slijm

hee, ik heb een probleempje. mijn onderbroek is bijna elke dag wel vies omdat er slijm in zit (opgedroogd) het zit ook vaak gewoon bij mn vagina. weet iemand hier raad mee off heeft iemand het ook?
alvast bedankt

dat is normaal meisje :slightly_smiling_face:

Is normaal geen paniek je gaat niet dood.

En de een heeft er gewoon meer last van dan de ander.

Afscheiding waarschijnlijk? je kan misschien een tampon in doen als het te erg is? En het is idd normaal hoor ;p

Geen tampon mang. Daarvoor zijn die dingen niet bedoelt.
Inlegkruisjes daarintegen wel.

Waarom zou je daarvoor een tampon in doen :'3
En ik heb gehoord dat het van inlegkruisjes erger kan worden.

oke bedankt ik dacht dat er iets mis was ofzo …

kan ik er iets aan doen dat het wat minder word?

Nee, volgens mij niet.

Is normaal en volgens mij kun je er ook weinig aan doen om het te minderen.
De een heeft het gewoon erger als de ander.

Is heel normaal joh!

Het is inderdaad heel gewoon.
De een heeft er meer last van dan de ander, maar het ligt ook aan in welke periode je van je menstruatiecyclus zit.
Je kunt natuurlijk inlegkruisjes gebruiken, maar ik hoor daar de laatste tijd nogal negatieve dingen over.
En ach, als je elke dag een schoon slipje aan doet is het toch opgelost?

Ja, dat is normaal

@xIreentje

wat hoor je er dan over voor een slechte dingen?

Heb ik ook.
Ben nog niet ongesteld ofzo.
Ik zie het gewoon als afscheiding, zo moet je het volgens mij ook zien. ;p

Sterker nog, het IS afscheiding.

iig zoiets als dat het niet opdroogt maar in dat inlegkruisje blijft zitten, en dan gaat de ph-neutraal nogwat waarde in de war ofzo.

Het enige wat je kan doen om het te verminderen is je daar beneden heel goed wassen met gewoon water, geen zeep! (Zeep is slecht omdat je daar een andere pH-waarde hebt dan de rest van je lichaam) Wil je het toch met zeep wassen dan alleen met producten als Lactacyd…

Als ik jouw was zou ik er gewoon niks aan doen :slightly_smiling_face: Lactacyd en inlegkruisjes maken het vaak erger en zorgen ook voor schimmelinfecties…kan hier nu wel een hele uitleg over gaan geven, maar google het anders maar haha.
Je kan bijv. katoenen ondergoed ipv synthetisch dragen, dat helpt wel.