Slechte jongen?

Ik vind al een hele lange tijd een jongen bij mij op school leuk. Ik weet door meerdere mensen dat hij misschien een slechte jongen is. Hij praat bijvoorbeeld met veel meisjes op whatsapp, doet daar best seksistisch, en volgens bronnen (ik weet niet of het waar is, maar ik vertrouw de bron) vraagt hij ook meisjes om naaktfoto’s. Dit gaat voor mij veel te ver, en ik vraag me nu dus ook sterk af waarom ik hem eigenlijk leuk vind. Het probleem is denk ik dat hij om dit seksistische heen heel erg aardig en lief is. Hij is ook gewoon normaal in het echte leven.

Ik vraag me nu dus af, in hoeverre ik hem nog leuk moet vinden en of ik nog met hem moet appen. Is het gewoon een puberale jongen die er gewoon heel veel plezier uit haalt, en eigenlijk niet zo goed weet hoever hij gaat? Of is het echt een jongen die mij dadelijk dwingt om naaktfoto’s te sturen oid?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wat zouden jullie doen? Zouden jullie (als ik hem beter ken) er iets van zeggen en vragen waarom hij dit doet, of het bij hem zelf laten? Heeft iemand een vriend die vroeger hetzelfde deed, en hoe is dat dan afgelopen?

In ieder geval bedankt! :hugs:

Ik zou als ik jou was bij hem weg blijven. Wanneer je smoorverliefd bent dan ga je misschien domme dingen doen, zoals naar hem luisteren en wel die naaktfoto’s sturen. Dus begin er gewoon niet aan!

Deze reactie is heel logisch, ik snap hem! Maar gelukkig weet ik van mezelf dat ik hier heel stabiel tegen aan kijk. Ik ben echt niet zo gek om foto’s van mezelf te sturen, echt niet! En als hij iets te seksistisch gaat praten, dan kap ik het gesprek natuurlijk meteen af. Dan is het gewoon over.

Maar ik vraag me dus af in hoeverre ik er iets tegen hem van kan zeggen. Om hem te helpen bedoel ik. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij het niet meer doet? En is het wel nodig, want gaat het misschien wel weg over een tijdje, en zit hij nu gewoon in een puberale fase?

:hugs:

Eerlijk gezegd vind ik niet dat jij in de positie bent om er wat van te zeggen, je bent zijn vriendin niet en hij is - als ik het zo hoor - vrijgezel. Waarom mag hij dan niet doen wat ie wil? Als de meiden in kwestie er last van hebben regelen ze dat zelf wel neem ik aan. Daarnaast heb je het via/via gehoord en weet je dus niet eens of het waar is.

Je kan wel gewoon met hem praten, en zodra hij je dingen vraagt die je niet wilt kun je hem dit vertellen. Als hij er daarna over doorgaat zou ik hem laten vallen maar als hij jouw grenzen respecteert kan het wel leuk zijn. Als hij niet ook met andere meiden zo praat tenminste… Daar moet je misschien ook even achterkomen haha. Succes!

hahaha echt jongens! Ik ben al sinds oktober SMOOR verliefd!. Ik ben niet naïf, ik kan echt wel verstandig nadenken :wink: Maar ik snap jullie zorgen haha.

Ik heb hetzelfde gehad, maar ik wist wel dat het beetje zo een jongen was die op meisjes gericht was, en wel eens met naaktfoto’s bezig was. Maar we waren ook wel best close vrienden, en toen begon ik hem leuk te vinden, en dat zei ik ook tegen hem. Daarna begon hij helemaal te zeggen van: je hebt echt een prachtig lichaam ditdat, en het begon een keer over mn vriendin of ik dikker was, en toen zei hij: ik heb je nog nooit in bikini gezien dus ik weet het niet. En toen kwam het erop neer dat ik dus half naakt stuurde, en uiteindelijk had hij me zover gekregen om echte naaktfoto’s te sturen, en hij zat maar van: je bent zo mooi, je kan me echt vertrouwen ditdat. En ik trapte er helemaal in… Dus pas op met wat je doet, want hiervoor zei ik dat ik er ook nooit in zou trappen… Succes! :slightly_smiling_face:

Jaa, precies voor dat gedrag ben ik dus bang voor! Maar ik ben daar nu natuurlijk wel op voorbereid dat dat kan gebeuren, dus dan zal ik veel eerder goed daarop kunnen reageren.

Je zegt hier zelf dat hij je zou kunnen dwingen… Het is gewoon zo, dat vrijwel iedereen van zichzelf denkt dat zoiets niet bij hen gebeurd.
Om het even naar het extreme te tillen: Elk meisje weet nu wel van loverboys. En nog steeds maken ze slachtoffers.

Maar goed als jij zeker weet dat je je niet kan laten overhalen… dan zie ik geen reden waarom je met hem moet kappen, tenzij jij het niet kan handelen dat hij dit met andere meiden doet. Jullie vinden elkaar leuk, maar verder niks, dus is het niet aan jou om er iets van te zeggen. Je mag je mening natuurlijk wel geven, maar je kunt het moeilijk verbieden :wink:

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn “huidige” vriend nu, praat ook op whatsapp, Facebook en Skype met allemaal meisjes over seksistische onderwerpen. Hij vraagt ze of hij voor ze mag strippen, of dat ze met hem willen afspreken.

Ik kan je eerlijk vertellen dat het best moeilijk is om je gevoelens kwijt te raken, omdat zo een jongen op het eerste gezicht leuk, lief en aardig blijkt te zijn. Maar de problemen die je krijgt, als je überhaupt iets met hem gaat beginnen… daar kom je niet meer uit. Daar blijf je in hangen. Je begint hem echt leuk te vinden en van hem te houden, en gaat hierdoor hem snel vergeven van zijn foute en verkeerde acties.

Als ik jou was, en ik spreek uit ervaring: begin er niet aan! Dit risico/probleem wat ik momenteel heb, wil ik niemand geven.

Daarnaast: je hebt geen hand vol, maar een land vol met leuke, liefde, aardige, knappe en sexy jongens!

update:
Ik was gestopt met het appen met hem, omdat dat me beter leek. Maar perongelijk stuurde ik een snapchat naar hem… Stom stom, die foto moest helemaal niet naar hem. Maar goed, hij heeft mij toen weer geappt over die foto, en we begonnen weer te praten. Hij begon nu ook complimentjes te geven over mijn borsten, en vroeg naar mijn cupmaat, én vroeg foto’s. Dus ik heb tegen hem gezegt: Ik vind het best wel erg dat je mij complimenten geeft, en om mijn cupmaat vraagt ook al ken ik je amper… Toen zei hij idd, sorrrryyy. Ik hoop dat ie er van geleerd heeft… Vast niet. :frowning_face: Maar ik hoef iig niets meer met hem te maken te hebben.
Dit wou ik even melden hahaha

Ik wou eerst zeggen, ik zou niet iedereen geloven die wat dingen zegt… Maar aangezien je update is het idd beter om niks met hem te maken hebben en kun je ervan uitgaan dat de verhalen die over hem rond gaan wel waar zijn…