Slijm in mond als ik wakker word.

Hi!
Ik heb al ongeveer een jaar last van gelig slijm dat in mijn mond zit als ik 's ochtends en 's nachts wakker word. Ik vind het heel vervelend, en als ik wel eens midden in de nacht wakker word moet ik er helemaal uit om dat slijm uit mijn mond te spugen en mijn tanden te poetsen.
Heeft iemand een idee hoe het komt of tips?
Alvast bedankt! :slight_smile:

Ik weet niet wat het zou kunnen zijn maar misschien helpt het om een goed glas water te drinken voordat je gaat slapen.
Ik had ook wel is dat ik met een extreem vieze mond wakker werd en toen ik dat deed werd het minder.

Ben je ook benauwd?

Nee

Ik ga dadelijk wel een glas water drinken. Ik hoop dat het helpt.

Heeft niet geholpen :frowning_face:

Komt het slijm van je tong of meer uit je keel? Is het ook erger als je verkouden bent?

Ik zal het proberen.

Volgens mij meer uit mijn keel. Of door het ademen gaat het slijm van mijn tong weer in mijn keel. Het is niet echt dik maar vloeibaar speeksel/slijm.
En ik ben nog niet echt verkouden geworden in die periode.

Heeft ook niet geholpen. :expressionless:

Je kan het beste dan even de dokter raadplegen, zou zelf ook niet weten wat het kan zijn

Ja ik slaap waarschijnlijk met mijn mond open. Alleen ik sliep vroeger ook vaak met mijn mond open en toen had ik dat nog niet. Ik weet niet hoe ik mijn mond dichthoudt als ik slaap, maar dat zou het wel niet zijn. Heb ook niet echt een doge mond

Ik weet ook niet of ik naar de dokter moet gaan. Ik heb behalve dat geen keel klachten.
Alleen wel opgezette lymfeklieren maar dat heb ik al heel lang. Daar ben ik ook een keer mee naar de dokter geweest en hij zei dat het niks kwaads was.