Slotje

-

Ken het probleem en het enige wat je kunt doen is eerlijk zijn naar jezelf toe en naar hem. Het klinkt eerlijk gezegd niet echt alsof je hem ziet zitten als relatiemateriaal (en dat twijfelen komt misschien omdat je zijn aandacht leuk vindt? Dat is verder ook wel logisch en niet echt iets om je voor te schamen of zo.) Ik zou dit gewoon tegen hem zeggen: hey, het spijt me, ik vind je leuk als gewone vriend (als je dat ten minste ook daadwerkelijk vindt), maar verder niet, of gewoon dat je hem niet leuk vindt/geen relatie met hem zou willen, etc. Dan geef je hem de kans om over jou heen te komen en zich op andere meisjes te richten. Evt vrienden blijven kan maar wordt wss lastig (voor hem). Als het even kan zou ik bovenstaand overigens in het echt zeggen maar over whapp is nog altijd beter dan in het geheel niet.

slotje

Als je geen behoefte hebt om hem als vriendje te hebben, of om uberhaupt een vriendje te hebben op dit moment dan zou ik hem ook niet aan het lijntje houden. Uiteindelijk zal dat hem meer pijn doen, als je nu maar gewoon meegaat omdat je hem niet wil kwetsen. Probeer eerlijk naar hem toe te zijn dat je hem superaardig vindt, maar dat meer (op dit moment althans) er op dit moment niet inzit, omdat je je teveel wil focussen op andere zaken in je leven.

Als ik je zo hoor denk ik inderdaad dat het de aandacht is van een jongen- en het is logisch dat je dat leuk vindt/het er misschien zelfs warm van krijgt. Maar als je hem leuk had gevonden, dan had je niet gezegd dat je geen behoefte hebt aan een vriendje/relatie omdat je ondanks dat je single zijn wel prima vindt, voor hem een uitzondering gemaakt had. :wink: Als je goed met hem overweg kunt, zou ik hem gewoon zeggen dat je graag vrienden met hem wilt zijn/blijven, maar dat er niet meer inzit dan dat. Wat Jingle al zegt: dit zal hem waarschijnlijk minder pijn doen dan wanneer hij hoop houdt en je hem later alsnog moet afwijzen.

Ik denk dat je eerlijk moet zijn tegen hem zoals Oploskoffie (leuke naam trouwens haha) zegt. Je ziet hem niet als iemand met wie je een relatie wil hebben, dus dan moet je dat tegen hem zeggen. Nu hoopt hij waarschijnlijk op dat je het wel wil. En ik zou dat als je dat durft in het echt zeggen, dat is het duidelijkst en ik denk beter dan via een berichtje. Maar dat is aan jou. Veel succes (: