Smerige geur

Hoi,

Ik heb een ietwat ongemakkelijk probleem. Ik had laatst seks met mijn vriend, en toen ben ik er achter gekomen dat mijn vagina een smerige geur heeft. Ik kon mezelf gewoon ruiken. Nu weet ik natuurlijk niet hoe een gezonde vagina hoort te ruiken, ik snap dat dit geen rozengeur is, maar naar mijn gevoel klopt het bij mij niet. Nu heb ik wat rond gezocht over wat het zou kunnen zijn en hoe je hier vanaf komt, maar ik lees wat tegenstrijdige verhalen. De ene site zegt dat speciale zeep voor de vagina kan helpen, de andere site zegt dat dit enorm slecht is?

Ook ben ik op zoek gegaan naar wat de oorzaak kan zijn. Ik las dat een smerige geur kan komen door een soa of een bacterie,maar dat dit meestal ook andere klachten veroorzaakt. Ik heb geen rare kleur plas, het doet ook geen pijn, en ook mijn afscheiding is niet anders dan normaal. Het is echt alleen de geur wat naar mijn idee niet klopt.

Het liefst wil ik natuurlijk niet naar de dokter, ik voel me met kleren aan al ongemakkelijk bij die man. Ook omdat ik niet eens zeker weet of de geur niet klopt. Weet iemand hier misschien wat ik hieraan kan doen?

Hallo!

Naar de huisarts gaan met zo’n probleem is meestal een grote stap. Maar op zo’n moment ben je blij dat internet bestaat!

Die “smerige geur” die je ervaart kan allereerst al voortkomen van een grote hormoon productie. In principe kan het verholpen en voorkomen worden door je vagina te wassen met een speciale zeep. Zoals Lactacyd ( hebben ze gewoon bij de kruitvat). Je mag je vagina echter niet wassen met gewone zeep. Omdat je vagina van nature zuur is en een zeep basisch kan dit je vagina neutraliseren ( wat goed klinkt) maar dit is absoluut niet goed want dit veroorzaakt een onaangename geur.

Ik hoop dat je er iets aan had ! :upside_down_face:

^ seksuologen raden alle zeep af! Ook die speciale poezen zeep
Was het gewoon met water en accepteer dat je niet naar rozen of anjers ruikt.
Het kan ook gewoon aan je cyclus of hormoonverandering liggen.
Ik ruik ook 2 a 3 dagen per maand erg vreemd :’)
Maar he daar zijn douches voor toch ^^

Oh en koop katoenen onderbroeken. Dat kan ook al helpen. In van die synthetische glans dingen gaat het toch al sneller ruiken.

Dankjewel voor de tips meiden! Ik zal het de komende dagen goed schoonhouden en kijken of er wat verandert :slightly_smiling_face:

Het is normaal dat je jezelf na een dag ‘ruikt’ hoor, ik was me gewoon twee keer per dag en trek zonodig twee keer per dag schoon ondergoed aan.

Ja dat is ook zo, maar 's ochtends heb ik er meteen al last van :cold_sweat: Ik vind het wat beschamend, aangezien ik het zelf ruik, of andere mensen het dan ook ruiken. Schoon ondergoed midden op de dag is misschien nog wel een goed idee!

Ja ik was me ook 's morgens en 's avonds en dan schoon ondergoed. :slightly_smiling_face:

Ga naar een andere huisarts dan. Je kan zelf wel gaan kloten met allemaal dingen maar misschien is het wel iets heel anders.

Zou inderdaad kunnen, en mocht dit probleem aanhouden ga ik er ook zeker iets mee doen! Maar ik wil niet meteen vanwege een geur naar de huisarts, terwijl het ook iets simpels kan wezen zoals betere hygiëne of ander ondergoed bijvoorbeeld. Ik wil eerst wat simpele oplossingen proberen die misschien iets zouden moeten verbeteren, maar mocht het niet werken dan ga ik zeker naar de huisarts om te kijken of het soms wel wat ergers is.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik gebruik nu af en toe vochtig toilet papier en daarnaast 1 a 2 keer per was ik mijn vagina met lactacyd. probleem helemaal opgelost.

Vochtig toiletpapier is eigenlijk ook helemaal niet geschikt voor je vagina.

:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:
Verder sluit ik me hierbij aan.