Sluiting van scholen?

[i]Oké, de titel klinkt alsof er een oorlog aankomt. Maar dat is het niet.

Ik zag dit artikel op symbaloo, en wou het verder lezen.
Dat de zomervakantie misschien wordt verlengt om de Mexicaanse griep deels tegen te gaan.

'Het verlengen van de zomervakantie is een van de opties die worden bestudeerd om verspreiding van de Mexicaanse griep zoveel mogelijk tegen te gaan. Een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat donderdag gezegd.

Eerste Nederlandse griepdode
Klink verspreidt Tamiflu
deze week Negen grieppatiënten in ziekenhuis
Wereldwijd meer dan 1000 griepdoden

In de regio Noord beginnen de scholen 17 augustus weer. Juist kinderen en jongeren blijken tot nu toe gevoelig voor het virus. Een andere reden om scholen te sluiten kan volgens het RIVM zijn dat met name kinderen veel lichamelijk contact met elkaar en anderen hebben. De ziekte kan zich zo sneller dan gemiddeld verspreiden.

Op dit moment is er volgens de woordvoerder geen aanleiding om de maatregel door te voeren, maar die situatie kan veranderen. Als het nodig is, kan de beslissing genomen worden en op zeer korte termijn worden doorgevoerd, aldus de rijksinstelling.

Maar aan een sluiting zitten veel haken en ogen, zegt het RIVM. Want wat moeten ouders dan doen, vraagt een woordvoerder zich af. ,Massaal vrij nemen? Dat heeft dan grote gevolgen voor de economie. Misschien is het middel dan erger dan de kwaal.’’ Bij de afweging worden ook vertegenwoordigers van de onderwijswereld en van het ministerie van Economische Zaken betrokken.’

Wat denken jullie trouwens? Gaan ze deze maatregel doorzetten?

( Dit geldt voor alle mensen… maar vooral voor het mensen van het noorden van t land omdat die nog maar anderhalve week vakantie hebben ) [/i]

Gaat niet gebeuren :no_good_woman: kan ik je nu al zeggen.

Gaat eerder gebeuren dat er extra maatregelen wat betreft de hygiëne genomen gaan worden.

Stel dat ze dat doen. Waar moeten werkende ouders hun jonge kinderen dan laten? Juist, naar het kinderdagverblijf? Dan verspreidt de griep zich daar toch?
Ik weet het niet. Zolang de griep redelijk onschuldig is zou ik de scholen niet sluiten, mensen lopen het toch wel op. Is het niet op school, dan is het wel in de supermarkt of in de discotheek.

HOPE SO!!

Ik verdenk mezelf ervan het te hebben, maar volgens mijn moeder ben ik gewoon ziek.

tjah, ik weet niet…
ik vind het opzich nog wel meevallen met die griep hier ofzo

maar ik vind het niet erg als de vakantie langer zou duren xD
of het nut heeft? denk het niet, iedereen gaat dan toch naar openbare dingen enzo en dan kun je elkaar toch ook besmetten maarja.

Waarom denk je dat? Wat zijn je symptomen?

OT: Ik denk niet dat het gaat gebeuren, zoals er al stond, het middel is erger dan de kwaal, en al die kinderen zijn ook niet op te vangen. Ze kunnen moeilijk heel nederland binnen houden.

[i]Ik werk in een drogisterij… Je moest is weten hoeveel meeneemflesjes desinfecterende handgel en tissues worden verkocht.

Dus qua hygiëne doet iedereen wel zn best. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig dat áls ze die maatregel gaan inzetten.[/i]

Dat gaat toch niet gebeuren

Die hele griep wordt, vooralsnog, gehyped om er eens goed aan te verdienen, net als cholesterolverlagers etc.

Nu schijt ik zowat in me broek als ik dit lees. Ik werk in een supermarkt. & ik ben cassiere dus heel erg veel contact met de klanten.

Ik begin pas 7 sept. met school.

[i]De symptonen;

http://www.vakq.eu/pic/12276.jpg
[/i]

Precies zoals de ‘gewone griep’, dus.

[nohtml][b][message=3971627,noline]JUST_ONE schreef op 06 augustus 2009 @ 15:26[/message]:[/b] [...]

Nu schijt ik zowat in me broek als ik dit lees. Ik werk in een supermarkt. & ik ben cassiere dus heel erg veel contact met de klanten.

Ik begin pas 7 sept. met school.[/nohtml]

Ik werk ook in de supermarkt als caissiere. We komen inderdaad met veel mensen in contact dus er is inderdaad een kans dat wij het eerder krijgen.

[i]Ik begin ook 8 september met school en heb dan 2 intro dagen. Nou ja; ik vraag weleens aan klanten bij Kruidvat ( daar werk ik ) van waarom ze dan zoveel nodig hebben. Maar vaak krijg ik als antwoord dat er een spoedprotocol op verschillende bedrijven is ingezet voor als daar de Mexicaanse griep gaat heersen…

Ik weet wel dat als ik rond deze tijd ziek word, ik toch maar voor de zekerheid naar de dokter ga. Want normaal als ik de griep heb ga ik nooit naar de dokter.[/i]

ja nou het verspreid toch wel wat dan ook…nu toch ook via internet (6)

Een deel vd symptomen heb ik wel. maar die heb ik altijd al gehad, zoals misselijkheid, braken, vermoeidheid. ik loop ook te hoesten enz(kan ook door roken komen). heb keelpijn en lopende neus. af en toe koorts. dus waarschijnlijk heb ik het niet. Ik werk in de HEMA bij de gebaksafdeling, dus als ik het heb, is de rest van mijn stad best wel de sjaak, aangezien ik de laatste twee weken alleen maar heb gewerkt, ook terwijl ik ziek was(heb me nu ziekgemeld).

Het enigste wat ik doe als ik werk is zoveel mogelijk mijn handen wassen. Iedere pauze. en zo nu en dan als het niet druk is dat ik even snel mijn handen onder de kraan doe.

[i]moeheid;
misselijkheid;
hoofdpijn;
droge hoest;
koude rillingen;
minimaal 38,5 graden koorts;
spierpijn
pijn;
keelpijn;
loopneus;
soms braak- en diarreeverschijnselen;
algehele malaise (een grieperig gevoel).

Bij de Mexicaanse griep zien we vooral het volgende klachtenbeeld:

94% van de patiënten heeft koorts;
92% moet hoesten;
62% klaagt over een zere keel;
25% van de patiënten heeft last van diarree en braken - dat is meer dan bij de huidige seizoensgriep.(1)

Heb dit even van een site geplukt.[/i]

Het wordt afgeraden om naar de dokter te gaan als je denkt dat je de (Mexicaanse) griep hebt. Je kunt dan beter binnen blijven om verspreiding te voorkomen en ev. de dokter bellen en je symptomen melden, en als je bijvoorbeeld binnen dag zeer hoge koorts of pijnen krijgt, dán pas is het nodig dat de dokter bij je langskomt.