Sleutelhanger met levend visje

In China is het inmiddels al een rage geworden ; Een sleutelhanger met een levend visje. De visjes zitten in een plastic bolletje of zakje en er zit een sleutelhanger aan. Ik dacht eerst ; Wauw, dat wil ik ook! :drooling_face: Toen ik er eens goed bij nadacht vond ik het eigenlijk dierenmishandeling. De verkopers in China zeggen dat de visjes het wel een maand kunnen uithouden. Dit is echter niet waar, het visje gaat al dood binnen 2 dagen. De sleutelhanger zit dicht, je kunt het niet openmaken. Hierdoor heeft het visje heel weinig zuurstof en je kan het ook niet voeren. De verkopers zeggen dat er zuurstof en-voedingrijk water in het sleutelhangertje zit, maar dit is allemaal uit de duim gezogen.

Niet alleen visjes, maar ook mini-schildpadjes en kikkertjes worden gebruikt als sleutelhanger. De sleutelhangers zijn vooral populair bij de basisschoolkinderen in China. De meerderheid is er mee eens dat dit dierenmishandeling is, want je gebruikt een levend dier als speelgoed. Helaas wordt de verkoop van de sleutelhangertjes niet gestopt. De sleutelhangers zullen Europa nooit bereiken, want voordat ze aankomen in zijn de visjes allang dood.

Wat vind jij? Dierenmishandeling of niet? Moet de verkoop gestopt worden? Geef je mening!

Klik hier om de foto’s te bekijken!

Ja, ik vind het dierenmishandeling.
Al zouden die visjes het wel overleven, ik denk niet dat ze zich erg fijn voelen aan een sleutelbos die de hele tijd heen en weer slingert en weet ik veel wat allemaal. Maar ze overleven het niet eens, dat maakt het nog erger.

Achterlijk

ik vind het wel zielig eigenlijk :blush: die beestjes krijgen helemaal geen zuurstof zo. nee ik zou het persoonlijk niet kopen, vind het dierenmishandeling en zo iets komt zeker nooit in Nederland daar gaat de dierenbescherming zich toch mee bemoeien

Echt wat sneu… Kan er met mijn hoofd niet bij dat sommige mensen niet beseffen hoe triest dit is. Ik stop een mens toch ook niet in een klein kooitje zonder eten als versiering in mijn woonkamer?

Oh my god…
Hoe KOMEN mensen erop om zo iets te maken?
Ik snap dat echt niet dat die ouders dat dan ook toelaten, echt gewoon zo zielig

Aaaah wat vreselijk! Ik kan hier echt om gaan huilen, tuurlijk is dit dierenmishandeling!

Geez, dat wil je toch niet oO

Dit gaat écht te ver hoor. Wat is het hierna, een konijn als sleutelhanger?

Ik vind sowieso dat de verkoop gestopt meot worden, en de mensen die dat bedrijf runnen meoten gestraft worden

ik zou het echt niet kopen. een plastic visje, oke, maar dit gaat te ver.

doe er dan op z’n minst een plantje in.

in ieder geval ik vind het achterlijk.

echt zielig… Ik vind dat het moet stoppen! Kom op dieren hebben ook gevoel…

Die Chinezen toch.

Dat is echt geen rage hoor in China, dan zou ik het wel weten. Dit bericht stond in 2009 ook op Fancy.nl?

Maar OT; dat is echt triest.

Flikker op man, wat een fucking kutopmerking. Alsof alle Chinezen dat doen. Ik hoor die opmerking echt serieus te vaak en ik kan daar echt niet tegen.

hahaha, wat een mongolen wonen er ook op deze wereld xd/

omg, ik ben in shock!! en als ze dood gaan moet je dan gewoon een nieuwe kopen ofzo?? :S ik vind het zo zielig!!

zielig… maar dat hebben ze ook al eens in een schoen geprobeerd toch?

Een vis in een schoen?

wat zielig!

zielig!! kindermishandeling!!