Slechte indruk gemaakt tijdens introweek

hoi, ik weet niet of dit het goede topic is maar weet niet goed waar het wel hoort…

ik ben net terug van mijn introweek van de studie en heb eigenlijk nogal spijt hoe ik me gedragen heb. normaal ben ik een vrij verlegen meisje, maar deze week ging ik echt los. Op zich niks mis mee, maar ik werd nogal snel dronken, en heb ook met iets te veel jongens gezoend om nog een leuke indruk op mijn groep te maken. ook maakte ik steeds domme opmerkingen en heb ik per ongeluk mijn fiets met kettingslot aan de fiets van een huisgenoot van mijn mentor vastgemaakt omdat ik dacht dat dat een groepsgenootjes fiets was. Daar was die huisgenoot nogal pissed over. De opmerkingen als slet en dom blondje werden nogal naar mijn hoofd geslingerd en ik heb het idee dat ze onderling ook over me gepraat hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee of iemand advies? Wat kam ik nu het beste doen om me alsnog als gewoon mezelf te laten zien?

Uh ja dat is niet echt een goede start nee. Wat ik zou doen: vooral de eerste weken jezelf zijn, niet doen alsof je iemand anders bent. Je goed gedragen en vriendelijk blijven, en misschien ook je excuses aanbieden en zeggen dat het echt niet zo bedoelt was.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou je excuses aanbieden (en vooral aan de huisgenoot van je mentor). En gebeurd is gebeurd, ik denk wel dat ze het binnenkort weer zijn vergeten (al denk je even van niet).

Hmm, dat is niet zo slim ja, maar het is gebeurd.
Als je nu aan je opleiding begint ben je gewoon jezelf. Stel jezelf open, maar wees niet te nadrukkelijk aanwezig (zoals in de introweek).
En inderdaad, je excuses aanbieden zal al wat kou uit de lucht halen.

Gewoon vergeten. Groot deel van die mensen zijn er toch niet meer aan het einde van het jaar en veel mensen gedragen zich met een introweek net iets anders dan dat ze normaal zijn. Meeste dingen worden ook zo vergeten. Uiteindelijk leren ze je toch wel kennen zoals je ben. Als je dan nog steeds niks vinden. Pff, hun verlies :wink: Er zijn nog zat andere mensen die wel met je om zouden willen gaan.

Gewoon je excuses aanbieden, met name aan die huisgenoot, en verder niet teveel aandacht aan besteden. Het is een introweek, iedereen doet daar dingen die hij normaal niet doet. En soms zijn dat toevallig stomme dingen, maar die vergeet iedereen toch vanzelf weer. Niet te druk over maken, voortaan gewoon wat beter nadenken.

Mijn start is ook flink beroerd, maar ach, het is nooit te laat! Ik had het dan niet zo erg als bij jou, maar wel flink aanwezig en aangeschoten. Gedraag je in het vervolg gewoon normaal zoals je echt bent, hou je desnoods een beetje in, dan waait het vast snel genoeg over.

Heel eerlijk, zo’n eerste indruk vergeet je niet zo rap. Er was op mijn introductieweekend vorig jaar ook een meisje dat nogal los ging. Zoenen met jongens, kotsen van de alcohol… Ik heb haar verder niet gesproken oid, dus ik weet niet hoe ze zich echt gedraagt, maar voor iedereen in ons jaar blijft zij gewoon dat imago hebben.

Niet dat ik je wil ontmoedigen TS. Als ik jou was zou ik nu proberen op zo veel mogelijk mensen een positieve indruk te gaan maken. Gewoon vriendelijk en bescheiden gaan praten met mensen, zodat ze ook een ander beeld krijgen dan het beeld dat je nu hebt gecreëerd

Bedankt voor jullie adviezen! Voel me nog steeds stom, maar dit helpt wel :flushed:

En inderdaad, de universiteit is groot dus er zijn genoeg mensen om een goede indruk bij te maken :wink:

Uiteindelijk komt het wel goed als je nu een goede indruk achterlaat bij nieuwe mensen. Dat zal zich ook verspreiden.

Bied gewoon je excuses aan aan de mensen die dat verdiend hebben en gedraag je zoals je je gewoonlijk ook zou gedragen. Probeer jezelf eens af te vragen of dat wat je op de korte termijn een leuk gevoel bezorgd op de lange termijn ook wel zo handig is.

Pff ja lastig. Maar het is nu toch al gebeurd dus je kunt beter je excuses aanbieden, vooral aan diegene van die fiets. Het is toch al gebeurd, daar kun je niks meer aan doen maar je kunt wel moeite doen om je anders op te stellen in de rest van het schooljaar. Je zegt zelf al dat je eigenlijk ook niet zo bent, dus :slightly_smiling_face:

Een eerste indruk is toch vaak wel belangrijk, maar zoals al eerder gezegd zitten er zoveel mensen op een universiteit dat er genoeg mensen zijn die jou niet kennen als ‘dat meisje van de introweek’ waarbij je een nieuwe start kunt maken. Laat het ook een les zijn voor de volgende keer, blijf gewoon jezelf.

Ik zou wel mijn excuses maken tegenover de mensen die last van jou hebben gehad, dat is wel zo netjes en wie weet krijg je dan weer een wat betere naam onder die mensen. Verder moet je gewoon op school jezelf blijven, gezellig gaan kletsen met je medestudenten en er een gezellig jaar van gaan maken.

Ach, alles heeft een rede! En je moet nergens spijt van hebben. Wie zijn zij om te oordelen over jouw gedrag en fantastische week? Iedereen maakt wel eens een foutje en dat ze daar pissed over worden, is hun probleem! Ik zou proberen lekker jezelf te blijven, geen excuses te maken of iets te verantwoorden. Gewoon maandag naar school gaan en verder gaan zoals je bent. Laat ze.

Geen excuses maken? Ze heeft gezorgd dat mensen zich ontzettend haar aan haar geërgerd hebben (bijvoorbeeld door haar fiets aan die jongens fiets vast te hangen). En ze vindt zelf dat ze zich niet goed gedragen heeft. Dan kan ze er toch beter haar excuses voor gaan maken, in de hoop dat mensen een ander beeld van haar krijgen?

Naar mijn mening hoef je daar je excuses niet voor aan te bieden. Als zij zich hebben geërgerd, is dat hun probleem. En het kan gebeuren dat je een foutje maakt. Om daar nou pissig over te zijn? Dan heb je gewoon een kort lontje en kan je nergens een foutje in zien. Maar goed, mijn mening.

Weet je, ik denk dat ik daar persoonlijk nog niet eens zo pissig om zou zijn maar wel om het feit dat diegene die dat doet niet inziet dat het heel hinderlijk is en zo dronken zijn nogal onaangepast gedrag is.