Slotje
Laat je vriendje je ouders overtuigen dat hij de ware voor je is
Wat zeuren je ouders zeg pfff. Ze hoeven hem toch niet door en door te kennen. Als ze maar een goede indruk van hem hebben. Volgens mij praat je jezelf een beetje aan dat jullie het verkeerd hebben aangepakt, want dat hebben jullie niet naar mijn inzicht.
Ik zie niet in waarom het dom is van hem. Het zijn jou ouders, jullie zijn op dat moment bij jou dus jij bent als het ware de gastvrouw en moet ervoor zorgen dat jullie met zijn alle even een half uurtje ofso op de bank zitten, zodat jullie met mekaar kunnen praten over van alles en nog wat. De enigste manier om ervoor te zorgen dat je ouders hem leren kennen is in mijn ogen door met elkaar te praten. En bijvoorbeeld op een zondag met zijn allen een wandeling te maken of praten of weet ik veel wat.
Ze zeuren indd erg.
En het is indd ook deels mijn fout, maar ook deels de zijne. Hij wilde telkens als een speed naar boven.
Ik zou vanaf nu, elke keer als hij komt, even onder blijven praten. Kan hij niet eens mee eten bij jullie aan tafel? Of misschien samen eens naar de tv kijken ofzo. Het hoeft niet echt spectaculair te zijn, maar als jullie elke keer bijvoorbeeld een half uurtje beneden blijven en dan ook echt met je ouders praten, leren ze hem binnen no time kennen.
Bij mij heeft dat trouwens echt 2 jaar geduurd eer mijn ouders hem echt heel goed kenden en nu doen ze tegen hem alsof het hun zoon is. Dus zoiets vergt echt wel tijd, maar als ze hem niet meer als vreemde zien, is er al veel opgelost. Ergens vind ik dit ook niet alleen jullie fout. Je ouders hadden ook kunnen voorstellen om hem mee te laten eten? Het is echt niet enkel jullie ‘schuld’.
Hopelijk werkt dat inderdaad!
Doe je ouders het voorstel om hem uit te nodigen voor het avondeten, zodat ze een gesprek met hem kunnen voeren. Schiet ook niet iedere keer direct naar je slaapkamer. Geef je ouders de kans om vragen te stellen.
Wat Deanerys zegt… hij moet gewoon vaak komen eten of op bezoek komen en dan tijd met je ouders doorbrengen. Geen rocket science lijkt me.
Ik weet trouwens niet waar je gaat slapen in Parijs of Londen maar ik zou wel even van te voren checken of dat wel mag bij het desbetreffende hotel. Soms mag je als 16 jarige namelijk niet zonder ouderlijk toezicht in een hotel slapen en iemand van 19 telt dan niet.