slechtere huid door bb creme ?

Ik gebruik nu al een maandje de bb-creme van garnier. Dit vooral om mijn acné littekens te verbergen. Als ik nu een dagje zonder die crème rondloop zegt m’n moeder dat het precies erger is geworden. Dat ik meer puisten heb en littekens roder zien. Tegenwoordig lukt het via reclame altijd om iedereen vanalles wijs te maken dat dit niet slecht is voor de huid, en dat de huid verbeterd enzo, maar ik was wel echt tevreden over mijn bb crème omdat het dekte. Nu mijn vraag, kan dat dat mijn huid erop achteruit gaat doordat ik steeds mijn porien afsluit met die bb-crème? (Ik was het er elke avond goed af) Ik denkt dat het misschien gewoon is omdat ik mezelf nu gewoon ben met een egale huid dat het extra erg lijkt zonder crème… al heb ik wel last van meer puistjes…

Ik denk dat het wel kan hoor, sowieso dat je meer puistjes krijgt. Je sluit je huid wel af als je dagelijks met die creme loopt. Misschien kun je eens bb creme van een ander merk gebruiken. Wie weet werkt dat beter voor je huid!

welke bb crème heb je gebruikt? want de meeste die ik ken zijn niet 100% dekkend en daardoor beter dan bv een foundation.

Ik denk dat dat wel kan hoor. Je smeert er iets op dus ik denk dat je gewoon je porien afsluit idd.
Ik zou even proberen zonder die bb creme en kiojken wat dan het resultaat is. Of het dan minder wordt.

Van Garnier. Het is niet 100 % dekkend maar wel dekkend genoeg vind ik.

Je kan in principe overal puistjes van krijgen, maar dat kan ook aan je huid liggen.

Hiervoor gebruikte ik niks om te dekken, en reinigde ik gewoon mijn huid elke avond met producten die de dermatoloog mij voorschreef en smeerde ik ook zalf. Het werd minder, maar de littekens bleven, en ik werd dit zo beu dat ik bb-crème begon te gebruiken, en ik voel me hierdoor ook veel zekerder.

sorry maar ik zie in je profiel dat je 15 bent. als jij eerst niks op je gezicht smeerde en nu ineens die bb crème kan ik me er iets bij voorstellen dat je hier reacties van gaat zien op je gezicht.

Het kan altijd dat je huid niet goed reageert op dat product. Misschien eens een andere BB cream/foundation proberen? Maar het kan idd ook wel zijn dat je nu zo gewend bent aan je egale huid, waardoor je onzuiverheden meer opvallen als je eens geen BB cream ophebt…

BB-Creams zijn volgens mij juist goed voor de poriën. Tenminste, bij mijn BB-Cream stond het er wel :wink:

ik had een keer dat ik niet tegen mijn reiniging kon en mijn puistjes er toen alleen maar roder van werden. Dus misschien kan jij niet tegen je reiniging of tegen de BB cream. Even een tijdje niks op je gezicht doen is het beste en dan een ander product proberen :sex:

?

Hmm ja ik denk dat ik eens een andere bb-crème ga proberen, want ik heb een gevoelige huid en misschien kan die niet zo goed tegen de bb-crème van Garnier

Ik gebruik ook de BB cream van Garnier en ik krijg er geen puisten van…

Mischien zoals je al zei, zodra je het niet meer opdoet valt het je extra op hoe je huid er in het echt uit ziet. Dat heb ik soms ook wel.

Je kan ook gewoon slecht reageren op 1 van de ingrediënten.
Ik heb die bb creme van garnier 1 dagje gedragen en toen had ik ook een geirriteerde rode huid met wat plekjes, maar dat heb ik wel vaker van dingen als primers enzo ook, dus dat kan gebeuren.

Ik gebruik ook BB cream, maar daar heb ik geen last van. Het kan ook aan je huid liggen.

Ik heb ook het idee dat mijn huid er slechter van is geworden, heb het maanden gebruikt en heb al maanden last van pukkels (terwijl ik eerder maar 1 tot 5 kleintjes per keer had en dus gewoon af en toen en nu vet veel) en rode vlekken/littekens ervan maar ik had het niet door want ik wou het daarmee verbergen en nu ziet het er echt niet uit maar ik weet niet wat ik er tegen moet doen…

In Garnier zit vrij veel alcohol, misschien komt het daardoor?

ik ben dus facking bang dat dit gaat gebeuren