- slotje!

-
Slotje!

Volgens mij mag het alleen op eigen terrein, dus het perceel van je huis. Helaas gaat het alleen als je een enorm landgoed hebt, maar anders dus niet.

en het heeft totaal geen nut, want je moet toch nog 2/3 jaar wachten tot je mag beginnen met lessen, dus waarom al op je 14e beginnen?

Het mag niet, al heb ik t voor mn lessen ook een keer gedaan met mn vader. Het had niet veel nut, want je ouders kunnen het nooit uitleggen zoals een leraar.

Daarbij ben je 14, waarom zou je dat nu al aan willen leren? En stel je rijdt iets aan oid, dan ben je mooi de lul want dat gaat je verzekering dus echt niet dekken.

Waarom zou je in godsnaam op je 14e al beginnen? :’)
Ik heb toen ik 18 was en ben begonnen met rijlessen wel een paar keer met mijn vader gereden ergens achteraf. Ja; illegaal. Maar het scheelde wel énorm tijdens de lessen dat ik al wist hoe alles werkte.
Maargoed, ik raad je aan om nog even te wachten, want op je 14e heeft het niet veel nut :stuck_out_tongue:

Nee, mag niet. Als de politie langs komt heb je een probleem.

Nah, ik ben nu bijna 16 en doe het af en toe op een terrein waar nooit iemand komt met mam en dr blokkendoosje.
Maar ook meer om het feit dat ik wil rijden en niet vanwege rijlessen :’)

En ja, als je het echt wilt doen. Wij kunnen je niet tegen houden dan. Maar houd dan wel ajb rekening ermee dat het een plek is waar nooit politie komt. Het groot en open is. En wat ik je aan raad, heeeeel rustig het pedaal omlaag drukken :’) ik deed het iets te snel haha en schoot beetje vooruit, moest er ook aan wennen.

Ik denk dat je gewoon moet wachten.

Jezus.

Beetje nutteloos of niet? xD Ik zou gewoon lekker wachten.
Anders maak je je hetzelf ook nog eens extra moeilijk, omdat je dan nog 4 jaar moet wachten.
Daarnaast gaat een lesje nu je echt geen duizenden euro’s besparen, want het maakt niet uit of je het nu leert of op je 17e.

Nee, gewoon neen.

Denk een fikse boete en misschien dat ook ja… Geen idee eigelijk. In ieder geval een hoge boete

Je mag volgens mij alleen op eigen terrein dat doen.
Als je het wel ergens anders doet en jij veroorzaakt een ongeluk dan zit je tot duizenden euro’s in de shit, dus ik zou het niet doen.

(Weet het niet zeker) maar volgens mij kan je rijontzegging krijgen voor een paar jaar als je gepakt wordt en een proces verbaal/straf/geldboete (iets in die richting).

Ik zou me eerder zorgen maken om het feit als je een ongeluk of iets in die richting veroorzaakt. De verzekering zal niks vergoeden, dus of je nou een boete krijgt of een ongeluk krijgt, dat gaat je meer kosten dan je ooit zou kunnen besparen op de rijlessen.

Er is een reden dat er een minimumleeftijd is voor rijlessen, net als alcohol en al die andere dingen. Ik denk dat je je daar beter bij kan neerleggen want die regels zijn er niet om jou te pesten.
Daarbij kan je volgens mij ook rijontzegging riskeren. Ik weet wel dat in Engeland je risico kan lopen dat je 4 jaar rijontzegging kan krijgen als je wordt gepakt. Weet niet hoe het in Nederland is, maar verbaasd me niks als ze dit ook doen.

Top! Jouw tijd komt vanzelf, heb geduld =)

Het mag alleen op eigen terrein volgens mij. Ik ken trouwens ook een paar mensen die al vroeg hebben leren rijden (de basis dingen) en die hebben daar nu wel veel aan met rijlessen.

Ik zou die boete toch liever uitgeven aan rijlessen dan aan het “oefenen”. In het aantal lessen van die 300 euro of meer, kun je de basisdingen die je ouders je kunnen leren echt wel leren.
En het is strafbaar enzo. Dus wacht gewoon.