Slechtziend

Hi. ik was benieuwd of er nog meer mensen op girlscene slechtziend zijn ofzo?

Zelf heb ik vanaf mijn 5e lenzen met +17 aan allebei de ogen. zonder lenzen zie ik bijna niks ( 5% )
Njaa. als je ook lenzen hebt of slechtziet plaats een reactie! :grinning:

ik heb -11, nooit echt veel moeite mee gehad
Dat van jou lijkt me echt veel erger! al denk ik dat dat ook wel went

Oh dat is wel veel zeg.
Ik heb -5 aan allebei de ogen, zonder lenzen zie ik vet wazig.

Heeeee.

Woooooo, +17 is wel erg veel, echt hoor, ik zou dat zelf nooit aankunnen.
Maar, + is toch voor dichtbij??

Ik heb zelf -3, en m’n andere oog -3.25 ofzoiets…:?
En ik heb ook lenzen.

x.

Ja + is voor dichtbij maar omdat ik zo slecht zie kan ik alles niet goed zien. :S

Het went opzich wel maar soms dan denk ik echt van gatver had ik maar goede ogen :grinning:.
Op school heb ik ook een laptop :slightly_smiling_face: (Voordeel!!)
Maar met make-up aanbrengen is het echt verekkerig lastig! (Nadeel!!)

Ik heb iets van -4 ofzo, heb sinds mijn elfde lenzen.
Daarvoor nooit een bril gehad, maar het is de laatste paar jaar wel erger geworden ;o

Jaa.

Maar zwem jij (jullie?) met je lenzen in?
haha, domme vraag, ik denk het wel, anders zie je natuurlijk niets…
Ik niet, maar ik zie nog wel wat. VOORDEEEEL. :cold_sweat:

Hihhi. Jaa ik zwem met m’n lenzen in (heb zachte dus kan wel) heb dan haast altijd een duikbril op. En ik kan ook niet zonder lenzen zwemmen. dan knal ik zo overal tegenaan. ik mag ook niet scooter rijden en mag eigenlijk ook niet fietsen :S

wow +17 :open_mouth:

Kan je ook zwemmen met lenzen als je geen duikbril op hebt of niet?

Ik heb ook lenzen. -4 en -3

Ik zwem ook met m’n lenzen in… en zelfs ik vind al dat ik weinig zie haha. +17 woow!
Met lenzen -5 beide kanten, met bril iets van -6,5 en - 6,75. Moet nog weer meten binnenkort. Mijn huidige bril (die ik alleen 's ochtends en 's avonds draag klopt nl niet meer). Ik heb verder alleen m’n lenzen in. :wink:

Ik vind zelf fijner met duikbril op want als ik dan onderwater ga en mijn ogen open doe dan kunnen mijn lenzen er uitvallen :smirk: en ze dan weer terug vinden uhmm… Nee! die vind je niet meer in het zwembad.

up ^^

Kunnen ze dat niet meer herstellen, door middel van laseren ofzo? Gewoon dat je nog maar +8 ofzo hebt, lijkt me een stuk handiger?
Ik heb zelf -2,5 ofzo en een bril, mag nog geen lenzen(slecht voor m’n ogen ofzo).

Nee kan jammer genoeg niet omdat je maar een bepaalde sterkte kan hebben om te laseren bij maximaal +5 ofzo.

same here, -5;-4,75.

vraagje aan de + of - 10’s hier : worden er zachte contactlenzen gemaakt voor jullie? of kunnen jullie alleen harde of zelfs geen?
want ik ben bang dat mijn zicht erger word en ik geen zachte lenzen meer in kan.

En je moet 18 zijn, en je ogen moeten stabiel zijn ( niet meer veranderen van sterkte)

ik heb heel weinig:

-0,25 links en -0,30 ofzo rechts

tog heb ik een bril voor soms als ik achterin de klas zit of achter de tv.

laaatmaar (:

mmh dat weet ik niet.
maar ik heb wel gehoord dat je je kan laten opereren.
bedoel je dat je een lui oog hebt?