Slechte timing van menstruatie..

Ik zou morgen middag met school naar Barcelona gaan. Het zou mijn eerste keer naar het buitenland worden, dus ik had er heel veel zin in.
Ik had van de dokter pilletjes gekregen (Orgametril) waarmee je je menstruatie kan verschuiven. Die slik ik nu al iets langer dan 1 week, en die zou ik in Barcelona door blijven slikken.
Ik heb elke avond rond 11 uur/half 12 één pilletje geslikt. En nu ben ik een half uur geleden tóch ongesteld geworden…
Ik ben het altijd echt heel erg, ieder uur naar de wc, rugpijn, buikpijn, misselijk, gewoon de hele bups. Nu las ik op internet verhalen van mensen die ook Orgametril gebruikten, en ook tóch ongesteld werden. Maar dan veeeel erger dan normaal.
Ik kan dat er dus echt níet bij hebben in Barcelona. We moeten 22 uur in de bus zitten… En als mijn menstruatie nu nóg erger is dan normaal, dan moet ik eigenlijk gewoon de hele tijd op de wc blijven zitten, om het zo maar even te zeggen.
Ik zit nu gewoon te denken om niet mee te gaan…

Iemand een idee, oplossing, tips? Of iemand die dit ook heeft meegemaakt?..

Tuurlijk moet je wel mee gaan, het is misschien vervelend maar niet onmogelijk.
Blijf die pilletjes gewoon door slikken dan stopt het (denk ik) op ten duur wel.
Je moet je er gewoon niet druk om maken. GENIET!

En wat je ook kan doen is, alvast maandverband in een onderbroek plakken. Zodat als je naar de wc gaat even snel je onderbroek vervangt. :flushed:

Oh ja want helemaal je broek uitdoen en van onderbroek wisselen is natuurlijk veel makkelijker dan even een nieuw maandverbandje in je onderbroek plakken…

Als je goed werkende tampons gebruikt, hoef je niet vaak naar de wc.
En neem ook genoeg pijnstillers speciaal voor menstruatiepijn mee.

wel gaan, je gaat je tripje naar barcelona toch niet afzeggen vanwege je menstruatie. op school zullen ze dr heus wel begrip voor hebben

Ik gebruik al super tampons, en ik moet alsnog elk uur naar de wc.

Ik denk wel dat ze er begrip voor zullen hebben idd, maar we hebben best een druk programma. We gaan de bergen in enzo, lijkt me niet dat ze daar een wc hebben…

tampons én maandverband gebruiken, en Aleve Feminax gebruiken

Idd! En je bent vast niet het enigste meisje dat ongesteld is…
Veel plezier! En je overleeft het wel, je zal spijt hebben als je niet meegaat…

En voor de rest: zoveel mogelijk proberen te verversen. Vertel het aan een goede vriendin, zodat je niet steeds alleen een wc moet zoeken.

Uitstel van de menstruatie
Als u lynestrenol tien dagen (of tot uiterlijk één week) voor de te verwachten menstruatiedatum inneemt, kunt u de menstruatiedatum verschuiven. U kunt het innemen zolang u de menstruatie wilt uitstellen. Dit kan enkele dagen tot weken zijn. Na het stoppen van het gebruik treedt de menstruatie na twee tot drie dagen op. Als menstruatie al binnen een week te verwachten is, kunt u nog met lynestrenol beginnen tot drie dagen voor de te verwachten menstruatie. U heeft dan wel een hogere dosis nodig voor hetzelfde effect en u kunt uw menstruatie nu maar maximaal een week uitstellen.

bijwerkingen:
Doorbraakbloedingen (‘spotting’). Deze klachten horen na enige tijd vanzelf over te gaan. Als u last blijft houden, raadpleeg dan uw arts. Soms is het nodig om de dosering tijdelijk te verhogen

Je zou er dus 2 kunnen slikken. Bel voor de zekerheid anders even de ha post om te overleggen. Misschien dat je een hogere dosis nodig hebt. Hoelang blijf je in barcelona?

Nee, omdat maandverband uitpakken heel veel geluid maakt. Vind ik zelf altijd beetje ongemakkelijk.

meerdere maandverbandjes op elkaar plakken werkt ook. Zit misschioen niet heel comfortabel, maar er is niemand die het ziet als je in de bus zit. En is er geen wctje in die bus?

Heel veel geluid… nou ik weet niet waar jouw maandverband in is verpakt maar de mijne maakte echt niet meer lawaai dan een bus vol met mensen hoor :’)

dikste tampon gebruiken en vaak wisselen en een dik maandverband dragen en vaak genoeg naar de wc proberen te gaan

Er lijkt me niks aan te doen…Stom dat je pilletjes niet werkten! Maar misschien kan je aan de pil gaan zodat je dit de volgende keer niet hebt. Koop gewoon van dat extra dik maandverband (: kan je overal kopen. En voor de menstruatiepijn kan je wel pilletjes nemen, niet?

en waarom hebben jullie 't over 't geluid van maandverband verwisselen in een bus? 22 uur rijden…Een bus stopt heus wel om de 4 uur. Voor 's nachts kan ze een tampon en maandverband dragen.
En de kans is groot dat je de wc in de bus ook mag gebruiken.

Ik was een tijdje terug al aan de pil, maar ik ben ermee gestopt omdat ik er heel erg chagrijnig van werd enzo.

Ja, ik ga nu 2 van die pillen slikken. Hopen dat het minder wordt.
Zag het even niet meer zitten, maar ik ga er gewoon heen en er het beste van maken denk ik!
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Stom dat het niet werkte en je nu met dit probleem zit!

Ik heb hier helaas geen ervaring mee maar wat ik je wel op het hart wil drukken, is dat Barcelona echt een super geweldige stad is die je voor geen goud moet missen!

Als ik heel erg ongesteld ben doe ik altijd 2 onderbroeken aan dan been ik iets meer verzekerd dat het niet doorlekt.
En verder have fun en ga gwn mee!

ah echt vervelend voor je:( maar kan het niet zijn dat je nu dat ‘spotting’ hebt? dat had ik op het begin ook wel eens bij de pil en dan dacht ik helemaal dat ik ongesteld was geworden maar de dag daarna was ik dat dan toch niet…
Maargoed, super tampons, dik maandverband donkere broek en een lang shirtje (die je eventueel over je kont kan trekken) aandoen. en ibuprofen of andere pijnstiller meenemen!