Slechthorend

Ik vroeg me af of er meerdere meiden hier op girlscene slechthorend zijn. Ikzelf ben al vanaf mijn geboorte slechthorend en dit wordt ieder jaar slechter. Eigenlijk moet ik een hoortoestel, maar ik werd gillend gek van dat ding. Normaal gesproken hoor ik nooit auto’s rijden als ik binnen zat, nou, toen hoorde ik praktisch als iemand drie km verder op een scheet liet lol.
Nou ja, voor de slechthorenden onder ons, wat zijn jouw ergernissen? Ik vind het echt kut dat ik mensen in drukke ruimten niet kan verstaan of dat mensen tegen me praten en ik hoor het niet. Televisie moet hier ook altijd knoerthard, anders hoor ik het echt niet. Grappig is wel dat mensen vragen ‘ben je doof of zo,’ en als je dan zegt dat je inderdaad slechthorend bent ze een vrij hilarische kop trekken.

Ja, ik ben een beetje slechthorend. Soms moet ik echt 3x aan iemand vragen wat hij/zij zei, omdat ik het gewoon niet versta. Ik heb trouwens gehoord dat het echt helpt om je oren uit te laten spuiten, misschien ga ik dat nog weleens laten doen.

Oh, dat helpt bij mij geen ene moer helaas. Ik zal voor je duimen dat het voor jou wel werkt!

Ik zelf hoor gelukkig prima maar heb in mn omgeving meerdere mensen gehad die slechthorend/doof zijn, ook met mijn werk mee te maken gehad. Sommigen kozen idd voor een hoorapparaat of implantaat… anderen niet. Mijn oppaskindje heeft een cochleaire implantaat maar ze weet al dat ze langzaamaan steeds minder gaat horen tot ze uiteindelijk niks meer hoort… zij leert ook van jongs af aan al gebaren.

Ikzelf wil heel graag gebarentaal leren, ik heb op internet rondgekeken en heb het met DVD’s geprobeerd… ik heb alleen nog niet echt een fijne manier gevonden het ook echt te kunnen leren (en dan bedoel ik écht gebarentaal en geen losse gebaren)

Gebaren jullie? en zoja; hoe hebben jullie het geleerd?

Ik gebaar niet, maar er is wel een kans dat ik dit inderdaad moet aanleren. Aangezien mijn gehoor elk jaar slechter wordt en ze geen idee hebben tot waar dat doorgaat. Misschien ben ik in de toekomst wel doof, misschien ook niet. Best een beangstigend idee.

Ahh balen. Dankjewel!

Ik ben ook slechthoren geboren en heb een gehoortoestel omdat ik anders geen fatsoenlijk gesprek kan voeren. Ik kijk tv met ondertiteling omdat ik thuis weer gek wordt van dat gehoortoestel. Mijn ouders worden nogal boos als ik hem uit doe.

Ik ben slechthorend aan mijn linker oor. Ik ga nooit zonder mijn gehoorapparaat de deur uit dan word ik gek. Binnenkort word ik geopereerdvoor een implantaat, dan hoor ik misschien weer 80 tot 90% beter! Heeft er iemand ervaring met de Baha implantaat?

Ik moet binnenkort ook echt aan een hoortoestel geloven, maar door die ene ervaring knijp ik hem echt. Ik ben HSP en heb ook nog eens ADHD, waardoor prikkels echt tienduizend keer zo hard binnen komen. Ik kan totaal niet tegen geluidjes en ik ben echt bang dat ik met een hoortoestel helemaal gek wordt, omdat ik dat ineens alles hoor wat ik eerst niet hoorde. Helaas is een gesprek voeren nu echt lastig, moet me echt concentreren tho. Met ondertiteling heb ik ook, ik moet altijd ondertiteling hebben of de tv absurd hard.

Oo spannend! Heel veel succes met de operatie en laat je nog weten hoe het ging?

Ik ben zelf ook HSP en word ook echt gillend gek. Ik moet wel want anders kan ik de docent niet verstaan. Mij is geadviseerd om naar een school voor slechthorende te gaan maar dat wil ik niet omdat ik me uiteindelijk toch in de maatschappij moet redden. Ik heb zelf ook echt concentratieproblemen en dat maakt het niet makkelijk. Van mijn ouders moet ik met ondertiteling want anders worden zij gillend gek

Mijn moeder doet dat ook wel is. Die heeft sowieso al dat ze wat slechthorend is maar op een moment is het dan zo erg dat ze haar oren uit laat spuiten en dan kan ze weer alles horen. Dus het kan zeker helpen.

Wat naar zeg =[

Voor hoeveel procent hoor je en in welk oor hoor je beter?