slijm

Ik heb daar ook heel erg last van en een tante van me vertelde dat om het minder te laten worden of het weg te laten gaan dat je een tampon in moet doen met biogarde yoghurt erop want dat zorgt er dan voor dat er geen afscheiding meer aangemaakt hoeft te worden om de zuurgraad te verminderen. Ik heb het weleens gedaan, het gaat bij mij niet weg maar het wordt wel iets minder.

Dat is echt het slechtste idee ooit xD

:’] wtf yoghurt op je tampon om afscheiding te verminderen?
hahahaha

xD
Het enige waarvoor ik weet dat je yoghurt op een tampon kan proberen als je bijvoorbeeld een lichte ontsteking/irritatie rondom beneden hebt zodat het wat neutraliseert/‘afkoelt’ zeg maar:P

Als het zo een slecht idee zou zijn dan zou het denk ik niet werken he wijsneus

Wijsneus hahaha? Het werkt vast wel, maar daarna krijg je er een dikke schimmelinfectie achteraan. Ten eerste is ‘t al geen slim idee om tampons buiten je ongesteldheid om te gebruiken, dat gaat broeien enz. Ten tweede stop je gewoon geen yoghurt of eten of iets anders dat er niet voor gemaakt is in je vagina :’) Dan vraag je om een schimmelinfectie of iets anders vies. Voor je mij wijsneus noemt, kijk even in je biologieboek of ga even langs een dokter ofzo.

Het is namelijk ook juist bekend dat de bestandsdelen waaruit yoghurt bestaat juist een broeiplaats zijn voor bacteriën. Dus never nooit een tampon met yoghurt erin stoppen, om wat voor reden dan ook.

ik had ook gehoord dat je niet te vaak mag ontharen daar beneden, om de 2 weken zoiets. maar ik heb er weinig last van dus ik weet niet of het werkt.

Hmm dat is niet waar…ontharen of haar laten staan maakt weinig uit…no worries

Bioclin Multi-gyn

Kijk is of dat wat is mischien

Het ís een slecht idee!
Net als lactacyd. Want als je dat gebruikt kan je vagina op een gegeven moment niet meer voor zichzelf zorgen, waardoor je dus een schimmelinfectie kan krijgen.

dit is heel grappig :’) :’)

gad-ver-dam-me

het dat vaker gehoord van die tampon met yoghurt dus zon slecht idee zal het wel niet zijn, alleen het klinkt niet zo lekker…
nog nooit geprobeerd maar heb er ook niet superveel last van moet ik zeggen,
gewoon volgensmij zoals ieder meisje dat heeft een beetje ofzo

Het is wel een slecht idee…vroeger was dat een veelgebruikte methode, maar die is inmiddels al achterhaald…en bewezen dat het juist erg slecht is. Maar er zijn veel mensen (zoals ouders, oma’s etc.) die dit idee nog van vroeger hebben en 't zo doorgeven…maar het is echt slecht ^^ dat je het vaker hoort wil niet zeggen dat het niet slecht is. Lactacyd hoor je ook vaak, inlegkruisjes ook…maar inlegkruisjes elke dag gebruiken = niet goed en lactacyd kan je ook beter niet gebruiken.
Gewoon lekker met water spoelen en het liefst katoenen ondergoed dragen.

idd, gewoon water en niet al die middeltjes gebruiken.

Maar als je Lactacyd echt regelmatig blijft gebruiken zal je toch geen schimmelinfectie krijgen?
Ik bedoel, je zorgt er dan toch goed voor?

Nee je krijgt er juist eerder een schimmelinfectie van. Het verstoort je PH waarde. Je zorgt alleen goed voor je vagina als je gewoon elke dag als je douched even met de douchekop met water daar even spoelt…en gewoon elke dag schoon ondergoed aan doet. Al helpt het wel mee als je geen strings draagt/te strakke skinny jeans, maar dat maakt niet extreem veel uit. Maar gebruik liever geen Lactacyd, ze zeggen wel dat 't goed is…maar je krijgt er eerder een schimmelinfectie van :wink:
Bovendien heeft je vagina een eigen reinigingssysteem en lactacyd verstoort dat alleen maar, waardoor je soms ook nog meer afscheiding gaat aanmaken.

Ohw. Toch vind ik het raar, aangezien Lactacyd dezelfde pH-waarde heeft als de vagina en het schoonmaakt zegmaar.
Lijkt me dan dat die schimmels geen schijn van kans hebben daar.

Je moet anders maar eens googelen :stuck_out_tongue: Lactacyd verstoort niet perse de PH waarde, maar wel het reinigingsproces. Hierdoor kan je dus meer afscheiding gaan produceren en dit kan zo ver gaan dat je een schimmelinfectie krijgt en blijft krijgen omdat je vagina’s reinigingssysteem niet meer optimaal werkt. Dan moet je een kuurtje bij de dokter halen en moet de vagina zich weer herstellen zeg maar :stuck_out_tongue:
Maar kijk, een schimmelinfectie krijg je meestal niet omdat je vagina ‘vies’ is…maar doordat je bijv. een lage weerstand hebt, antibiotica gebruikt, te strakke skinny jeans draagt, slaapt met strings. Niet omdat je je vagina niet goed wast. Want spoelen met water is genoeg. Je moet niet meer doen, dat verstoort alles alleen maar.

Oh zo, ik snap het (:
Nu durf ik het niet meer te gebruiken ;p
Zal wel raar worden om dat niet meer te doen.
Merja aangezien het beter is zal het maar moeten he (;