Slechte vriendin?

Hey ,

Ik zou graag jullie hulp willen over wat ik nu moet doen met mijn vriendin. Ik noem haar even Z.
Voor de zomervakantie was ik heel erg goed bevriend met Z. Maar in voor en in proefwerkweek begon ze heel raar en afstandelijk te gedragen. Ze kwam wel bij me zitten enzo maar ze praatte bijna niet meer tegen me en ging alleen nog met andere meisjes om. Daarbij spreekt ze ook niet meer met me af.( ook als ik voorstel om iets leuks te doen heeft ze wel een smoes) Dus ik dacht dat ik gewoon wat jaloers was en gaf haar wat ruimte. Maar omdat ze zich maar raar bleef gedragen vroeg ik een keer gewoon : Is er iets wat je me wilt zeggen ? Zegt Z : Nee , er is niks . Ik weer: Weet je het zeker ? Zegt Z :Ja.
Nu is het vakantie en appt ze me nooit en als ik wil afspreken kan ze niet. Ook geeft ze de laatste tijd zo kortaf antwoord op alles wat ik zeg. Ook met jongens , eerst vertelde me ze alles over de jongens met ze bezig was enzo. Nu heeft ze een vriendje en vind ze het niet eens de moeite waard om wat ze zeggen van ik heb een vriendje ofzo. Ik heb haar aan die jongen voorgesteld namelijk. Ik was haar beste vriendin maar nu denk ik : is dat wel zo? Of ben ik gewoon achterdochtig en jaloers?
Wat moet ik nu doen?

Dit is echt een super vervelende situatie!
Misschien kun je haar bellen en even alles vertellen, als je liever whatsappt kan je dat natuurlijk ook doen!
Ik zou dan niet alleen vragen of er iets is, maar gewoon even heel je verhaal vertellen. Dat je het zo jammer vind dat jullie zoveel deden samen en dat het opeens uit het niets is gestopt.
ik hoop dat je hier wat aan hebt…
Succes, ik hoop voor je dat het goed komt!

Ze heeft je gedumpt, zoek een nieuwe vriendin

Hard, but true.

Dit klinkt wel heel erg hard, alsof het de schuld is van de TS (geen hard verwijt naar jou ofzo hoor)
Maar ze heeft dat niet netjes gedaan dan, ik zou het proberen te vergeten en nieuwe vriendinnen zoeken :wink:

Het klinkt hard, omdat het zo is. Maar TS heeft er gelukkig een groot voordeel aan: ze verliest een slechte vriendin. En die slechte vriendin weet niet wat ze mist.

Klinkt nog steeds hard :stuck_out_tongue_winking_eye:

Helaas maar waar…

iedereen bedankt voor jullie reactie’s.
Ik ga maar gewoon nieuwe vrienden zoeken en haar maar gewoon negeren.

Ik zou niet meer naar haar toe gaan enzo
Maar ik zou haar ook niet negeren als ze tegen jou begint te praten