slotje

-

Ik denk echt niet dat je moeder het zo zou zien hoor. Het is toch begrijpelijk dat jij je eigen vader mist? Gewoon vragen meid. Jij wordt er gelukkiger door en dat is wat elke moeder wilt. Haar dochter gelukkig zien (:

-

Geef aan dat je graag een nieuwe school wilt… misschien komt ze er zelf mee dan? Je weet t nooit! En anders heb je jezelf meteen een voorzetje gegeven

Jezus, als je zo denkt dan kom je nergens. Daar heb je inderdaad gelijk in. Weetje, je doet gewoon dom.
Je kunt het ook op een normale manier vragen. Je vraagt haar eerst of ze tijd heeft om met je te praten en legt haar dan uit wat er allemaal aan de hand is op school. Daarna vertel je haar dat jij je vader mist en graag daar zal willen intrekken. Alsjeblieft hoor, dat je dit zelf niet kon verzinnen. Je doet alsof je een bord voor je kop hebt met je aparte voorbeeld. Alsof iemand dat zou hebben gezegd.

-

Eigenlijk heb ik een geweldige dag gehad dankjewel (:
Maar ik erger mij gewoon aan mensen zoals jij die niet zelf kunnen nadenken.

-

Heey,

Ehm… Ik zou als ik jou was eerst even bij je moeder blijven. Maar die shitload van roddels, daar kan je ook niet echt tegen… Ik zou het op een zachtaardige manier aan je moeder vertellen, en als het kan, zo vaak mogelijk bij je moeder zijn. Ga elke avond bellen en mailen ofzo, als je daar bij je vader zit.

Ik heb nit echt tips om hoe je het moet vertellen. Hoe je het ook vertelt het komt als een klap aan. Het gaat erom dat je moeder en jij gelukkig zijn, met de beslissing die je neemt. Haal diep adem, zeg het tegen jezelf 10X in de spiegel en vraag het dan aan je moeder. Kopje thee, koekje erbij weetikveel…
Ik heb geen tips om je beter te laten voelen. Zoiets vragen sucks gewoon… Maar ja, het is jouw beslissing en als jij er gelukkig mee bent, ga je met opgeheven hoofd naar binnen en vraag je het… :slightly_smiling_face:

Maar dat is wat ik vind, niet echt hulpvol… :flushed:

Pffff jij denkt met je verstand, zij met dr gevoel. Je had het ook wat subtieler kunnen brengen

-

:flushed: Alsje :slightly_smiling_face:

Hmmm… ik zou toch bij je moeder blijven. Ookal kan ik het niet beoordelen, het lijkt een beetje ‘weglopen van je problemen’ door bij je vader te gaan wonen. Dan krijgen de pesters juist wat hun willen, dat jij vertrekt. Maarja jouw keuzes, jouw leven, als je het echt wil, zul je met je moeder moeten praten, over eventueel bij je vader wonen.

Graag gedaan

O je had het niet tegen mij?

-

Tja, je denkt dat het ergens anders beter is? Dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen, wat als het daar ook gebeurd? Dan ga je weer terug naar je moeder? Misschien kan je iemand zoeken waarmee je kan praten, over dit hele pest gedoe. Het kan dingen oplossen of in ieder geval iets beter maken.

TARTAARSAUS, ik neem terug wat ik zei van subtieler brengen. Ik bracht het subtiel en krijg er ook geen reactie op. Succes ermee.

-

-