Smartphone vraagjes

Nou, ik zit dus te twijfellen of ik er een moet nemen. Ik heb er zelf 0,0% verstand van, dus ik vind het nogal lastig. Daarbij weet ik het ook nog niet zeker… Gewoon wat vraagjes dus :stuck_out_tongue:

Smartphone betekend toch dat je meer met je mobiel kan? Zoals internetten?

Hoeveel MB kan je gebruiken? Heb je daar genoeg aan?
Hoe kan je zien hoeveel MB je al gebruikt hebt, zodat je er niet overheen gaat?

Kan je makkelijk apps downloaden? Waar vind je die en welke vind jij het fijnst?

Welk abbonement heb je? Hoeveel ben je ongeveer kwijt per maand?

Nou, ik ben benieuwd. Misschien schieten er me nog wel meer vragen te binnen :stuck_out_tongue:

Smartphone betekent dat de telefoon heel veel mogelijkheden heeft (bijna als een computer). Dus ja, internetten, e-mailen, etc.
Ik gebruik zelf maar 80MB per maand (soms internet, Facebook, veel whatsapp.) Ik heb bij Simyo een webabonnement van 200MB (kan niet minder, helaas). Dus ja, daar heb ik genoeg aan.
Bij Simyo kan je op de website zien hoeveel minuten/smsjes je hebt verbruikt en hoeveel Mb internet. Dit is bij een Sim only abonnement.
Apps kan je heel makkelijk vinden in de Play Store (Android dan). Daar kan je zoeken op de apps die jij wilt. Ik heb weinig apps (gebruik niet veel): o.a. Facebook, Magister, Rabobank, 9292 en WhatsApp.

Ik heb dus een Sim only abonnement bij Simyo en ik ben hier 10 euro bij kwijt. Dit is 120 minuten en smsjes en 200MB internet.

Oeps.

Ik heb een app waarop ik zie wat ik per maand gebruik wifi gebruik ik bijna 5gb en als wifi uitstaat ( als ik moet reizen elke dag is dat 20 min heen en weer) Gebruik ongeveer 300 mb per maand.

De mogelijkheden verschillen ontzettend per smartphone. Zoek eens wat vergelijkingen op op bijvoorbeeld kieskeurig of iets (weet even niet zoveel van die sites maar google vast wel :wink:)

Ik heb geen abonnement maar gewoon nog prepaid hoeveel MB’s je gebruikt per maand weet ik dus niet, omdat ik alleen WiFi gebruik. Maar dat lijkt me sowieso nogal persoonlijk. Wat ik sowieso het fijnst vind aan mijn smartphone is Whatsapp, geen geld meer kwijt voor smsjes!

Je kunt overigens gewoon een losse telefoon kopen en daar een goedkoop abonnement bij zoeken als je nergens aan vast wilt zitten voor 1/2 jaar.

Ik heb nu nog een Blackberry prepaid met internet zeg maar, daar betaal ik 12,50 voor en heb ik 500 mb internet. Dit is echt zat elke maand hou ik nog veel mb over omdat ik thuis alleen maar op WiFi zit. Ik zit er aan te denken om een iPhone te kopen gewoon een los toestel met een sim only abbo, dan kan je zelf kiezen wat bij jou past. Ik hoor wel van meerdere mensen dat het bij smartphones zoals Samsung, iPhone, HTC verstandig is om 1gb internet te nemen omdat het snel gaat (weet niet of dit waar is hoor).

Ik heb nu een LG Optimus 4x HD, ik heb hem besteld bij pdashop.nl en ik kreeg er een gratis leren hoesje bij en de mobiel natuurlijk. Ik heb 1500 MB en 100 min/sms en daar betaal ik €26 p/m voor. Mijn provider is Tele2.
Voor apps heb je standaard op je smartphone een market, daar kan je apps uit downloaden en het kan zijn dat sommige apps een beetje geld kosten (eenmalig).

Bij de Phonehouse in de stad kunnen ze je allemaal abonnementen laten zien en uitleggen wat beste voor jou is als je 't vraagt en uitlegt wat je zou willen kunnen met je telefoon. Ze zijn daar altijd super chill.

Ik heb daar een Telfort sim only abonnement (los abonnement met alleen simkaart, telefoon heb ik ergens anders los gekocht, is goedkoper dan telefoon met abonnement kopen) gehaald en ik betaal nu 21 euro per maand.

Ik heb 1000mb per maand en daar red ik het wel mee. Maar ik gebruik veel internet per maand, als je niet heel veel gebruikt is 500mb of minder ook wel goed. Er is een Telfort app waar ik precies kan zien hoeveel mb/smsjes/belminuten ik nog heb en wanneer m’n volgende maand in gaat enzo. Hebben alle providers vast wel. Op m’n telefoon kan ik ook instellen dat ik een waarschuwing krijg bij een bepaald mbs.

En ik heb iets van 150 smsjes/belminuten per maand, maar daar gebruik ik misschien 4 van door whatsapp :’)

Apps kan je idd gewoon downloaden via de playstore, je zoekt gewoon wat je wil, klikt op download, klaar. Dat soort dingen kunnen ze je ook allemaal laten zien bij de Phonehouse. Of bij elke andere telefoon winkel natuurlijk, maar ik ga standaard naar hen.

