders, zeg dat je al een tijdje met een jongen praat die je in de vakantie hebt ontmoet en dat je hem graag weer wilt zien. Dit begrijpen ze vast wel. Als ze je niet alleen durven laten gaan, neem dan inderdaad een vriendin mee.
Vooral als jullie al zo oud zijn (ik vind bijna 16 en 17 echt niet te jong om dan af te gaan spreken), zie ik het probleem er niet van in. Wees gewoon eerlijk tegen je ouders dat je een leuke jongen hebt leren kennen en dat je graag met hem wilt afspreken. Je ouders zijn zelf ook jong geweest, die zullen dat toch wel snappen?
Ik denk dat ze liever hebben dat ze weten waar + met wie je bent dan dat je tegen ze liegt.
Hij hoeft ze toch niet te zien?
En hey, iedereen schaamt zich wel eens voor hun ouders. Maar je moet zo denken, iedereen heeft ouders! Dus niemand zal je raar aankijken om hoe je ouders zijn
Ooh dankje heb hem aangepast
Daar hoef je je echt niet voor te schamen, je ouders zijn ook jong geweest.
Als ik moeder zou zijn, heb ik 1000x liever dat mijn dochter eerlijk zou zeggen dat ze iemand leuk vindt en er graag mee af wil spreken (dit is heel normaal), dan dat ze liegt en het niet durft te zeggen.
Als je smoesje uitkomt, ben ik bang dat je ouders je helemaal niet meer vertrouwen en ja, dan kan het gebeuren dat je niet meer mag afspreken.
okee ik zal nog nadenken. ik zou echt niets liever willen dan het gewoon tegen ze te zeggen… vooral mn moeder want eigg vertel ik altijd alles tegen haar, hebben jullie tips hoe??
Gewoon zeggen ‘Mam, ik wil je graag iets vertellen’, ze zal het vast begrijpen! Zeker als ik hoor dat je haar alles vertelt, komt het vast wel goed. En ze zal het fijn vinden dat je het vertelt en er niet over liegt
jaa idd nu ik er ook op die manier over denk is het wel beter als ik het zeg. ik zou dat ook wel graag willen weten als ik moeder was
Ik zou gewoon gaan. Als het zo’n probleem is voor je ouders dan zou ik het niet met ze bespreken.
Hoe stiekem ik ook was, mijn moeder kwam OVERAL achter. Gewoon vertellen, op zich is 15 oud genoeg om dit soort afspraakjes te hebben (:
Bedankt! Ik ga het den sws wel zeggen nu en ik zal het ook tegen hem zeggen aangezien zijn ouders het ook niet weten
ja, ik weet niet hoe mijn ouders erop reageren… dit is namelijk zon situatie die ik nog niet eerder heb gehad maar miss is het idd wel beter om het te vertellen. Dan kan ik makkelijker naar hem toe en hoef ik ook niet allemaal smoesjes te verzinnen ed