Slijmen bij je ouders HOE WIE WAT WANNEER EN WAAROM?!

Hallo,

mijn naam is Andrea. Niet dat dat boeiend is ofzo, maar nu mijn ALLER grootste vraag ever.

Mijn vriendin gaat naar Vietnam en ik zou graag mee willen.
Het enige probleem is, ik heb geen geld, ik heb nog geen werk en de enige optie is dus mama en papa. De ticket is nogal prijzig namelijk 1316,45 xD
Plus komt er nog reisverzekering bij en inentingen voor malaria etc.
Ik wil natuurlijk ook een zakcentje meenemen…
Intotaal kom ik dan wel uit op 1500 euro…

Hoe dit op te lossen en zeg alsjeblieft niet ; -NIET
Want dat is er wel, hoe ik soms meisjes zie slijmen en zeuren bij hun ouders niet normaal…

tips~?! :grinning:

upje

Heb je al overlegd met je ouders? Je kunt ook voorstellen om bijvoorbeeld klusjes in huis te doen om wat bij te verdienen…Maar praat er eerst met je ouders over en vertel dat dit héél belangrijk voor je is en waarom je zo per sé mee wilt, en dan kun je beter vragen of ze tips voor je hebben. Ze zullen je eerder sponsoren als je laat zien dat je het echt wilt. Slijmen helpt niet, dan raken ze alleen maar geïrriteerd. Succes :slightly_smiling_face:

Vraag het geld aan ze en dat je ze in termijnen zal afbetalen :slightly_smiling_face:.
Na de vakantie kun je een baantje nemen en ze dan afbetalen enzo :wink:.

Wat lief, Ja je hebt gelijk, deze reis betekent veel voor mij, ik ben wel eens in het buitenland geweest maar daar verga ik ook nog steeds van de luxe, in Vietnam zullen mijn ogen wel openen voor de grote armoede.
Dankjewel voor het advies.

Het probleem is dat mijn moeder het eigenlijk niet zo breed heeft…

Upje? iemand? Ik wil zo graag een reisje… :cry:

Ik heb goed nagedacht, en dit is er uit gekomen.

Je kan voorstellen dat je komt helpen in huis (zoals hierboven al gezegt werd). Misschien ook wel dat je geen verjaardagskado hoeft (desnoods voor 2 jaar, als je het echt graag wilt). En heel misschien, kan je ook nog zeggen dat je niet mee op vakantie hoeft (als je op vakantie gaat).
En zo kan je veel dingen verzinnen om geld te besparen. En dan kan je ook nog altijd voorstellen om de helft terug te betalen als je een baantje hebt gevonden ofzo. Zo laat je ook zien dat je het heel graag wilt.

Nou, het is niet echt veel ofzo, maar dit is zo ongeveer alles wat ik kon verzinnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt =)

Voor wanneer is het eigenlijk? Want ik denk dat het voor de grote vakantie namelijk net een paar maanden te laat is.

Maargoed. Ik zou gewoon een compromis sluiten. dat jij 1/3 van je reis gaat betalen ( dmv werken (dus werk zoeken)) en dat zij nu de rest betaald en dat je het daarna terug betaald.

Het helpt btw ook om te zeggen dat het een erg mooi land is en dat je wilt weten hoe het daar eruit ziet enzo! n__n’

Heel erg bedankt! Een goed idee vind ik wel… :grinning: ik zal het proberen!!

Dankje! Dit had ik ook in gedachten! :grinning:

als je moeder het niet zo breed heeft ga je haar nog geld eisen? 1500 is niet niks hoor:S? ja sorry dat ik zo bitchy overkom maar ik vind dat je het niet kan maken eigenlijk zou je er voro moeten werken en je kan haar ook niet terug betalen want je hebt ook geen baantje? dus eigelijk denk ik dat je NIET op vakantie gaat sorry.!

mag je wel mee?
ik vind een reis naar vietnam nou niet echt iets waar je zomaar een vriendin meeneemt?
zoals je zegt is het niet echt goedkoop!
dat zou ik eerst ff checken als je dat nog niet gedaan hebt,
en ik zou het ook niet echt een reisje noemen, maar dat is verder aan jou!

en ik zou niet weten hoe je aan het geld zou kunnen komen,
maar ik denk dat je spijt krijgt als je het terug moet gaan betalen!
omdat je dan niks kan kopen, voor best een lange tijd,
want 1500 euro heb je niet zomaar terug betaald

Vietnam? Ik vind dat maar een eng land.

Anyways. 1500 euro is een groot bedrag.
Ik moet je teleurstellen door het antwoord: ik zou het niet weten en de kans lijkt me minimaal dat je het voor elkaar krijg.
Als ik moeder was zou ik direct ‘nee’ zeggen.

Heb je überhaupt wel een paspoort (ipv een identiteitskaart) en heb je geen visum nodig?

I kvind je profiel nogal nep overkomen

Ik zou gaan sparen voor een andere keer.
Ik vind het niet kunnen dat je bij je moeder gaat slijmen terwijl ze het al niet zo breed heeft.

Sowieso niet voor dat ‘extra zakcentje’…

Zoek zowiezo nu een baantje? En neem vakantie werk?
Ga je niet mee met hun reis?
Verjaardscadeau… En overleg eerst is met haar… Als je zo graag wilt, vind ik dat je er ook wel wat moeite voor mag doen, dus een deel zelf kan betalen, aangezien je moeder niet zoveel geld heeft…

Ik vind je maar ego dat je geld gaat opeisen van je moeder die het niet eens zo breed heeft. Je moeder kan net zo goed van dat geld zelf een huisje huren ergens in Nederland, in plaats van haar dochter naar Vietnam laten gaan. (wat heb je nou te zoeken in Vietnam…)

Jeetje, denk eens aan anderen.

Werk zoeken en je helemaal kapot werken!!
Naar Vietnam gaan is niet zomaar iets en vraagt verantwoordelijkheid van je. Als je nu nog geen baan hebt kan ik niet spreken van verantwoordelijkheid.
Dus ga eerst maar eens wat van jezelf maken voor je naar Vietnam kunt.

idd.

je moeder zal zich waarschijnlijk nog kut gaan voelen ook omdat jij het zo graag wil maar zei het niet kan betalen.
ga ervoor werken en ga volgend jaar