Als je eenmaal een smartphone hebt snap je het allemaal zo en gaat alles vanzelf.

Ik gebruik alleen de wifi, heb dus ook geen mbs in mn abo.
Ik betaal bij hollands nieuwe 4 euro ofzo per maand voor 75 belminuten of smsjes, maar ik krijg t niet op omdat veel via internet gaat…
En wifi is tegenwoordig bijna overal en ik wil niet de hele dag op internet kunnen. Dan ben ik zo verslaafd.

Voor apps heb je soms wel en soms geen internet nodig.

Tis maar wat je zelf fijn vindt en wat jij wil. Je leert het snel genoeg, tis namelijk niet heel ingewikkeld.

Ik kan 500MB gebruiken, daar heb ik ruim genoeg aan.

Ja, met een bepaalde app.

Kan je makkelijk apps downloaden? Waar vind je die en welke vind jij het fijnst?
Ja, in de app store. Ik heb niet één specifieke app die ik fijn vind ofzo.

Van gsmweb, met als provider T-Mobile, per maand betaal ik iets van 26 euro geloof ik, voor 300 belminuten/smsjes, en 500MB internet.

-ik las alle voorgaande reacties-

Dus met andere woorden wifi is overal gratis als je dat gebruikt en hiermee gaan er dus geen MB’s af van je abbonement?

Stel: ik gebruik internet enkel thuis en op school (waar ik gebruik kan maken van het internet op school), dan gebruik ik eigenlijk niets op van het aantal MB’s van mijn abbonement?

Ik woon in België en heb een Generation MTV15 pakket voor 10 EUR waarin het volgende zit: 100min. + onbeperkt smsen + 500 MB
Dat zou dus voldoende kunnen zijn voor wanneer ik een smartphone wil aanschaffen? (Ik ben er namelijk over aan het denken)

Neem soiezo een vriend/vriendin mee die er verstand van heeft en die begrijpt dat je niet al je geld eraan uit wil geven…
Succes!!

Mij lijkt dat voldoende! Ik heb ook een abonnement met 500 MB internet en zit bijna nooit op wifi en daar red ik het makkelijk mee! ik Houd meestal nog zo’n 100 MB over. Dagelijks zit ik hiermee op facebook, whatsapp, internet en download zo nu en dan een app. Als je veel youtube filmpjes wilt bekijken raad ik je aan om meer internet te nemen.

ik vind ze ook te duur normaal, en zeker als je er nog een abonnement bij moet kopen. Ik heb dus een smartphone gekocht met alleen wifi. Dan heb je niet overal internet, maar wel als er wifi is (thuis, op school en vrij veel plaatsen. In de stad zijn er ook plaatsen waar ze gewoon wifi hebben bij ons). Ik heb een Alcatel als mobiel en daar kreeg ik ook nog 30 euro van terug met de prepaidkorting. Dus uiteindelijk was hij nog maar 70 euro.

Dat is niet de bedoeling…
Bedankt voor je uitleg! Dan denk ik dat ik er niets aan hoef te veranderen, dankjewel!

Smartphone betekend toch dat je meer met je mobiel kan? Zoals internetten?
Ja, je kan onder andere op internet via ‘browser’ waar je webpagina’s kan laden, en je kan er applicaties opzetten zoals spelletjes, facebook, twitter, runkeeper.

Ik heb 300mb per 30 dagen, ik heb het pas sinds dinsdag, maar ik heb nu 12 mb opgemaakt. Dus laat ik er van uit gaan dat ik 10mb per dag kan gebruiken, dat is denk ik voldoende voor mijzelf!

Ik heb een applicatie genaamd ‘3G watchdog.’ en die laat zien hoeveel MB ik gebruik, en hoeveel MB ik kan gebruiken tot wanneer. Ook geeft hij aan wanneer ik over de helft ben, dat laatste kan je zelf instellen.

Ik heb een android 2.3 telefoon waar de google playstore staat, hier kan je veel apps downloaden. Zelf heb ik: Facebook lite, twitter, ov9292, whatsapp, daily but workout, daily leg workout, runkeeper, 4 pics 1 word, 3g watchdog, nu.nl, schaatsen.nl, instagram, shazam en apps2sd. De laatste kan je apps mee naar je geheugenkaart verplaatsen, maar dat kan niet met alle apps!

Ik heb geen abbonoment maar prepaid. Ik heb prepaid van lyca en kan elke maand smsen naar een bepaald nummer voor een bepaalde hoeveelheid internet. (150mb 300mb of 1000mb.) Ik heb 300mb en dit kost 10 euro.
(Gelukkig was er een aanbieding in btg, 20 euro werd 60 euro, dus zo is het heel goedkoop. :slightly_smiling_face: )

Ligt eraan hoeveel je op internet zit op de plekken waar geen wifi is. Ik kan het prima zonder redden. Dus ik kan je niet zeggen of het genoeg is qua mb.
Maar 500 mb lijkt me echt genoeg :slightly_smiling_face:

Bedankt, ik ga gewoon dit abonnement houden geloof ik!