Slimme en handige emaxen tips.

Wie heeft nog leuke en handige tips ? Want ik heb volgende week examen week en ben best wel zenuwachtig. Dus brand je tips los! :upside_down_face:

Heerlijk die spelfout in je titel! :grin:

-goed leren
-handig leren
-maak ezelsbruggetjes
-maak samenvattingen
-neem pilletjes tegen zenuwen als dat mag

examen goed schrijven zou je de nodige punten op kunnen leveren.
Alles altijd goed bijhouden, in ieder geval vanaf de bovenbouw.

Thanks, en welke spelfout dan hihi ?

Oh grapje, ik zie het al. Sorry ik heb heel erg dyslexie :flushed:

Oude examens maken.

Heel goed leren voor je schoolexamens en dit bijhouden.
Maak dus samenvattingen waar je nog iets aan hebt als je voor je examens moet leren.
Alles komt terug op je centraal examen en je hebt alles dan als het goed is al gehad. Dus dan al goed scoren, scheelt je later weer werk.

Dat is een hele goeie!

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Je niet te druk maken is ook een hele goede tip. Veel mensen die zakken doen dat doordat ze zich helemaal in de zenuwen werken. Zonde, want de examens zijn niet moeilijker dan de PTA’s die je de afgelopen 2 of 3 jaar hebt gehad.

Ik dacht echt zo, emaxen? Heb ik onder een steen gelegen ofzo??

Maar optijd beginnen met leren, want sommige mensen (zoals ik dus) zijn echt heel goed in het uitstellen van zoiets :flushed:

http://www.studyflow.nl raad ik iedereen aan! Echt een super site.

Op tijd stoppen 's avonds en genoeg slaap nemen. Vervolgens sta ik 's morgens rond 5 u. - 5.30 u. op om alles nog een keertje te herhalen, werkt altijd!

Dit zou ik graag proberen! Bij het registreren moet ik helaas een inlogcode invoeren, kan iemand mij vertellen wat deze is?

-

Ja dat is nu wel duidelijk, ze zei al dat ze dyslexie had en in haar beginpost schrijft ze het wel gewoon normaal.

Als je even terugleest dan zag je dat ik zei dat ik het niet had gezien en dyslexie heb.

Neem een accentueerstift mee: bij het maken van een opgave (vooral bij wiskunde, economie en m&o) kan je dan alle belangrijke dingen accentueren, zodat je dat niet in je berekeningen vergeet en je er niet nogmaals overheen leest!

Dat is inderdaad echt een aanrader! Zeker bij vakken waar je uit een grotere lap tekst bepaalde dingen moet vissen die belangrijk voor de vraag, helpt dit heel erg.

Verder maakte ik altijd veel oude examens, zodat ik de manier van vragen stellen beter ging begrijpen.

Mindmappen! Dat werkt beter dan samenvatten omdat je voor een ruimtelijk iets (tekening/mindmap) verbanden moet leggen, en dus leer je op een andere manier dan met samenvatten. Je gebruikt beide hersenhelften en dus neem je het beter op :slightly_smiling_face: