Veel van jullie hebben mijn vorige verhaal vast wel gelezen. Over mijn vriend die loog over verschillende dingen, vanwege zijn adhd toch weer begon met blowen en dat ik hem, toen het uit was, tegenkwam met uitgaan en we nu toch weer samen zijn.
Nadat het weer aan is heb ik nog nooit op zo’n roze wolk gezeten. Ik voel me echt gelukkig. We spreken weer af, we hebben de leukste dagen (misschien nog wel leuker dan ooit) gehad sinds het weer aan is. Nu controleerde ik hem eerder wel eens; telefoon doorkijken, zijn huis bekijken etc… Gewoon om mezelf zekerheid te geven dat hij niet meer ergens over liegt. Nu hij gestopt is met blowen, en wat ik ook graag wil geloven, ben ik toch zijn huis gaan doorzoeken om mezelf zekerheid te geven. Ik kwam niets raars tegen. Wel zag ik in zijn asbak een sigaret anders dan normaal, ben op internet gaan zoeken en het zag eruit als een joint. Maar ik dacht, misschien is het gewoon alles wat je gebruikt bij een joint roken, maar zat er geen wiet in. Ik probeer het te vergeten. Gisteren pakte ik zijn telefoon en ben er snel door heen gegaan. In een app-gesprek zag ik een foto van wiet voorbij komen, die mijn vriend heeft gestuurd. Het is niet op een tafel die ik ken, en het rare is dat ik gewoon een uur later nog met hem had afgesproken. Ik verwacht er dus niets van. Maar toch is het raar. Ook stuurde hij een foto van een of ander doosje, die ik trouwens niet ben tegengekomen met het doorzoeken een week eerder. Hier werd op gereageerd: thctjes sparen. Het zal dus wel over wiet gaan… Maar ik heb geen idee wat ik hier van moet verwachten. Ook las ik een appje naar die vriend van hem dat zijn buurman wel goedkoop wiet kon regelen. Doordat ik er zoveel aan heb gedacht weet ik niet meer zeker of dit appje was verstuurd in de tijd dat wij uit elkaar waren of dat het juist was nadat hij zei dat hij stopte.
Ik weet het echt niet, het houdt me wakker. Ik besef me nu pas hoeveel ik van mijn vriend hou en hoe graag ik bij hem wil blijven. Maar ik wil niet dat hij wiet gebruikt, hij heeft me beloofd te stoppen. We hebben er goede afspraken over gemaakt, afspraken waar we het allebei mee eens zijn. Haalbare afspraken. Hij heeft morgen gesprek over eventuele medicijnen tegen adhd, maar dat zegt natuurlijk niets over het stoppen van wiet.
Ik voel me echt een slechte vriendin, omdat ik zelfs in staat ben alle whatsapp gesprekken die hij heeft naar mezelf door te mailen, dat ik zijn huis doorzoek en ook zijn telefoon doorzoek. Ik durf en kan er niet met hem over praten, omdat hij zoiets heeft van: ik heb gezegd dat ik stop, vertrouw me dan en begin er niet constant over. Ik durf hem ook niet te zeggen dat ik een foto en/of whatsappje heb gezien. Ik doorzoek dan namelijk zijn telefoon en dat is voor hem een reden om erg boos te worden.
Ik vertrouw hem weer met eigenlijk alles, maar dit blijft een zwak puntje en ik wil gewoon graag echt zekerheid. Ik probeer af en toe wel indirect vragen te stellen over zijn wietgebruik, maar hij zegt echt dat hij is gestopt. Alleen wat tegenstrijdig is zijn die foto’s en de asbak. Ik wil hem niet controleren, maar iets in mijn hoofd wil zekerheid en daardoor doe ik het toch. Ik weet dat dit eigenlijk betekend dat ik hem niet vertrouw en dat ik ergens denk dat hij liegt. Wat moet ik hier mee?