Slordigheid

Hi. Ik ben heel erg slordig, en dan niet alleen met opruimen, maar met alles. Ik doe het niet bewust en wil het ook helemaal niet, maar ik vergeet heel veel dingen, bijvoorbeeld handelingsdelen maken voor school. Vaak kom ik er om 11 uur 's avonds of helemaal niet achter. Ik vergeet vaak schoolboeken, me op te geven voor dingen, ik raak belangrijke dingen kwijt, vergeet mijn huiswerk te maken en ook vaak merk ik dat ik veel minder geld op mijn bankrekening heb omdat ik alles heel makkelijk uitgeef en geld kwijtraak en uitleen. (ook een soort van slordigheid) Ik vergeet het ook als mijn moeder me bijvoorbeeld zegt mijn schooltas boven te brengen naar schooltijd. Ik vind het zelf heel vervelend, want sommige dingen zijn echt heel belangrijk! Zo was ik vergeten me op te geven voor de herkansingen, dat gaat mee naar mijn examens! Hebben jullie tips om iets aan mijn slordigheid te doen?

wow
sounds like me :kissing:

Niemand tips voor ons?

briefjes ophangen zodat je dingen niet vergeet

• Een notebook! Ik heb een notebook en daar schrijf ik echt ALLES in, booschappenlijstjes, schooldingen, to do’s gewoon alles. En als iets niet meer van toepassing is of al gedaan kruis ik dat door. Ik heb zoiets dat ik perse alles wil weg kunnen kruisen, dus dan doe ik die dingen

-Niet met dingen wachten, gelijk doen

-Niks uitlenen, tenzij je het goed noteert

-Kamer opruimen, dat geeft al een minder slordig gevoel

-Agenda elke dag goed checken

of een groot bord op je kamer hangen waar je alles opschrijft. En weer weghaald als je het gedaan hebt, en war je elke ochtend ( ritueel) op kijkt ofzo… Of in je mobiel zetten… of een leuke agenda kopen en dat aanleren.

Daar heb ik ook altijd last van (van die dikgedrukte dingen).
Maar idd wat hierboven gezegd wordt, schrijf alles goed op.
Je kan ook als je thuiskomt alvast de boeken op je bureau ofzo neerleggen, zodat je zeker weet dat je het niet vergeet…

Ik vergeet ook altijd alles. Een stagebegeleider noemde me zelfs eens chaotisch (wat ik ook idd echt ben :stuck_out_tongue:)
Hij gaf me als tip om overal lijstjes van te maken met dingen die ik moet doen, nog wil kopen, etc.
En dat werkt bij mij erg goed :slightly_smiling_face:

slordig? ik? neeeeee nooooit :kissing:

als ik huiswerk op krijg, dan maak ik het altijd meteen, echt in de les, dan legt de leraar wat uit, maar dan kan je ondertussen gewoon de opdrachten maken.

en met werkstukken begin ik altijd heeeel ruim optijd, want dan heb je ook nog tijd om he voor je uit te schuiven, en als je er dan de laatste dag aanwerkt heb je al wat gemaakt.
je moet echt gewoon beginnen zodra het in je opkomt, want dan vergeet je het niet, en met werkstukken gaat het altijd best snel als je eenmaal inspiratie hebt.

voor het vergeten van schoolboeken:
pak je tas savonds in net voor het slapen.
Dat doe ik ook altijd. Savonds kan je er rustig voor zitten wat je precies mee moet nemen.

Ik ben zelf ook slordig. Op m’n kamer en zelfs op mijn werk…
Maar heb er wat op gevonden, heb een briefje op mn kamerdeur geplakt, nouja overal eigenlijk… OPRUIMEN XD

Ik ben ordelijk en ik hou ook van orde. Maar ik heb zo’n vriendin die zo slordig als jij en dat is echt erg irritant. Ik moet haar altijd aan vanalles herinneren en begrijp nier hoe je plots een toets kunt verliezen. Zucht. Misschien moet je een vriendin zoeken die heel ordelijk is? Dan houden jullie elkaar in evenwicht.

Dat is zo herkenbaar. Mijn vriend heeft dat ook, heel erg. Hij vergeet echt belangrijke dingen gewoon, is ontzettend slordig maar hij kan er niks aandoen. Maar hij heeft dan ook dyspraxie. Héél slordig zijn hoort daarbij (tot op het bloed-onder-je-nagels-vandaan-halen nog aan toe). Ik wil niet zeggen dat jij dan ook dyspraxie hebt hoor. :3 Maar bij mijn vriend helpen de volgende tips:

• Andere mensen in zijn buurt moeten hem er aan helpen herinneren wat hij moet doen. Dus als hij wat belangrijks moet doen, moet hij dat bijv. tegen zijn moeder zeggen, zodat die hem er aan kan herinneren. (als hij dát al niet vergeet, gaat ook nog wel eens mis btw xD)
  • Hij houdt niet alleen het huiswerk bij in zijn agenda, hij moet er ook andere praktische dingen bij schrijven, zoals ‘stofzuigen’ of ‘sleutel ophalen’.
  • Zo veel mogelijk structuur aan blijven houden. Dus als hij naar buiten gaat, voordat hij de deur open doet, in zijn zak voelen of hij de huissleutel niet is vergeten. En als hij weer terugkomt, voor hij zijn jas uitdoet de sleutel weer in het bakje leggen. Daar moet iemand anders hem er aan herinneren.
    Het helpt allemaal wel heel goed, na heel lang oefenen en blijven herinneren. :relieved: Dus misschien dat je er wat aan hebt?

Ik herken me in jou verhaal xD
Vreselijk irritant. Ik ben overal zo chaotisch in. Het heeft me zelf een niveau lager (school) gekost!

Haha daar heb ik ook heel erg last van. Plus dat het voor mij gewoon fysiek onmogelijk is ergens op tijd te komen.
Ik zou als ik jou was en notitieboekje kopen en daar alles in opschrijven (echt alles) en losse briefjes maken en op een prikbord hangen. Koop briefjes in schreeuwerige kleuren, dan kijk je er sneller naar om. :slightly_smiling_face: