Slotje!

Slotje!

Jeetje, dat is wel heftig. Ik weet eigenlijk geen tips helaas. Maar ik snap heel goed dat je er geen zin in hebt dat hij nog in huis komt.

Ik zou nog een keer een goed gesprek met je moeder hebben. Misschien klinkt het hard, maar wrijf het haar er maar goed in wat hij haar heeft geflikt, en dat zij niet het enige slachtoffer hiervan is. Wat hij heeft gedaan kan gewoon echt niet, en ik kan er met mijn hoofd ook niet bij dat je moeder hem terugneemt. Maarja, liefde maakt blind. Vertel haar duidelijk wat hij allemaal heeft gedaan en dat dit echt niet kan, dat jullie beide veel beter verdienen dan zo’n kloot. Ik hoop dat je tot haar door kunt dringen! Met een beetje geluk komt ze er zelf anders snel genoeg achter wat voor fout ze heeft begaan door hem te vergeven.

Slotje

Hey meid, wat een nare situatie. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je uit huis wilt. Hoe oud ben je eigenlijk?

Zelf heb ik ook een situatie meegemaakt waarbij mijn moeder haar vriend voortrok ten koste van mij, dus misschien kan ik je een aantal tips geven door middel van de keuzes die ik heb gemaakt. Toen ik 16 was, ging ik het huis uit, want ik trok het geen dag langer. Ik ging in een kamertrainingsinstantie van Jeugdzorg wonen. Dit raad ik je niet aan! Uit ervaring weet ik dat je daar niet voldoende begeleid wordt en de omgeving waarin je terecht komt - kortgezegd: met probleemjongeren - is ook niet bevorderend voor jou. Toen ik 17 werd en zelfstandig ging wonen, kwam ik eigenlijk pas echt tot rust en verbeterde het contact tot op zekere hoogte. Je zegt dat je geen stabiel inkomen hebt. Studeer je wel en krijg je studiefinanciering? Met mijn uitwonende beurs kwam ik namelijk wel goed rond (ik had een kleine studentenwoning, maar alles beter dan thuis). Je zou ook advies kunnen inwinnen bij een studentenhuisvester, bijvoorbeeld Duwo.

Natuurlijk heb je niet binnen twee dagen een nieuwe woning gevonden, dus nu je daar nog woont raad ik je aan om vooral je eigen weg te gaan. Hou je bezig met school, spreek buiten af met vriendinnen en onthoud dat jij niet verantwoordelijk bent voor je moeders keuzes. Het is heel moeilijk, maar probeer je vooral erbuiten te houden en je te concentreren op je eigen ontwikkeling, want dat is het belangrijkste!

Overigens heb ik aangegeven dat Jeugdzorg geen aanrader is, dat is op basis van mijn ervaringen daarmee. Het kan voor jou natuurlijk anders zijn, dat is maar net hoe bereid jij bent je huis te verlaten.

Je mag me altijd noten, succes!

Slotje

^ Ja, dat is een goed idee. Ben benieuwd of je aanvraag wordt goedgekeurd! Het is in deze situatie in ieder geval geen optie om thuis te blijven wonen aangezien het jou zo beschadigt.