Slechte huid

Hoi!
Ik wou even wat vragen. Ik heb soms een hele slechte huid, en dan heb ik het niet over puistjes maar meer over schraale huid en roodheid in mn gezicht enzo. Weten jullie wat ik hieraan kan doen? Ik smeer liever niet lagen foundation op mn gezicht!

xxx

oh dat heb ik ook, heb jij het ook na het douchen zeker?
bij mij trekt het wel een beetje weg maar daarna doe ik gewoon creme ofzo.

elke avond je make-up er afhalen,
`s ochtend ook,
en wat ik dan wel eens doe als ik tijd heb hoofd boven bak emt kokend water dan huidscrubben met scrubspuk van eigenmerk van de kruitvat,
en darna masker wat bij jou huidtype past,
niet te vaak scrubben hoor want dat is ook niet goed als het het te vaak doet.

xx

Dat heb ik ook, ik smeer me dood met nivea creme, maar het blijft droog.

en oja elke ochtend dagcreme:P
dan natuurlijk voor de jonge huid, wat ik nu al lang gebruik is van olaz,
me moeder vertelde dat ze die vroeger ook vet lang gebruikt en ze was er altijd erg positief over.

Jaa na het douchen, maar ook overdag. Maar sommige dagen valt het super mee, maarja doordat ik zo’n huid heb staat foundation soms ook heel raar haha, of ik doe het gewoon niet goed kan ook :stuck_out_tongue: maar liever smeer ik er niks op, het blijft er neppig uitzien. Maar oke ik zal het proberen!

Same here, heel vervelend. Maar ik heb het niet altijd, ik heb zo mijn periodes…

Haha ja dat klinkt ook goed! Ja ik zie soms meiden met zo’n perzikhuidje en dan ben ik zo jaloers haha, het is niet heel extreem ofzo, maar het ziet er vermoeid uit.

Of ga even langs de huisarts/dermatoloog… :slightly_smiling_face:

maar een dermatorloog lijkt me nog best moeilijk.
ik weet niet eens waar die bij mij in de buurt zit , hihi,.

Ik heb geen idee wat mijn huidtype is, is dat stom?:stuck_out_tongue: Ja ik heb hydraterende nachtcrème van de etos, die helpt wel een beetje tegen de schraalheid.

al je producten in de vuilnisbak kopen, je laten informeren wat je huidtype is en dan een hele nieuwe lijn van producten die juist voor je huid is aanschaffen.

Tea Tree werkt tegen een vette huid met acne. ik denk dat je eerder iets met Aloe vera moet proberen

Ziekenhuis. :angel: Zit altijd een dermatoloog.

je hebt zo te lezen dus een droge tot normale huid. grotendeels droog? heb je het in de zomer ook weleens? probeer sowieso zo weinig mogelijk warm water op je gezicht te laten vallen met douchen (dus het best lauw douchen, niet al te warm) en je gezicht met koud water wassen. Ook veel water drinken, misschien drink je soms (onbewust) te weinig waardoor je huid droog word. En je moet proberen een advocadomasker te kopen (vaak niet te vinden in winkels), je kunt ‘m ook zelf maken, moet je even zoeken op internet. En voorzichtig zijn met je huid, je huid droogdeppen met een handdoek, vooral niet droog’schuren’ want daar word het erger van. Goodluck!

Je moet ook een crème gebruiken die bij je huid past. Een crème dat speciaal voor een droge huid is, zal helpen…

Ja want hij is niet vet ofzo, er zitten soms ook schilfertjes bij mn neus dus ik denk dat het droog is ja. Maar dat zal het inderdaad zijn, want ik haal mn make-up eraf voordat ik ga douchen en dan was ik de vettigheid van de doekjes eraf als ik onder de douche sta en ik douche best heet! Ja ik zal dat van dat masker zeker even opzoeken, dankje!

Bodylotions enzo , ik smeer er vaak dove creme op ofzo of nivea dingen

Nivea is juist voor een droge huid. :’)

Jaa dat heb ik nou ook!
Ik heb soms van die hele droge plekjes, en dan helpt niet een crème.Verder zijn mijn wangen vaak een beetje rood.

Ik weet ook niet meer welk huidtype ik heb…