Slechte start gemaakt

Hallo ik heb een slechte start gemaakt in het leven mede door negatieve mensen, ze zeggen dan ja je kan niet op jezelf het is te duur, ze zeggen nee je moet eerst werk vinden en dan pas de deur uit, maar ik wil dus in een stad werk vinden want mijn intuïtie zegt dat ik dat daar moet doen dus moet ik veel reizen en dat ga ik dus echt niet doen, ik wilde eigenlijk eerst een huisje ofzo en dan werk vinden en je kan eerst altijd heel ff in de uitkering zitten en dan werk zoeken, maar dat zei mn moeder niet zei weet dat allemaal niet. En niemand heeft gezegd tegen mij van ja dan moet je daar en daar je laten inschrijven ik wist letterlijk van niks en hoe dat gaat.

Ik snap er weinig van, maar het is altijd goed om je plannen te bespreken met iemand met meer levenservaring. Er is vast wel iemand die én geslaagd is in het leven en niet te dicht bij je staat. Misschien een docent ofzo?

1 like

Eerst werk zoeken en dan pas een huis / appartement huren bij voorkeur. Iets vinden is in deze tijd al lastig, maar zonder inkomen lijkt het me helemaal geen doen.

1 like

Gewoon doen wat JIJ wil in het leven
en jezelf niet laten beïnvloeden door anderen.
Vind ik echt zo kinderachtig.
Maar mijn advies is zelf ook:
Eerst werk vinden en dan pas een huis.
Zorg ervoor dat je financieel stabiel bent.

Ik zou inderdaad ook eerst werk zoeken, dan heb je een inkomen en weet je wat je maandelijks kan missen aan huur/hypotheek.

Misschien zijn de mensen ook niet per se negatief in je leven, maar bezorgd. Op jezelf is ontzettend duur. Je hebt namelijk huur, gas, water, licht, internet, meubels, de eerste maand betaal je vaak dubbel ivm borg, boodschappen en als je alleen gaat wonen, dus niet op kamers, moet je maar net iets vinden met koelkast en wasmachine.

Je kan wel alvast kijken waar je wilt wonen en op dingen reageren, maar ik vind het verstandig om eerst werk te hebben, voordat je je contract van je nieuwe woonplek ondertekent.

Hoe moeten wij ruiken dat jij een uitkering hebt? We proberen je te helpen…?

Een uitkering, ja … je hebt het goed voor elkaar zie ik. #slimmemeid

Zelfs dan bestaat er nog zoiets als sollicitatieplicht

Ja maar dat kan daarna solliciteren dus dat.

Om een (huur)woning te krijgen moet je vaak toch een salarisstrook laten zien, of wat dan ook. Mensen raden daarom aan eerst werk te vinden. Maar beslis het anders toch gewoon zelf? Als je ons uitmaakt voor domme tuthola’s, dan zit je volgens mij niet echt op advies te wachten.